EVGA visar upp Geforce GTX 580 Classified med vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Tax free FTW!

Varför skulle du slippa betala skatt (VAT) menar du?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Varför skulle du slippa betala skatt (VAT) menar du?

I utlandet brukar man inte behöva betala vat (moms) Eller du betalar i butiken, men finns sen ett ställe på flygplatsen där man får tillbaka pengarna för skatt om man uppvisar kvitto. Gäller dock inte alla varor som typ mat och sånt man förbrukar i landet.

Såhär va de iaf i Sydafrika när jag va där senast.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Gäller även turister som kommer hit till Sverige, därav de butiker som har små "TAXFREE" klisterlappar på entredörrarna!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

2 sånna här skulle sitta i min dröm-dator :]

Håller dock med alla andra, känns som lite sent att släppa detta kortet nu. Längtar till 600-serien... Hoppas där på Nvidia Surround med en GPU i vettig prisklass (=3000 kr +500 kr)

Hoppa på amd tåget som har sin utmärkta Eyefinitylösning !! Och du får en spelupplevelse du drömt om!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

I utlandet brukar man inte behöva betala vat (moms) Eller du betalar i butiken, men finns sen ett ställe på flygplatsen där man får tillbaka pengarna för skatt om man uppvisar kvitto. Gäller dock inte alla varor som typ mat och sånt man förbrukar i landet.

Såhär va de iaf i Sydafrika när jag va där senast.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Gäller även turister som kommer hit till Sverige, därav de butiker som har små "TAXFREE" klisterlappar på entredörrarna!

Ah... glömde tax-free. Men det förutsätter att du hittar en datorbutik som säljer tax-free, vilket inte är det lättaste. Jag såg inte mycket sådant i NY i alla fall. Men lycka till

Om du ska till NY kan jag rekommedera Prime Burger på 5ave E, 51 Street. En av dessa topprankade hamburgerställen

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Hoppa på amd tåget som har sin utmärkta Eyefinitylösning !! Och du får en spelupplevelse du drömt om!!

Nä, 3D är viktigare för mig isf...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ah... glömde tax-free. Men det förutsätter att du hittar en datorbutik som säljer tax-free, vilket inte är det lättaste. Jag såg inte mycket sådant i NY i alla fall. Men lycka till

Om du ska till NY kan jag rekommedera Prime Burger på 5ave E, 51 Street. En av dessa topprankade hamburgerställen

Är nog inga problem att hitta tax free, är nog bara de att alla kanske inte skyltar med de som man gör här hemma i sverige. Dock tror jag ändå de kommer vara billigare än att köpa här hemma, med tanke på att vi har ganska hög moms och dollarn är låg.

hade jag själv velat ha 580 med vattenblock hade jag nog dock köpt ett referenskort och ett löst block och satt på själv.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Är nog inga problem att hitta tax free, är nog bara de att alla kanske inte skyltar med de som man gör här hemma i sverige.

Jag frågade faktisk på flera ställen utan lycka därav min kommentar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag frågade faktisk på flera ställen utan lycka därav min kommentar.

Okej, nej jag har inte varit i Usa själv så ska inte påstå hur pass vanligt de är. Dock borde de ju vara möjligt. Är ju inte tänkt att skatt och moms skall betalas av folk som inte bor i landet där utgiften tas ut!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

GTX 275 var några riktiga krutpaket! hade själv 3 WAY SLI på dom.

du råkar inte ha kvar ett? skulle gärna prova lägga i ett till.. de verkar dock vara svåra att hitta... :/

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...