problem med hdmi port hd6970

Permalänk
Medlem

problem med hdmi port hd6970

jag har då 3 skärmar i eyefinity. och sen har jag en 46" tv som hänger på väggen.

problemet nu när jag bytt upp mig till ett 6970 från ett GTS 450 är att datorn inte hittar tv:n när jag kopplar in hdmi kontakten. har testat o slopa eyefinity o bara köra en skärm + Tv som jag hadde på mitt gamla grafikkort och han hittar TV:n när den är avstängd men när jag sätter igång tv:n försvinner kontakten.

detta börjar göra mig lite smått galen. så om någon vänlig själ kan dela med sig av lite kunskap och svar hadde jag varit väldigt tacksam.

mvh

Permalänk
Medlem

Nu vet jag ej vilka kontakter du har på grafikkortet men om det är 2st DVI och en HDMI utgång så delar en av DVI utgångarna samma signal som HDMI utgången så du kan inte använda båda samtidigt.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

det finns 2 DVI, 1 HDMI, och 2 st minidisplayport.

Permalänk
Medlem

Om du vill koppla in 4 bildskärmar samtidigt så måste du använda båda minidisplayportarna eftersom det inte går att använda 2st DVI och HDMI utgången samtidigt.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

har nu testat att köra: Bara hdmi = funkar ej, skärm på dvi och tv på minidisplayport-dvi-dvi-hdmi = funkar ej. skärm på DVI, tv på dvi-hdmi = funkar ej.

tycker det är märkligt att den hittar tv:n så fort den är avstängd :/

Permalänk
Medlem

ingen som har något förslag, börjar bli irriterande att titta på film på 24" tn panel när en 46" hänger på väggen och samlar damm....