Video: Battlefield 3 med 64 spelare, flygplan och fordon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag har spelat sen 1942

Det tog lite tid för mig innan poletten ramlade ner, trodde att du menade att du har spelat sedan år 1942.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Vet inte riktigt var du ville komma med detta inlägg? Är ju fortfarande samma skapare?

Det här spelet är iallafall inte portat från console...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Det här spelet är iallafall inte portat från console...

Du har en poäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Även 44-åriga produktionschefer... )

ja ålder hindrar inte oss mogna män
jag fastnade med 1942 skaffade sedan resten
och en mod som var skön var ju silent heroes http://www.silentheroes.se/movies.php där man krigade sverige mot norge
man sprang bland röda stugor med röda knutar

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Såg detta just efter Sweclockers la upp de.
Första kommentar till kompisar sa "j*vla vilken intro" å fortsatt se sekvensen för att abrupt stanna upp i gapflabb...
"Vad är det?" HAHA, den lilla stackars roboten

Visst kan saker se väldigt vinklat ut i demonstrationer jämte verklighet, men jag tror det är tvärtom här.
Spelet kommer va så mycke bättre än de vi får se *TAGGAD*

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Såg detta just efter Sweclockers la upp de.
Första kommentar till kompisar sa "j*vla vilken intro" å fortsatt se sekvensen för att abrupt stanna upp i gapflabb...
"Vad är det?" HAHA, den lilla stackars roboten

Visst kan saker se väldigt vinklat ut i demonstrationer jämte verklighet, men jag tror det är tvärtom här.
Spelet kommer va så mycke bättre än de vi får se *TAGGAD*

Äh sluta hypa, finns ju redan folk som spelat alphan och säger tvärtom llololo xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Äh sluta hypa, finns ju redan folk som spelat alphan och säger tvärtom llololo xD

1: Dom gillar inte den genren
2: Alpha???
Vi andra 99% som kommer å nöta detta utanför alpha stadiet som brinner för dessa spel har rätt å säga "TAGGAD"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

1: Dom gillar inte den genren
2: Alpha???
Vi andra 99% som kommer å nöta detta utanför alpha stadiet som brinner för dessa spel har rätt å säga "TAGGAD"

Oufh, du missade min sarkasm

Spelet kommer nog bli bra men jag kommer iaf inte ha så höga förväntningar utifrån vad jag sett. Så vi 1% som inte är fanboys av BF serien (de senare dvs) och når klimax av att se trailern har rätt å säga "AVVAKTAR"

Förövrigt "Dom gillar inte den genren" Den ska jag nog börja dra när någon påpekar att ett spel jag tycker är bra är dåligt. "TYST DU GRUNDAR INTE PÅ NÅGOT DU OGILLAR BARA GENREN!"

EDIT: Eller dåligt, det har jag iofs inte påstått att jag tycker.

Permalänk
Medlem

Satan i gatan!!!

Nu måste jag köpa en ny dator!! Jag har inte råd... men det spelar ingen roll längre.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Förbokade via Origin idag. Så sjukt peppad nu. Tyckte alphan var grym. Och har väl sen funderat lite på var jag ska köpa det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

På vilket sätt kommer det vara mer likt bf2 än bc2? Jag har lirat bf2 äckligt mkt, men har svårt att se varför BF3 inte alls kommer likna bc2, som du säger. Det här säger jag inte för att folk ska bli tokiga eller nåt, jag undrar genuint vad du baserar det på?

Skrivet av Tyrgrim:

BF3 är mer likt BFBC2 än BF2. Det är faktiskt väldigt likt BFBC2.

http://www.gamersyde.com/pop_images_battlefield_3-16657-1.htm...

http://twitter.com/#!/L_Twin/status/103497957541806083

http://www.youtube.com/watch?v=m8S_eEv_A5k&hd=1

Inga mer linjära banor (5 flaggor) stora banor, 64 spelare. Mer fordon (jets t.ex.), byggt för PC, Comma-rose. Så frågan är, VAD är det ni ser som är så likt BC2? Är det för att RUSH finns med i spelet eller?

Hoppas jag övertygat er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

http://www.gamersyde.com/pop_images_battlefield_3-16657-1.htm...

http://twitter.com/#!/L_Twin/status/103497957541806083

http://www.youtube.com/watch?v=m8S_eEv_A5k&hd=1

Inga mer linjära banor (5 flaggor) stora banor, 64 spelare. Mer fordon (jets t.ex.), byggt för PC, Comma-rose. Så frågan är, VAD är det ni ser som är så likt BC2? Är det för att RUSH finns med i spelet eller?

Hoppas jag övertygat er.

Men det är ju samma grafikmotor (i uppdaterad form)!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Fortfarande bilder från alphan.

Det är alfamaterial, men det är inte samma alfa som användare fick spela.

Till Hanada: Refractor motorn är för gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Men det är ju samma grafikmotor (i uppdaterad form)!!!!

Å nej. Det är det inte, dom har sagt att dom byggt en helt ny motor, så det tvivlar jag på. Den är iaf inte like Frostbite 1 överhuvudtaget. Animationerna, ljuset, ljudet, allt är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

http://www.gamersyde.com/pop_images_battlefield_3-16657-1.htm...

http://twitter.com/#!/L_Twin/status/103497957541806083

http://www.youtube.com/watch?v=m8S_eEv_A5k&hd=1

Inga mer linjära banor (5 flaggor) stora banor, 64 spelare. Mer fordon (jets t.ex.), byggt för PC, Comma-rose. Så frågan är, VAD är det ni ser som är så likt BC2? Är det för att RUSH finns med i spelet eller?

Hoppas jag övertygat er.

Efter att ha spelat alphan känns det väldigt likt BC2. Klart grafiken, animationer mm kommer vara snyggare.
Han/hon som tänkte öva med BC2 inför BF3 kan mycket väl göra det. Det var det jag ville ha sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Å nej. Det är det inte, dom har sagt att dom byggt en helt ny motor, så det tvivlar jag på. Den är iaf inte like Frostbite 1 överhuvudtaget. Animationerna, ljuset, ljudet, allt är bättre.

Sen är används ju frostbite 1.5 i BC2

Animationerna är från fifa, ljudet är väl ändå gjort på samma sätta? Denna gången inspelat med hjälp av NBG:t, grafiskt sett tycker jag den enda stora skillnaden är ljuset jämfört med BC2!

Jag tycker då iaf att jag ser likheter! "Helt ny motor", har jag hört så himla många gånger från olika utvecklare och sett så små skillnader!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Kolla på videon noga så ser ni längst uppe åt höger att det är Alpha versionen!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Sen är används ju frostbite 1.5 i BC2

Animationerna är från fifa, ljudet är väl ändå gjort på samma sätta? Denna gången inspelat med hjälp av NBG:t, grafiskt sett tycker jag den enda stora skillnaden är ljuset jämfört med BC2!

Jag tycker då iaf att jag ser likheter! "Helt ny motor", har jag hört så himla många gånger från olika utvecklare och sett så små skillnader!

"Små skillnader". Nja, i detta fall är det ju inga små skillnader precis. Bättre nätkod, bättre hitbox, bättre förstörelse, massa smådetaljer som t.ex. dynamic clouding. Så frostbite 2 är inte precis någon liten skillnad från 1.5.

Permalänk

Förstår inte hur folk kan KLAGA på ett spel när de bara spelat ALPHAN eller inte spelat det alls.
Kan ni inte tagga ner och vänta till spelet är färdigt och har släppts?
Blir ju bara trött av att läsa dumma kommentarer som klagar på A.I. och grafikmotorn osv i spelets alpha-version.. helt otroligg och jag är nog inte den enda som tycker det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Förstår inte hur folk kan KLAGA på ett spel när de bara spelat ALPHAN eller inte spelat det alls.
Kan ni inte tagga ner och vänta till spelet är färdigt och har släppts?
Blir ju bara trött av att läsa dumma kommentarer som klagar på A.I. och grafikmotorn osv i spelets alpha-version.. helt otroligg och jag är nog inte den enda som tycker det.

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska väl alltid vara sånt här gnäll när ett spel har möjligheten att bli sjukt bra och när det ser så jäkla bra ut. Det känns som att oavsett hur bra spelet kommer bli så kommer vissa klaga ändå...men utan att vilja erkänna så köper de spelet ändå i smyg eller med argumentet: 'ähh, man måste ju testa skiten.'

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Någon mer än mig som tyckte co-op spelandet i full-videon på 11 min såg riktigt b ut? Dålig konsollgrafik, simpel spelstil, allt såg väldigt fyrkantigt ut. Åratal ifrån multiplayersekvensen som är fett nice.

Liknar CS när man ska rädda gisslan, både till gameplay och grafik.

De var ju på konsol?

Permalänk

Hoppas att poäng ligger hårt knutna till teamplay Vill ha ett äkta BF spel där team/squad spel utgör grunden för befordringar/belöningar i spelet.
Så vi slipper dessa ego cod spelarna som bara jagar kills. I dag bråkar 80% vid en flagg blir bara rörigt spel.
FlagTickets ger vinst inte kills i BF spel!

Permalänk
Medlem

Vill se A-10 in action på Battlefield3 !!!

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

Inget seriöst e-sportspel men ser ut att bli riktigt roligt som ett casualspel. Om man lyckas råda bot på lagg på ett bra sätt.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Inget seriöst e-sportspel men ser ut att bli riktigt roligt som ett casualspel. Om man lyckas råda bot på lagg på ett bra sätt.

Lagg som vad?
Kommunikation sker direkt med server.
Så det enda lagg du kan känna av är ifall du sitter på tvättlina eller kör med brödrost.
Givetvis kan andra spelare kännas som dom warpar fram, men de flesta servrar i BFBC2 har latens justering på 250ms.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Får man säga att man va alfa testare nu lr? Isf var jag det, om inte så var jag inte det.

Hur som, provade bara lite snabbt(hajjar inte hur jag blev testare öht då jag inte lirat ett enda spel på säkert 1år) men första intrycken var att det såg visuellt väldigt bra ut i förhållande till hur pass lite det krävde av hårdvaran. Min gamla laptop med 4650m gpu fixade det ändå väldigt bra jämfört med andra spel som ser lika bra eller sämre ut.

Det är inte omöjligt att det blir en nytändning och inköp av stationär spel-burk.

Permalänk
Medlem

Nån som vet systemkraven?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1