Fractal 650w vs AXP 750w vs OCZ 700w, hjälp !

Permalänk
Medlem

Fractal 650w vs AXP 750w vs OCZ 700w, hjälp !

Efter att jag sett en drös med videos från SweClockers på Youtube och en massa sneglande på forumen, bestämde jag mig för att gå med på SweClockers idag ! Det känns som att "ni är killarna me kollen".

Jag är studerande och har sommarjobbat i sommar. Nu tänker jag köpa en budgetdator till ett bra pris på Alina
Jag har länge kollat på olika komponenter till datorn och har bestämt mig för en Sandy Bridge i5 2500k och Asus GTX560 Ti DirectCUII TOP med Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 som moderkort.

Jag vill ju att datorn ska vara lite mer framtidssäker med vissa av sina delar, jag antar att grafikkortet är det självklara utbytet inom 2-3 år. Då behöver jag ju ett nätagg med kräm nog för ett mer energikrävande kort..

Jag siktar på de billigaste nätaggen med lite högre effekt.

Här är mina 3 kandidater ;

Fractal Design Tesla 650W (649kr)
AXP Simple Power 750W (675kr)
OCZ ModXStream Pro 700W (699kr)

Jag är lite osäker på OCZ:en eftersom den är modulär, jag är inte den bästa på nätagg så att säga. Funkar den till mina komponenter? Eller ska jag ta någon av de andra? I så fall, vilken?

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem

Modulär innebär enbart att du kan ta loss överflödiga kablar som du inte kommer använda från själva nätagget, att föredra om man vill ha lite bättre luftflöde i burken.
Vet inte hur AXP agget är i kvalité men dom andra 2 duger fint till din rigg, kommer räcka till ett till grafikkort om du vill köra SLI senare(beroende på hur mycket fläktar, hårddiskar etc du har), se bara till att moderkortet har stöd för SLI.

Visa signatur

Ryzen 7 3800 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18

Permalänk
Medlem

Xfx eller corsair tx serie är bättre måste du ha något av dem ta fractal axp är budget ska undvikas

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

XFX Core edition helt klart som är bättre än alternativen du har där sen ska du inte köpa AXP vad du än gör.

Permalänk
Medlem

Tack för svar,

XFX finns ej hos Alina, ska bara köpa mina delar där. Så skulle Corsair TX 650W V2 vara ett någorlunda högre kvalitéagg? Det kostar 125kr mer än Fractal Design:en.

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Skrivet av Kerus3:

Tack för svar,

XFX finns ej hos Alina, ska bara köpa mina delar där. Så skulle Corsair TX 650W V2 vara ett någorlunda högre kvalitéagg? Det kostar 125kr mer än Fractal Design:en.

Jepp, det är i princip samma aggregat som XFX Core Edition 650 (båda tillverkas av Seasonic och har samma specifikationer)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Jepp, det är i princip samma aggregat som XFX Core Edition 650 (båda tillverkas av Seasonic och har samma specifikationer)

Då kör ja på de, tacktack

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+