Permalänk
Medlem

Joystick?!

Är det någon som kör bf serien med joystick?

Själv har jag alltid kört med tangentbord och mus endast och flärpa mellan mus och joystick låter drygt.

Erfarenheter?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Är det någon som kör bf serien med joystick?

Själv har jag alltid kört med tangentbord och mus endast och flärpa mellan mus och joystick låter drygt.

Erfarenheter?

Det är drygt, det finns väl inte så mycket mer att säga. =P

Om du ska köra med joystick så ska du vara garanterad en plats i ett flygplan tex. Du ska aldrig lira infanterist då dessa tillbehör kommer vara i vägen eller behöva puttas åt sidan när man är på marken. =P

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Det är drygt, det finns väl inte så mycket mer att säga. =P

Om du ska köra med joystick så ska du vara garanterad en plats i ett flygplan tex. Du ska aldrig lira infanterist då dessa tillbehör kommer vara i vägen eller behöva puttas åt sidan när man är på marken. =P

Jag har ett skrivbord med en utdragbar bräda där jag har min mus och tangentbord så jag skulle kunna ställa joysticken ovanför på skrivbordet. Jag funderar mest på om man vinner något med joystick eller om man inte har högre precision och manövreringsmöjligheter med mus.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag har ett skrivbord med en utdragbar bräda där jag har min mus och tangentbord så jag skulle kunna ställa joysticken ovanför på skrivbordet. Jag funderar mest på om man vinner något med joystick eller om man inte har högre precision och manövreringsmöjligheter med mus.

Jasså, my bad.

Det beror på din flygvana, jag kan dock endast tala för Battlefield 2 då Bad Company 2 inte hade stöd för joysticks etc.

I BF2 så hade du en klar fördel om du då hade joystick och fartreglage, då du kunde trappa in på fiende plan och dra ner hastigheten så att du ligger precis bakom dom utan att behöva spamm-klicka W ( forward )knappen.

När det gäller manövreringar så återigen har du en fördel då den som följer efter dig förmodligen då kör med mus och får inte alls ut samma sväng-kraft som du får. Då han / hon måste sitta och " skjuta " musen åt det håller den personer vill komma. Dvs i en U sväng så kommer U'et vara mer \_/. Medans om du har rätt sens inställt på joysticken kan du göra denna U sväng utan problem.

Ang precision på targets så säger jag en sak. Vane-sak. Dom första gångerna kanske är svåra, men ge dig sjutton på att klara av det så är du oåtkomlig inom dom närmsta dagarna.

+ Det är en helt annan spel-upplevelse plus att du har fördel jämtemot dom andra. Jag vet att några BF2 klan-spelare körde med joystick när dom flög plan. Kan dock inte sätta fingret på vem/villka det var då jag zappade förbi tråden rätt fort.

- Plats, men har man platsen som du har så bör det inte vara några större problem.

Ang BC2 så var det ju så att, för att svänga med helikoptern så var man tvungen att dra joysticken ett fullt utslag åt något håll. Samma sak med gasen, full gas eller inget. Alltså rätt meningslöst då den med tangentbord och mus har mer fördelar i den situationen.. Hoppas att dom fixar detta i BF3.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Jasså, my bad.

Det beror på din flygvana, jag kan dock endast tala för Battlefield 2 då Bad Company 2 inte hade stöd för joysticks etc.

I BF2 så hade du en klar fördel om du då hade joystick och fartreglage, då du kunde trappa in på fiende plan och dra ner hastigheten så att du ligger precis bakom dom utan att behöva spamm-klicka W ( forward )knappen.

När det gäller manövreringar så återigen har du en fördel då den som följer efter dig förmodligen då kör med mus och får inte alls ut samma sväng-kraft som du får. Då han / hon måste sitta och " skjuta " musen åt det håller den personer vill komma. Dvs i en U sväng så kommer U'et vara mer \_/. Medans om du har rätt sens inställt på joysticken kan du göra denna U sväng utan problem.

Ang precision på targets så säger jag en sak. Vane-sak. Dom första gångerna kanske är svåra, men ge dig sjutton på att klara av det så är du oåtkomlig inom dom närmsta dagarna.

+ Det är en helt annan spel-upplevelse plus att du har fördel jämtemot dom andra. Jag vet att några BF2 klan-spelare körde med joystick när dom flög plan. Kan dock inte sätta fingret på vem/villka det var då jag zappade förbi tråden rätt fort.

- Plats, men har man platsen som du har så bör det inte vara några större problem.

Ang BC2 så var det ju så att, för att svänga med helikoptern så var man tvungen att dra joysticken ett fullt utslag åt något håll. Samma sak med gasen, full gas eller inget. Alltså rätt meningslöst då den med tangentbord och mus har mer fördelar i den situationen.. Hoppas att dom fixar detta i BF3.

Tack för ett utförligt svar!

Om bf3 får bra stöd för joystick får jag alltså en anledning till att köpa mig en ny pryl

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

@ Icedread.

Håller med TastyAndy helt och hållet.
Jag har alltid flygit med Joystick i bf2 ooch kan bara säga att det är sjukt mycket softare MED Joystick.

+ Helt annan spelkänsla
+ MYCKET lättare att manövrera
+ Enlare att kontrollera gasen
+ Ser sjukt rutinerat ut

- Tar plats på skrivbordet
- Kostar (oftast) pengar

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

För BF var ju en vanlig Logitech Wingman typ det som behövdes. Att ha något mer avancerat var bara slöseri, för fysiken är inte invecklad nog för att dra nytta av det. Försökte lira BF flyg med min Thrustmaster Cougar... slutade med att jag köpte en Logitech Extreme 3D enbart för battlefield. Fjädringen i en Cougar blir helt enkelt för mycket när planet är tokmanuvrerbart och knappt har någon massa att bry sig om. Men personligen föredrar jag joystick för BF2.

Vad gäller BC2 så verkar de som är riktigt grymma piloter jag vet om allihopa köra med mus och tb. Där är jag bättre gunner än pilot.

Permalänk

Intressant, jag trodde priset låg bra mycket högre en vad dom gör. =O

http://www.webhallen.com/hardvara/33205-saitek_x52_flight_con...

Jag kommer alltid föredra Logitech och alla dess prylar, men denna känns lite O/P för endast Battlefield? =P

http://www.webhallen.com/hardvara/106734-logitech_g940_flight...

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Minst sagt, den är väl ändå inte riktigt i klass med Cougarn, men nära nog för att vara logitech. Cougarn var ännu värre på sin tid. Finns nog inte längre dock. Tror det finns en enda del på hela ekipaget som är i plast, t.o.m. knapparna är i metall. Men det viktigaste är mjukvaran och att du kan programmera om kontrollern i joysticken. klart overkill för bf som inte är gjort för att vara riktigt så realistiskt dock. Det finns en väldigt bra modding community for cougarn också som bytt fjädrarna till force gages och bytt pot'ar och annat också.

Thrustmaster Cougar HOTAS
http://www.thrustmaster.com/product.aspx?ProductID=11

För BF räcker den här alldeles utmärkt. jag kör med den.
http://www.webhallen.com/hardvara/19680-logitech_extreme_3d_p...

Behöver man ta snikvarianten så funkar väl den här hjälpligt, men då kommer du sakna knappar för vissa saker.
http://www.webhallen.com/hardvara/102992-logitech_attack_3_ii...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Jasså, my bad.

Det beror på din flygvana, jag kan dock endast tala för Battlefield 2 då Bad Company 2 inte hade stöd för joysticks etc.

I BF2 så hade du en klar fördel om du då hade joystick och fartreglage, då du kunde trappa in på fiende plan och dra ner hastigheten så att du ligger precis bakom dom utan att behöva spamm-klicka W ( forward )knappen.

När det gäller manövreringar så återigen har du en fördel då den som följer efter dig förmodligen då kör med mus och får inte alls ut samma sväng-kraft som du får. Då han / hon måste sitta och " skjuta " musen åt det håller den personer vill komma. Dvs i en U sväng så kommer U'et vara mer \_/. Medans om du har rätt sens inställt på joysticken kan du göra denna U sväng utan problem.

Ang precision på targets så säger jag en sak. Vane-sak. Dom första gångerna kanske är svåra, men ge dig sjutton på att klara av det så är du oåtkomlig inom dom närmsta dagarna.

+ Det är en helt annan spel-upplevelse plus att du har fördel jämtemot dom andra. Jag vet att några BF2 klan-spelare körde med joystick när dom flög plan. Kan dock inte sätta fingret på vem/villka det var då jag zappade förbi tråden rätt fort.

- Plats, men har man platsen som du har så bör det inte vara några större problem.

Ang BC2 så var det ju så att, för att svänga med helikoptern så var man tvungen att dra joysticken ett fullt utslag åt något håll. Samma sak med gasen, full gas eller inget. Alltså rätt meningslöst då den med tangentbord och mus har mer fördelar i den situationen.. Hoppas att dom fixar detta i BF3.

Det finns visst stöd för Bad company 2 jag kör själv med det ju!

Skrivet av IceDread:

Tack för ett utförligt svar!

Om bf3 får bra stöd för joystick får jag alltså en anledning till att köpa mig en ny pryl

I bad company 2 så ger det dig inte alls någon fördel då bc2 är en konsolport där helikoptern är mycket lättare att styra
(Jämfört med Vietnam)
Battlefield 2 har jag inte spelat men ifall du har kört Vietnam så vet du hur jobbigt det är att landa med Helikoptern eftersom styrningen är mycket mer avancerad där. Med Joystick så landar jag mycket snabbare och får bättre kontroll över siktet

EDIT: Sedan undrar jag varför man ska lägga så mycket pengar på avancerade joysticks
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617670
Fungerar prima, bara det att knapparna är högljudda och stödytan är för lite, knapparna på höger sida (Under joysticken) är svåra att komma åt och helt värdelös, finns antagligen där för vänsterhända.
Kanske http://www.webhallen.com/hardvara/19680-logitech_extreme_3d_p... ?

EDIT2: Helvete jag kanske borde ha läst ditt inlägg ordentligt, trodde du menade att den inte fungerade på bc2

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Asså? Med vilken joystick då?

Vet att när jag provade så var joystick som en knapptryckning. Samma sak med gas-reglage. Du måste ha full-fart på reglaget för att det skulle hända något. =O

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite och frågar om det är någon som har provat Cyborg F.L.Y. (FLY) 5 Stick eller Cyborg V.1 Flight Stick, och vad är er erfarenhet?
Vad rekommenderas?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

skulle med gärna villa veta om folk rekommenderar sona som bara är själva Joystick

Eller om att ha Joystick och själva reglator är bra med tänker mest för flyg syyfte inför BF3 vad folk har förerfarenhet av andra flyg spel och så med dom olika

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Asså? Med vilken joystick då?

Vet att när jag provade så var joystick som en knapptryckning. Samma sak med gas-reglage. Du måste ha full-fart på reglaget för att det skulle hända något. =O

Axlarna är analoga, men beroende på fordon är det lite segt precis som du säger, ska det verkligen hända något så behöver man rejält med utslag, men det är fortfarande utslagt även vid liten rörelse, men det är en höjdare att uppa känsligheten en del. Vissa har ju gått så långt att de moddat konfarna för att få fort vissa artificiella gränser på tanks/flyg också. Däremot så verkar inte bc2 har stöd för analogt gasreglage, så collective up/down har jag lagt på knapparna, för throttle på Logitect Extreme 3D gör precis ingenting.

Permalänk

TIPS.

jag har ägt alla sorts saitech/logitech stickerna,

hittils har Logitech Wingman varit det bästa för BF2, sedan den gick sönder så har Logitech G940 tagit dess plats när det gäller känsla. varför? först och främst har du FFB i 940. MEN svårt och få det funka i spel som inte stöder forcefeedback, typ i ww2online funkar det bra, i aces high 2 funkar det bra. det hela beror på om det finns en "profil" för spelet.

finns det inga profiler ( då du inte kan använda FFB), så är det bäst du köper x52. eller något billigare, med x52 slipper du har pedaler, som känns lite extra konstig ifall du är vann och ha "stick med rotate",

hoppas det hjälpt något.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

TIPS.

jag har ägt alla sorts saitech/logitech stickerna,

hittils har Logitech Wingman varit det bästa för BF2, sedan den gick sönder så har Logitech G940 tagit dess plats när det gäller känsla. varför? först och främst har du FFB i 940.

Har du några rekommendationer i den lägre prisklassen möjligtvis, tror inte wingman finns att köpa längre :o?
Vill gärna ha en Saitek då jag föredrar utseendet på dem men frågan är om dem är likvärdiga exempelvis logitechs Logitech Extreme 3D Pro vad gäller prestanda(funktionalitet, hållbarhet etc etc.)?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/thrustmaster-tflight-hotas-x-joystick-pc... Där har du en med throttelkontroll också (heter det så?), farsan köpte en sådan och den funkar finfint i det jag testat

Permalänk
Skrivet av Juggvard:

Har du några rekommendationer i den lägre prisklassen möjligtvis, tror inte wingman finns att köpa längre :o?
Vill gärna ha en Saitek då jag föredrar utseendet på dem men frågan är om dem är likvärdiga exempelvis logitechs Logitech Extreme 3D Pro vad gäller prestanda(funktionalitet, hållbarhet etc etc.)?

Logitech Extreme stick Håller väldig länge. jag kommer ihåg att min Logitech wingman extreme höll i ca 6 år, och då spelade jag varje dag, även om jag hade andra stick så har logitech extreme sticken ett "annat känsla", även om det inte fanns några FFB ock så i den, ändå var den extreme lätt och använda, tog inte mycket plats, och tål stryk, efter 6 år började "dead zone " i mitten bete sig lite konstig, och det var efter flertal ned fall från dator bordet.

vad jag inte gillar med Logitech Extreme 3D Pro är "throttelkontrollen på den, det sitter dåligt tycker jag och du behöver två fingarar för att stryra den, alltså pek+tum fingret, vilket gör det svårar och nå andra knappar samtidigt.

på de äldre wingman kunde man vila tumman på den och styra den.

jämnför med

annars som andra logitech stick så tål de mycket. de är trevliga och tar lite plats jämför med 940/ eller hotas x joystick,

1

Skrivet av Chimo:

http://www.dustin.se/thrustmaster-tflight-hotas-x-joystick-pc... Där har du en med throttelkontroll också (heter det så?), farsan köpte en sådan och den funkar finfint i det jag testat

detta är bra MEN, sitter de ihop blir det trång mellan sticken och handen, speciellt om du har stora /tjocka händer, sedan får du isär de är de inte så stabila , men det är bara min åsikt.

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

detta är bra MEN, sitter de ihop blir det trång mellan sticken och handen, speciellt om du har stora /tjocka händer, sedan får du isär de är de inte så stabila , men det är bara min åsikt.

Jo det stämmer faktiskt, tog isär de och störde mej lite på att de gled runt, dock är det ju såklart lätt fixat med lite dubbelhäftande tejt eller liknande

Permalänk
Medlem

så är Logitech Extreme 3D Pro rekommenderas eller ? ,, jag har inte känt på det kollade bara pris och lite bilder på den och tyckte att det såg ut som den kanske var lite plastig eller kanske inte så kvalitets värd.

är det fart/hastehets reglering som sitter längs fram på den ? under Logitech märket

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Skrivet av DeXZoR:

så är Logitech Extreme 3D Pro rekommenderas eller ? ,, jag har inte känt på det kollade bara pris och lite bilder på den och tyckte att det såg ut som den kanske var lite plastig eller kanske inte så kvalitets värd.

är det fart/hastehets reglering som sitter längs fram på den ? under Logitech märket

ja det är throttel. nja. smaken e ju olika. gå till en butik som har det och testa. det är svårt och beskriva "känslan"

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem

Jag körde med en Logitech Wingman Extreme digital(fett namn eh?) i BF 1942/2/Vietnam. Dock körde jag högerhanden på joystick och vänster på WASD för gas och att vänd höger/vänster. Funkade fint även om man saknade reglerbar gas ibland(orkade inte hitta vettiga drivrutiner till senare OS)

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Körde Descent med Wingman Extreme, sedan efter att ha slitit ut 2 sådana så fick jag en tredje på garantin... Extreme digital alltså. Slet ut den också och skaffade en Extreme 3D. Den har hållit bra. Men det är inte riktigt lika frenetiskt i BF som Descent var. Den är väl rätt plastig om man jämför med min Cougar som är i metall, men Extreme 3D klarar sig väldigt bra faktiskt. Tycker den är rätt prisvärd.

Permalänk
Medlem

Intressant vad aktivitet det blev i tråden!

Återstår att hoppas på att bf3 har bra stöd för joystick nu.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Instämmer kommer köpa joystick till BF3 lite innan ochså ,,

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)