Surr från nätagget? (Ej fläkten!)

Permalänk

Surr från nätagget? (Ej fläkten!)

Tjolahejtjolahopp, som titeln lyder, det är ett mystiskt litet surrande som kommer från mitt nätagg, och ja, det är inte fläkten.
Har undersökt det så gått jag kan, och det låter som typ ett "el-surr"? eller "spännings-surr"? Ingen expert på det här med El. Låter iaf som det kmr från själva kontakten.

Hursomhelst, datorn fungerar bra, och det har aldrig krånglat, men surret kom ganska nyligen, kanske några veckor sedan. Det är inte högt alls, men det är väldigt ljust och irriterande.
Har bytt el-kabel såklart för att se om det var det, det var det inte, även bytt grenkontakten som den sitter i för att se om något gömde sig där, men icke!

Så nu för jag helt enkelt vända mig till mina bröder, som kan något om nätaggregat - Något tips?

Förövrigt, klart att det är ett Corsair 850W HX.

mvh tyrenberg

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Det låter som du har råkat ut för coil whine

Permalänk
Medlem

Låter det som på den här youtube videon, så är det coil-whine från nätagget. Många corsair nätagg med 650W+ som har detta problem och har haft det i minst ett år.

Bara och returnera, men va försiktigt eftersom jag har läst att butikerna returnerar nätagget tillbaka efter att de har "testat" det med deras mjukvara som inte belastar nätagget som det ska. I sådana fall, ta fram kameran och spelet där det piper extra mycket (som på den länkade youtube videon) och klaga tills de ger dig ett nytt nätagg.

Permalänk

Tack för svar, ni verkar nog ha rätt. Det låter ungefär som i videon, fast det skiftar inte, och det är inte lika högt. Men det är samma ljusa ljud.
Ska göra som tessa säger, tackar så hemskt mkt igen för svar

Visa signatur

Citera gärna för svar.