Steelseries presenterar Sensei – gamingmus med extra allt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av '[Mullvad:

;11257806']Ångerrätt är en myt, finns typ bara öppet köp på oöppnade produkter nu för tiden.
Åtminstonde vad jag sett överlag i butiker.

I butiker?
Köper över internet

Och där är ångerrätt ingen myt alls, funkar hur bra som helst.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Den är jätteskön
Det enda problemet med den musen är att den inte fungerar för pinsamt många användare.

(det var alltså en kommetar om Naosen)

Jo, det är sant. Det verkar förekomma rätt många måndagsexemplar.
Fungerar den som den ska är den dock, enligt mig, den bästa musen på marknaden (skönaste passform, flest konfigureringsmöjligheter i mjukvaran osv)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Hell, typ ingen av dom pro-gamersen använder ens en Xai.

Ehh va? Kan du specificera på just vilka i så fall

Tyckte musen ser perfekt ut för spel, verkar passa bra till både rts och fps, knapparna då, och att det finns en liten lampa tycker jag bara är löjligt att utmärka som p12...
Tyvärr skulle jag se att dom bytte ut de stora och platta glidsen mot mindre och djupare. Sådana som satt på diamondback, kanske även på fler razer möss^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härligt att se, skriver upp den på "too buy listan"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bubbleq:

Ehh va? Kan du specificera på just vilka i så fall

Tyckte musen ser perfekt ut för spel, verkar passa bra till både rts och fps, knapparna då, och att det finns en liten lampa tycker jag bara är löjligt att utmärka som p12...
Tyvärr skulle jag se att dom bytte ut de stora och platta glidsen mot mindre och djupare. Sådana som satt på diamondback, kanske även på fler razer möss^^

Lampan på Xai lyser dessutom inte hela tiden. Den markerar bara vilken av två DPI-inställningar man har. Jag som aldrig använder knappen har noll lysande saker på musen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av JesperT:

(det var alltså en kommetar om Naosen)

Jo, det är sant. Det verkar förekomma rätt många måndagsexemplar.
Fungerar den som den ska är den dock, enligt mig, den bästa musen på marknaden (skönaste passform, flest konfigureringsmöjligheter i mjukvaran osv)

Jo, passformen är helt klart den bästa jag har känt, knappositionerna är även de helt ok

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Sensei betyder lärare/läkare/mästare på japanska

Permalänk
Medlem

Jag tycker den verkar helt underbar. Köpte för någon vecka sen en MX518 och ångrar lite att jag inte la lite extra pengar och köpte denna istället!

Visa signatur

Läser du MIN signatur? :D

Permalänk
Medlem

Den såg trevlig ut men jag tror nog att jag håller mig till mina MX518 ett tag till.

Permalänk

Är det någon som vet om man kan använda alla fyra sidoknappar individuellt, eller om det bara är två, fast med kopior på andra sidan, så att säga.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Svartsmurfen:

Är det någon som vet om man kan använda alla fyra sidoknappar individuellt, eller om det bara är två, fast med kopior på andra sidan, så att säga.

Om det är som Xai kan man använda alla fyra. Har svårt att se att de skulle ändra på det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Trevligt!
Tackar för svaret, Zotamedu!

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det har man kunnat göra med Naos 5000 i snart tre år nu...

"Mionix Naos 5000 is completely plug n play. The driver software is only needed when you want to change the settings of the mouse, all settings can be saved into one of the profiles."

Dvs man måste installera ett program för att kunna ändra inställningar i musen, det behöver man inte göra på steelseries xai eller sensei.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Mullvad:

;11257806']Ångerrätt är en myt, finns typ bara öppet köp på oöppnade produkter nu för tiden.
Åtminstonde vad jag sett överlag i butiker.

Elgiganten har öppent köp i 30 dagar, no questions asked.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ja men visst springer man runt och slår musen i väggen.

Jo men hej här var vi på bra humör?
Jag kan slå vad om att ingen av dagens möss klarar av tre års användning med flitigt spelande varje dag och ha lika bra prestanda som dag ett, du behöver för tusan inte slänga den i väggen för att vänster musknapp ska börja dubbelklicka eller bli lite glapp efter ett visst antal klick, jag hoppas att metallskalet ökar hur många klick musen klarar av innan den lägger av, sen är jag inte så väl insatt i hur mycket "klickmodulen" spelar in ur denna hållbarhetssynpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Jo men hej här var vi på bra humör?
Jag kan slå vad om att ingen av dagens möss klarar av tre års användning med flitigt spelande varje dag och ha lika bra prestanda som dag ett, du behöver för tusan inte slänga den i väggen för att vänster musknapp ska börja dubbelklicka eller bli lite glapp efter ett visst antal klick, jag hoppas att metallskalet ökar hur många klick musen klarar av innan den lägger av, sen är jag inte så väl insatt i hur mycket "klickmodulen" spelar in ur denna hållbarhetssynpunkt.

Nej, jag är helt medveten om att möss inte håller för alltid, på min Ikari fastnade högerknappen nere väldigt ofta t.ex.
Tror dock inte att metallskal kommer hjälpa mot det, men den som lever får se.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Jo men hej här var vi på bra humör?
Jag kan slå vad om att ingen av dagens möss klarar av tre års användning med flitigt spelande varje dag och ha lika bra prestanda som dag ett, du behöver för tusan inte slänga den i väggen för att vänster musknapp ska börja dubbelklicka eller bli lite glapp efter ett visst antal klick, jag hoppas att metallskalet ökar hur många klick musen klarar av innan den lägger av, sen är jag inte så väl insatt i hur mycket "klickmodulen" spelar in ur denna hållbarhetssynpunkt.

Min Razer copperhead har levt sedan 2005, men det är dags att uppdatera nu

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Lysande bevis på att marknadsföringen fungerar, visst finns en fördröjning men den är minimal och är knappast avgörande. Byt skräm så tjänar du 2-3MS till, ställ ner grafiken för fler fps, skaffa extremt bra nätverkskort för att tjäna lite till?
I slutänden handlar det bara om att du som spelare försöker skaffa dig fördelar för att kompensera för bristande egen skicklighet. Är du bra i ett spel som ex. SC2 använder du tangentbordet minst liak mycket (kort kommandon) och då är det taktik som avgör, inte en ms skillnad när du skickar "attack" kommandot. Samma med CS på en godkänd nivå, bra taktik vinner över bra hårdvara.
Ps blinkande blåa neonljus gör inte heller att du spelar bättre, även om många tror det med. Sov 8-10h istället och bli bra på spelet, långt mer värt än skillnaden mellan trådat eller trådlöst ^^
Men men, vissa söker alla sätt att få ett övertag för att ha en chans i spelen och jag dömer ingen, jag bara ser på med ett roat leende

Du vet uppenbarligen inte vad fps är heller, så nu sitter jag med ett roat leende Om du inte märker skillnad på en trådlös mus och en med sladd så är det hos dig felet ligger, inte oss som känner skillnaden. Ganska logiskt när man tänker efter. Verkar dock lönlöst att diskutera detta med dig, eftersom du har bestämt hur saker och ting fungerar.

Mvh

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Först tänkte jag "Shit, jag som just köpt en Xai :O". Sen såg jag videon och fattade att det bara var en massa bullshit.

Det kallas också att vara fjorton år gammal... Testa köpa ett par riktiga hörlurar nästa gång istället för skräp

kalla det vad du vill, haha bara för att du sitter med med kombo för några tusenlappar. Blir väll till att investera i ett fint headset sen när dessa pajat

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swebbe:

Min Razer copperhead har levt sedan 2005, men det är dags att uppdatera nu

Vid liv /= Lika bra prestanda som dag ett, men det är klart att en mus kan klara sig från större skavanker med lite tur

Permalänk
Avstängd

Jag har ett exemplar, och metallskalet är riktigt härligt.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Vid liv /= Lika bra prestanda som dag ett, men det är klart att en mus kan klara sig från större skavanker med lite tur

Haha aa den började glappa nu om veckan så jag var tvungen att tejpa musen. Men jag är riktigt nöjd med den, den har aldrig strulat blir nog en till ny modell i framtiden

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag, väldigt skön, påminner mycket om intellimouse 2.0, de kunde dock skippat knapparna på högersidan imo

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

???