Permalänk
Medlem

PWR SW, Grön och vit

Jag har köpt lite nya grejer till grabbens burk och håller på att byta.

Det nya moderkortet är ett MSI P67A-GD65 som ska in i ett Antec Sonata II chassi men jag har problem med att veta var jag ska montera alla kontakter på från de fasta chassikablarna (obs jag hr bara byggt en dator förr och det var ca 4 år sedan).

Finns det någon bra lathund/bruksanvisning för detta? Jag har utgått från att om det finns en röd kabel med så är det "ström" finns det en svart så är det "jord" även om det i övrigt är blandade färger. Det finns dock en kontakt som heter PWR SW och där sladdarna är Grön och Vit. Vilken är vad och var ska den monteras??

Tacksam för alla tips och förslag. Vad hände t.ex. om något hamnar fel, sabbar jag hela moderkortet då och ev nya processorn och grafikkortet???

>> Till Mod: Osäker om denna tråd ska ligga här eller under Moderkort så flytta gärna i så fall

Permalänk
Medlem

Står i moderkortsmanualen vart den ska kopplas.
Den ska till JFP1 på pin 6+8, spelar ingen roll vilket håll du sätter den åt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Står i moderkortsmanualen vart den ska kopplas.
Den ska till JFP1 på pin 6+8, spelar ingen roll vilket håll du sätter den åt.

Tack för det svaret, tyckte jag hade läst ordentligt men tydligen inte...!!