Helgsnack: "Spel att se fram emot"

Permalänk

Märkte just när jag läste att många skrev Diablo 3.
Har dom inte sagt att det ska släppas en otroligt lång tid nu?
Har för mig dom typ sagt det varje år sen 2008-2009 eller nåt sånt:S

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Tråkigt att dom flanar till det med ett namnbyte, nu är det "Might and Magic: Heroes VI". Har ju vart Heroes of ... i alla dessa år! : (

Mjo precis, namnbytet är ju.. Jaa... Fast 3:an är ju lätt bäst av dem alla, i mitt tycke. Får hoppas 6:an har något att komma med

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

blir lite ledsen av det bristande intresset för space marines

kan upplysa er att det kommer ett demo och jag tycker verkligen ni borde testa den 25 augusti släpps demot

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Jag har inte sett något nytt strategispel under min radar. Typ generals zero hour. De spel som har varit efter det har inte mostsvarat mina förväntningar. Vad jag vill ha sagt är, ge mig ett nytt bra strategi spel.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

blir lite ledsen av det bristande intresset för space marines

kan upplysa er att det kommer ett demo och jag tycker verkligen ni borde testa den 25 augusti släpps demot

Till.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Till.....

AGOURA HILLS, Calif. Aug 15, 2011 – THQ Inc. (NASDAQ: THQI) today announced that it will be releasing a playable demo for its upcoming 3rd Person Action/Shooter, Warhammer® 40,000®: Space Marine® on Xbox Live® online entertainment network, PlayStation® Network and Windows PC.

The Space Marine demo features two very different areas of the game. The first pits the player against an Ork horde outside the gates of a munitions factory. Armed with six devastating weapons, including the iconic bolter and lethal chainsword, the player will get to experience Space Marine’s seamless mix of melee and ranged combat first hand as they take on the rampaging invaders. The second area gives players a taste of the exhilarating Jump Pack sequences where the game’s hero—Captain Titus—takes to the skies to rain death from above.

The demo is planned to launch simultaneously for the Xbox 360®video game and entertainment system from Microsoft and Windows PC on 23rd August and then on PlayStation®3 computer entertainment system on 24th August.

Players who have pre-ordered the digital PC version of Space Marine through Steam will receive an exclusive early access period starting on the 18th of August, running through the weekend. Steam will also be running a Warhammer 40,000 bundle sale at a very special rate during the same period. Check out STEAM for more details.

Space Marine ‘Honour Guard’ community members will also get the chance to play the demo early on August 22nd, 24 hours prior to the public launch. For more information on how to sign up to get the demo visit http://www.spacemarine.com/user/register and make sure you have registered with the Honour Guard.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

AGOURA HILLS, Calif. Aug 15, 2011 – THQ Inc. (NASDAQ: THQI) today announced that it will be releasing a playable demo for its upcoming 3rd Person Action/Shooter, Warhammer® 40,000®: Space Marine® on Xbox Live® online entertainment network, PlayStation® Network and Windows PC.

The Space Marine demo features two very different areas of the game. The first pits the player against an Ork horde outside the gates of a munitions factory. Armed with six devastating weapons, including the iconic bolter and lethal chainsword, the player will get to experience Space Marine’s seamless mix of melee and ranged combat first hand as they take on the rampaging invaders. The second area gives players a taste of the exhilarating Jump Pack sequences where the game’s hero—Captain Titus—takes to the skies to rain death from above.

The demo is planned to launch simultaneously for the Xbox 360®video game and entertainment system from Microsoft and Windows PC on 23rd August and then on PlayStation®3 computer entertainment system on 24th August.

Players who have pre-ordered the digital PC version of Space Marine through Steam will receive an exclusive early access period starting on the 18th of August, running through the weekend. Steam will also be running a Warhammer 40,000 bundle sale at a very special rate during the same period. Check out STEAM for more details.

Space Marine ‘Honour Guard’ community members will also get the chance to play the demo early on August 22nd, 24 hours prior to the public launch. For more information on how to sign up to get the demo visit http://www.spacemarine.com/user/register and make sure you have registered with the Honour Guard.

Hde nöjt mig med ett enkelt "PC, PS3 och Xbox360" men tack iaf.

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed 3, Diablo 3. Dota2 lär ju testas också, får se hur bra det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Hde nöjt mig med ett enkelt "PC, PS3 och Xbox360" men tack iaf.

frågan var inte så väl formulerad sen var ju informationen inte enbart till dig

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Osu!

Ska hålla utkik efter GW2, D3, BF3, Elder scrolls 5 men det jag tänker spendera mest tid med blir förmodligen Osu! Inte för att det är något jättenytt spel men ja lär tippsa om det ändå.

Finns beatmaps efter egen smak såklart, går att ladda ner direkt från webbsidan Spelet laddar man ner gratis på http://osu.ppy.sh/p/download
Tydligen så får man donera pengar om man känner för det, ska ta å göra de nån gång när ja orkar för spelet är så jäkla kul!

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Mjo precis, namnbytet är ju.. Jaa... Fast 3:an är ju lätt bäst av dem alla, i mitt tycke. Får hoppas 6:an har något att komma med

Ja precis! Har bara spelat 3:an och 5:an men 3:an slår 5:an med hästlängder. Får nästan ta att fixa bootcamp på Macen nu för att kunna lira lite ; )

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Duke Nukem Forev.. oh snap!

Haha...joo sitter fortfarande å väntar på DNF, för den skiten man spelade i somras var då fan inte det.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Skrivet av loaded1mbimage:

Ska hålla utkik efter GW2, D3, BF3, Elder scrolls 5 men det jag tänker spendera mest tid med blir förmodligen Osu! Inte för att det är något jättenytt spel men ja lär tippsa om det ändå. http://www.youtube.com/watch?v=UhInF0YOxEk

Finns beatmaps efter egen smak såklart, går att ladda ner direkt från webbsidan Spelet laddar man ner gratis på http://osu.ppy.sh/p/download
Tydligen så får man donera pengar om man känner för det, ska ta å göra de nån gång när ja orkar för spelet är så jäkla kul!

Jätte kul spel, har spelat de i en timme nu!
Undrar om det kommer öka min aim och mina reflexer eller om man bara lär sig låten utantill ^^
Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av GummiTarzan:

Vad jag vill ha sagt är, ge mig ett nytt bra strategi spel.

Vad sägs om Combat Mission: Battle for Normandy?
Det är väl det enda spel jag är nyfiken på inför hösten...

/Olle

Permalänk

Jag ser fram emot många spel.. xD
Saint's Row 3
Diablo 3
Mw 3
Battlefield 3
Far cry 3 (många treor)
Heroes of might and magic 6
Red Orchestra 2
Mass effect 3
Assassins creed: Revelation
Dead Island
och Borderlands 2!

EDIT: Glömde SKYRIM!

Permalänk
Medlem

Minecraft, BF3, Skyrim, Diablo III, Tera & Old Republic! Fan det kommer bli dyrt nu i höst/vinter!

EDIT: Glömde Red Orchestra 2!

Permalänk

Någon som vet när diablo 3 kommer ut? senast jag hörde så skulle det komma ut tidigt 2012.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Vrf ska folk alltid snacka som om tråkiga krigsspel är det enda som finns?
Jag kör nu Gran Turismo 5 som inte går att tröttna på alltså! Grymt spel! Motorstorm Apocalypse,Little big Planet 2 osv... men, spel att se fram emot... Ratchet and Clank all4one!, Längtar sjuuukt mkt till GT6! om det nu kmr till PS3 el PS4 Wipeout,Littlebigplanet,modnation racers och alla andra Grymma spel som kommer till den helt underbara hand-konsollen Playstation Vita (PSV)! PSV kommer verkligen att köpas på en gång på release! helt grym ju! Jämförbra grafik med PS3 fast i handen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Mullvad:

;11264325']Beta-testning tar tid, slutproduktion tar tid. Så dagen vi ser en beta så är det minst 6 månader kvar.
Vänta på ny konkret information under nästa blizzcon

Ska försöka leta upp det, men jag har faktiskt för mig att jag sett/hört att testet kommer att hålla på i 2-3 månader.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade av RPG:s så kan jag rekommendera Xenoblade. Det har äntligen kommit ut i engelsk version i Europa. Jag har fått det idag, men har bara hunnit spela CA 1 timme. Man kommer väldigt fort in i spelet, och jag fick nästan direkt en ganska skön Zelda känsla, ven om fight-mekanismen är väldigt annorlunda. Grafikmässigt är det nog ett av de snyggare spelen till Wii. Ser snyggare ut än Monster hunter i min mening.

En bra review finns här: http://www.gamespot.com/wii/rpg/monadobeginningoftheworld/rev...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jo, håller mee

Skrivet av CompassioN:

Jag ser mycket fram emot Mass Effect 3, jag!

Det ska ju bara bli bättre än båda föregående spel, och efter tvån, hur kan det misslyckas???!!!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av EwiQ:

Det ska ju bara bli bättre än båda föregående spel, och efter tvån, hur kan det misslyckas???!!!

Hah, det var ett svårtolkat svar, tycker du tvåan är bra eller ej?

Ettan och tvåan är hur som helst två av de bättre spel jag spelat.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av bazookan:

Might and Magic Heroes XI

Längtar så!

De hoppade över sex serier och gick direkt på elvan...?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Hah, det var ett svårtolkat svar, tycker du tvåan är bra eller ej?

Ettan och tvåan är hur som helst två av de bättre spel jag spelat.

Jo jag menade att 2:an satte standard typ, så 3:an får helt enkelt inte hamna under förväntan

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av EwiQ:

Jo jag menade att 2:an satte standard typ, så 3:an får helt enkelt inte hamna under förväntan

Då är jag med, och kunde inte sagt det bättre själv. Sjukt bra spel och jag har en fläskigt maxad Shepard redo för 3:an. Kör som Vanguard, såklart

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Då är jag med, och kunde inte sagt det bättre själv. Sjukt bra spel och jag har en fläskigt maxad Shepard redo för 3:an. Kör som Vanguard, såklart

Aha, jag hör många som kör Vanguard.. Det är bara jag som kör "vanilla" Shepard då? Har bara lirat en gång och lekte good guy hela vägen, fast efter vad som hände i tvåan så vet jag inte om jag vill spela trean med DEN HÄR Sheperd.

Leker law abiding citizen, och genom ettan funkar det bra... Sedan kommer jag till tvåan, besättningen blir kidnappad och jag bara lallar på för att hinna med alla siduppdrag innan jag åker för att rädda min crew. Tänkte ju självklart att det bara är ett spel, inte kommer det spela någon roll om jag räddar dem nu eller senare, det är ju så i alla spel. Triggered events, scripted events.

Sen kommer jag dit och alla är biologisk gegga? WHY?????!!!!??!!?

**Efter den dagen såg Sheperd sig aldrig i spegeln mer ***

fail....

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av EwiQ:

Aha, jag hör många som kör Vanguard.. Det är bara jag som kör "vanilla" Shepard då? Har bara lirat en gång och lekte good guy hela vägen, fast efter vad som hände i tvåan så vet jag inte om jag vill spela trean med DEN HÄR Sheperd.

Leker law abiding citizen, och genom ettan funkar det bra... Sedan kommer jag till tvåan, besättningen blir kidnappad och jag bara lallar på för att hinna med alla siduppdrag innan jag åker för att rädda min crew. Tänkte ju självklart att det bara är ett spel, inte kommer det spela någon roll om jag räddar dem nu eller senare, det är ju så i alla spel. Triggered events, scripted events.

Sen kommer jag dit och alla är biologisk gegga? WHY?????!!!!??!!?

**Efter den dagen såg Sheperd sig aldrig i spegeln mer ***

fail....

Hah, jag har kört igenom 1:an fyra gånger tror jag... för att maxa ut karaktären. Sen tvåan fyra gånger eller så för att fylla på. Då lärde jag mig hur jag ville att det skulle sluta

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av zebra3:

Såg signaturen. Ser riktigt fräscht ut, hoppas du är nöjd.

om jag är! datorn är ett riktigt monster! klarade nyss att överklocka den till 4.5 ghz!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

är det jag som har drömt om att det fanns en fin fin lista som Artikel här på SweClockers om vilka spel som kommer i höst?

hittar den inte så jag börjar undra..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.