Permalänk

BC2 Skill level ??

Hur får man egentligen skill level jag har 190 timmars playing time och har fortfarande 0...?

Måste man vara nån sorts spelgud eller ? ._. Här är mina stats: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/imperatormedia/
Inte ens min kompis som är rätt mycket bättre än mig har över 0 i skill level: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%252e%3ACRG%3A%252e%20RA...

Btw: klaga inte på min squad/team score Har bara försökt få insignias nästan hela tiden jag spelat. Teamworkar när det behövs!

Permalänk
Avstängd

det visar hur bra du är.

Hittade detta som kanske påvisar skill nivå
skill level is determined by your points (from everything) to your deaths then divided by 100 so really its points/deaths/100 http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100305121431AAr...

Ligger själv på 827 skill level för tillfället.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Btw så har jag för mig att den vart borttagen och dom som började spela efter en viss patch får inte skill level.

Idk..

Edit: BFBCS säger att du har 456.. =P

http://bfbcs.com/stats_pc/.%3ACRG%3A.%20RAWR

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av imperatormedia:

Hur får man egentligen skill level jag har 190 timmars playing time och har fortfarande 0...?

Måste man vara nån sorts spelgud eller ? ._. Här är mina stats: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/imperatormedia/
Inte ens min kompis som är rätt mycket bättre än mig har över 0 i skill level: http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%252e%3ACRG%3A%252e%20RA...

Btw: klaga inte på min squad/team score Har bara försökt få insignias nästan hela tiden jag spelat. Teamworkar när det behövs!

Skill level är avstängt på PC eftersom det inte fungerade så stängde de av den i en patch (minns inte vilken), så vi som började innan har fryst skill level, ni som började efter har 0.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

Skill level är avstängt på PC eftersom det inte fungerade så stängde de av den i en patch (minns inte vilken), så vi som började innan har fryst skill level, ni som började efter har 0.

Min ändras då fortfarande?

Du måste kolla på http://bfbcs.com/stats_pc/

Visa signatur
Permalänk

Jag misstänker att dom har något inlagt matte-system som räknar ut din skill-poäng externt. För fortfarande, som Snejbelsax sade att den är avstängd och har vart det sedan 1 år tillbaka. ( Minst. ) =P

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Det är inte level under skill level som dom stängt av? För det har jag alltid haft 0

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Det är inte level under skill level som dom stängt av? För det har jag alltid haft 0

Skrivet av Tastyandy:

Jag misstänker att dom har något inlagt matte-system som räknar ut din skill-poäng externt. För fortfarande, som Snejbelsax sade att den är avstängd och har vart det sedan 1 år tillbaka. ( Minst. ) =P

Läs om. DICE har stängt av Skill-leveln till PC. Men BFBCS ( Ursäkta otydligheten ) måste ha ett eget system som dom själva räknar ut skill-leveln på.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

ahh, vill veta ._. kanske är med det man ser hur bra en spelare är.

K/D = går inte man kan sitta och campa.

Score per minute= går inte man kanske tar det lugnt eller spelar squad rush. Då får man mindre score per minute. Eller kör conquest och spammar heal box grejer överallt och får hur mycket som helst.

W/L går inte=Som t.ex jag kör alltid på servrar med ca 1000 tickets. Då brukar man oftast komma in när det är runt 500 tickets kvar och man blir baserapad. Eller så flyttas man alltid till det dåliga laget av teambalancer...... och så kanske man spelar med ett lag som inte riktigt är så bra. Man kan ju inte vara en j*vla lonewolf som springer runt som en gud och gör så att ens lag vinner helt själv, man måste ju kunna lita på sitt lag etc etc...

Permalänk
Skrivet av imperatormedia:

ahh, vill veta ._. kanske är med det man ser hur bra en spelare är.

K/D = går inte man kan sitta och campa.

Score per minute= går inte man kanske tar det lugnt eller spelar squad rush. Då får man mindre score per minute. Eller kör conquest och spammar heal box grejer överallt och får hur mycket som helst.

W/L går inte=Som t.ex jag kör alltid på servrar med ca 1000 tickets. Då brukar man oftast komma in när det är runt 500 tickets kvar och man blir baserapad. Eller så flyttas man alltid till det dåliga laget av teambalancer...... och så kanske man spelar med ett lag som inte riktigt är så bra. Man kan ju inte vara en j*vla lonewolf som springer runt som en gud och gör så att ens lag vinner helt själv, man måste ju kunna lita på sitt lag etc etc...

Jag har för mig att det var ett samband mellan flera olika faktorer, såsom spm, K/D och hur viktig du är för laget.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk

Då är jag ju rätt viktig då eftersom att jag har mycket högre skill än många level 50 å sånt

Permalänk

Say no more..

Btw, går visst med att räkna på W/L. Kör du över motståndarna med tex 15/0. Kör ACE på servern 3 rundor så har dom flesta bra från motståndarna flyttat till ditt lag eller droppat. Ditt lag tappar dom dåliga spelarna iochmed att man förlorar och får in bra istället.

SPM = Är i mitt tycke hur viktig man är för laget. Snittar man på 150 SPM så tar du bara frags hela tiden och kör lonewolf, medans om du har 300 / mer i SPM så tillför du laget samtidigt som du tar frags.

K/D = True. Den är irrelevant.

Använd google mate så borde du få fram hur Skill-leveln används.

Google is ur friend dude!

EDIT:

" its based on spurts of games so lets say you play 5 games and you do extremely well, your skill level is going to be adjusted to a higher point level , this will put you in a game with others close to the same skill (high). However, if you start playing poorly for a few games, your skill level is going to decrease thus putting you into games with lower skill level so your not getting kill a lot. Basically if your kill/death ratio/ combat score is high(900 and up) for a certain period of games you have a higher skill level. If your kill/death ratio/ combat score is lower for a certain period of games your skill level is lowered. So it possibly changes every game or every so many games. You would have to check it after every match to see how it changes. "

Här är någon som påstår att det har med matchmaking systemet att göra. Jag ser en sammankoppling iochmed att PC tog bort sin skill-level och att " Play Now " funkar inte. ( Senast jag prova. ) http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100305121431AAr...

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Jag håller fortfarande inte med om SPM. Ibland brukar jag spela på servrar med t.ex 2vs2 det går inte att mäta med det!!!!

Fast jag får ju hålla med dig på W/L ratio Men det beror ju också på dem andra som spelar. Annars är man ju en loner.

Permalänk
Medlem

Nu minns jag inte hundra hur det var men...

Skill level nollades efter Vietnam för att den helt enkelt funkade inte som den skulle mer. Köpte man spelet efter den versionen eller ominstalerade så fick man 0 i skill oavsett.

Permalänk
Skrivet av imperatormedia:

Jag håller fortfarande inte med om SPM. Ibland brukar jag spela på servrar med t.ex 2vs2 det går inte att mäta med det!!!!

Fast jag får ju hålla med dig på W/L ratio Men det beror ju också på dem andra som spelar. Annars är man ju en loner.

Underskatta inte 2v2 matcher, man kan få minst lika mycket scores där som 16x16. ( Såvida inte attacker laget spränger MCOM stationerna hela tiden med bara några enstaka tickets kvar hela banan ut.) I 2v2 så har du bara koll på en person och supportar honom. Medans 16x16 så gäller det att vara före alla medics med revive / heal box etc, konkurrera lite för att få poängen.

Jojo, självklart. Det kommer krävas några squad-byten innan och försöka få upp ett någorlunda TP. Annars är det waste och även som du sa. " Loner ".

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Underskatta inte 2v2 matcher, man kan få minst lika mycket scores där som 16x16. ( Såvida inte attacker laget spränger MCOM stationerna hela tiden med bara några enstaka tickets kvar hela banan ut.) I 2v2 så har du bara koll på en person och supportar honom. Medans 16x16 så gäller det att vara före alla medics med revive / heal box etc, konkurrera lite för att få poängen.

Jojo, självklart. Det kommer krävas några squad-byten innan och försöka få upp ett någorlunda TP. Annars är det waste och även som du sa. " Loner ".

Det varierar ju från person till person också, när jag joinar en server med 4 spelare så brukar jag bara flyga runt med helikopter och träna o sånt.

Permalänk
Skrivet av imperatormedia:

Det varierar ju från person till person också, när jag joinar en server med 4 spelare så brukar jag bara flyga runt med helikopter och träna o sånt.

Jo, precis. Så då blir slutsatsen, precis som den blev på en annan tråd, att det går inte att kolla statsen på en spelare för att se om han är bra eller inte. Simpelt och enkelt.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

den sidan kan fan inte uppdateras ofta , står att jag är rank/lvl 28 fast är 34

Permalänk

Det sker inte automatiskt, varje enskilde spelare måste själva gå in och placera sig själva i kön. ( eller om någon annan snäll person gör det åt en. )

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

hm hittade mig själv, har ej spelat på ett tag nu.

http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/xFALCONxSTRIKEx/#infantr...

jag har 199 i skill lvl. inte fan anning vad det är :S

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.