Permalänk
Medlem

Hjälp med vattenkylning.

Hej,

Jag hade tänkt försöka ge mig in på vattenkylning. Så nu undrar jag om det finns någon som kan tipsa mig om en bra och billig sida för att köpa vattenkylning. Det skulle även vara jättesnällt om någon vänlig själ här skulle kunna hjälpa mig sätta ihop ett startpaket.

Jag har ett Corsair obsidian 800D så jag tänkte ha en 360 radiator i toppen och det jag tänkte kyla är en s775 Q6600 processor och en GTX 570. Räcker det med en 360 radiator för det. Jag vill också helst att det ska finnas uppgraderingsmöjligheter då jag i framtiden planerar att uppgradera med ny processor och kanske ett till grafikkort. Så helst ska pumpen vara tillräckligt stark för att klara av ett eventuellt andra grafikkort och en till radiator.

Min budget ligger på ungefär 4000 kr, räcker det för ett hyfsat prisvärt kylningspaket.

/Makke

Permalänk
Medlem

http://indomo.se/11897-EK-KIT-H3O-Supreme-LT-360

billigt, enkelt & bra svensk butik.

en 360 ska klara q6600 + 570 gtx. men tänkte du köra SLI så är vill du nog ha mer då det blir mycket värme = hög fläkthastighet.

Permalänk
Medlem

Ja, tänkte skaffa en 240 sen om jag skaffar sli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makke94:

Ja, tänkte skaffa en 240 sen om jag skaffar sli.

men då blir systemet perfekt. läs guider innan och tänk på att cpu vill ha det kalla vattnet först. enda negativa med paketet är att många har klagat på ljudnivån på pumpen...

Permalänk

HMM DCP2.2 funkar riktigt bra och min gamla lät inte direkt mkt

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har ljudisolerat min 2,2a samt chassi och dragit ner den till ~9v.. Nu är den närmast ljudlös. Drar man av fläktarna och lyssnar noga på ett par meters avstånd så kan man höra den, men inte mer änså.

Bra pump för priset, men finns säker tystare pumpar.