LG A530 har 3D-skärm och 3D-kamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Så du menar att bara för att det fanns för 20-30år sen så ska man inte vidareutveckla tekniken till de bättre? Ska vi fortsätta köra med miljöfarliga bilar utan komfort och kanske nöja oss med svartvit TV? Tekniken går framåt och dagens 3D är MYCKET bättre och mer skonsam för ögonen än den som fanns på 80- och 90-talet.

Menar att om tekniken var intressant så borde den redan nu vara bra mycket mer utvecklad än vad den är. Det är ju bara fånigt, inse det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy:

Menar att om tekniken var intressant så borde den redan nu vara bra mycket mer utvecklad än vad den är. Det är ju bara fånigt, inse det.

Det är massor av faktorer som spelar in i utvecklingen av teknik. De viktigaste är att se till att få ut så mycket pengar som möjligt, vilket är orsaken till att glasögon-3D kommer före glasögonfri 3D. Sen måste företagen se till så att produktionskostnaderna håller sig inom rimliga nivåer för att kunna sälja det till vanliga Svenssons, vilket är ett ganska stort problem nu då det fortfarande är ganska dyrt.

Sen tror jag att man började med glasögon för att kolla hur marknaden tog emot hela idén med 3D återigen, vilket har visats vara ett väldigt bra mottagande, och det är inte förens nu som dom ledande företagen börjat jobba på glasögonfri 3D då det har vuxit fram en efterfrågan för det.

Så det är inte det att tekniken är ointressant, utan det handlar i stort sätt bara om pengar och att företagen ska ha något att förbättra för att kunna tjäna ännu mer pengar. Hade dom gått all in på att sälja glasögonfri 3D så hade dom aldrig tjänat en extra slant på alla som köpt en dyr glasögonbaserad 3DTV

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det är massor av faktorer som spelar in i utvecklingen av teknik. De viktigaste är att se till att få ut så mycket pengar som möjligt, vilket är orsaken till att glasögon-3D kommer före glasögonfri 3D. Sen måste företagen se till så att produktionskostnaderna håller sig inom rimliga nivåer för att kunna sälja det till vanliga Svenssons, vilket är ett ganska stort problem nu då det fortfarande är ganska dyrt.

Sen tror jag att man började med glasögon för att kolla hur marknaden tog emot hela idén med 3D återigen, vilket har visats vara ett väldigt bra mottagande, och det är inte förens nu som dom ledande företagen börjat jobba på glasögonfri 3D då det har vuxit fram en efterfrågan för det.

Så det är inte det att tekniken är ointressant, utan det handlar i stort sätt bara om pengar och att företagen ska ha något att förbättra för att kunna tjäna ännu mer pengar. Hade dom gått all in på att sälja glasögonfri 3D så hade dom aldrig tjänat en extra slant på alla som köpt en dyr glasögonbaserad 3DTV

Hur många är det egentligen som har en 3d-tv idag t ex? Jag känner INGEN som har det.
För mig iaf så är detta totalt ointressant och jag tror inte efterfrågan alls är så stor som du tror, men jag kan ju fel.
Den som lever får se...
PEACE!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Markthegreat:

Okej, men ni som kan se 3d, är det verkligen så bra?
Nu dödade du mitt hopp

Du missar inget speciellt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy:

Hur många är det egentligen som har en 3d-tv idag t ex? Jag känner INGEN som har det.
För mig iaf så är detta totalt ointressant och jag tror inte efterfrågan alls är så stor som du tror, men jag kan ju fel.
Den som lever får se...
PEACE!

Nu har nog du missuppfattat det här. Bara för att du inte känner någon som har en 3DTV så betyder det inte alls att dom inte
säljer bra? Eller tror du att det är så.
Säljer Samsung 200 TV-apparater så tror jag att en av dom kan va 3DTV. Vilket är tillräckligt för att få en stor efterfrågan.

Tror efterfrågan på 3DTV är iaf 20% av vad GTX580 t.ex.. <--- Tänk utanför sweclockers ramarna.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?