Permalänk
Medlem

Koolance vattenkylning till min rigg

Tjena.

Jag har ett stort HAF 932-chassi och har tänkt bygga mig ett vattenkylningssystem i den. XSPC verkar göra schyssta prylar men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Jag har läst i den klistrade tråden om vattenkylning i allmänhet men har ändå några frågor.

Jag tänkte köpa mig deras pump/tank (i en och samma pryl). Först och främst; är den bra?

Jag behöver ju dessutom blocks till dessa då jag ska kyla min processor och mina minnen (och grafikkort senare, dock verkar det inte finnas något block som passar mitt kort - hur som helst vill jag ha möjlighet att kunna kyla det i framtiden). Jag hittade en från EK som passar till Corsair Dominator-minnen (som jag har - länk) och en till min processor (länk). Funkar och passar dessa till pump/tanken? Hur vet man om dom gör det?

Hur vet jag vilka slangar jag kan använda? Vilka fästanordningar?

Kan man sätta i egen LED (röd) i den?

Vad är snyggast, ren vätska i röd slang eller genomskinlig slang med röd vätska? Kan man sätta i så att vätskan lyser genom slangen?

Mitt chassi har en fillport. Hur drar man slangar till den? Är det permanent lagda slangar till fillporten?

Permalänk
Medlem

Varför ska du vattenkyla minnena? Om du inte ska överklocka dom väldigt mycket så är det ingen större mening med det.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Varför ska du vattenkyla minnena? Om du inte ska överklocka dom väldigt mycket så är det ingen större mening med det.

Mer som en kul grej. Mina minnen ligger nu (idle) på 33C och dom är OC till 1800Mhz (stock 1600).

Denna ser ju perfekt ut! Vad tror ni? http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p11403_XSPC-Ra...