Hela Windows 7 i mobiltelefon från Fujitsu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZylioN:

vill verkligen ha en sådan!! struntar i batteritiden

There you go:
http://cgi.ebay.com/DoCoMo-Fujitsu-LOOX-F-07C-Phone-Windows-7...

Permalänk
Medlem

Som vanligt så släpps alla bra mobiler bara i japan... Dem har alltid varit långt före oss i både teknik och design när det kommer till mobilmarknaden.
Har länge velat ha en BRA vikbar men tunn mobil. Det har dock aldrig släppts något bra exemplar här. Oh well.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Som vanligt så släpps alla bra mobiler bara i japan... Dem har alltid varit långt före oss i både teknik och design när det kommer till mobilmarknaden.
Har länge velat ha en BRA vikbar men tunn mobil. Det har dock aldrig släppts något bra exemplar här. Oh well.

Läs posten ovan dig

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Hur fungerar spel/program ihop med en sådan? Fungerar allt som man kan tänka sig ska fungera i windows 7? Jag har en xperia x1 med ett dåligt kompatibelt starcraft 1 men skulle vara coolt med en mobil som klarade vanliga pc applikationer utan problem.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Hur fungerar spel/program ihop med en sådan? Fungerar allt som man kan tänka sig ska fungera i windows 7? Jag har en xperia x1 med ett dåligt kompatibelt starcraft 1 men skulle vara coolt med en mobil som klarade vanliga pc applikationer utan problem.

http://www.youtube.com/watch?v=WhiODuPwthg&feature=player_emb...

Det ÄR alltså helt enkelt en underklockad ATOM (600Mhz) och 1 Gb RAM. Så, Ja, du kan spela på den (Quake är nog inte omöjligt..?)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Iphones och androider blev precis fruktansvärt frånkörda.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Läs posten ovan dig

Det är ju en ebay försäljning på en upplåst mobil. Så vitt jag vet är det inte lagligt(?), dessutom är det ett japanska os på den.
För övrigt så vill jag inte ha en mobil med 2h batteritid XD Men det är ändå synd. Det finns massor med prylar som säljs i Japan som aldrig kommer hit trotts att det borde. Kolla bara på bilmarknaden. :/

Permalänk
Medlem

ebay nästa!:)

Eller kanske väntar tills den finns i sverige kanske:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Kolla bara på bilmarknaden. :/

Håller med dig..

Och med mobilen menade jag egentligen att man skulle köpa en för..det...är tufft med en mobil som kör riktiga W7 (har en WPhone 7 personligen)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Snusfri

Så ballt japan har så mycket balla saker.

Vet att när Ericsson skröt med 1.3mp så hade dom 6mp som standard i japan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Det är ju en ebay försäljning på en upplåst mobil. Så vitt jag vet är det inte lagligt(?), dessutom är det ett japanska os på den.
/

Vad är det som är olagligt menar du?
Handel över Internet?
Användande av mobiltelefoner?
Innehav av mobiltelefoner?
Att den ej är operatörslåst?

Finns ingen lag på att telefoner måste vara operatörslåsta. De flesta telefoner finns att köpa både med operatörslåsning och olåsta. Att köpa en telefon i samband med tecknande av abonnemang, där du får telefonen billigt och sen är bunden till operatören via abonnemang är ungefär som en avbetalning.
Om du tycker det är mer fördelaktigt att köpa telefonen olåst separat och sen skaffa ett kontantkort eller ett abonnemang där du har lägre månadskostnad och/eller kortare bindningstid än om du skaffat abonnemanget samtidigt så är det helt okej.

Operatörerna brukar gilla att binda upp sina kunder så länge som möjligt, så de lockar gärna med något och en telefon "på köpet" nappar de flesta på.
Ska man köpa en smartphone så kostar de ofta 5000 - 6000 kr inkl moms om man köper en olåst telefon (finns billigare modeller också). En 'vanlig telefon' kan ofta kosta runt 2000kr ändå olåst.
Naturligtvis billigare för operatörerna som köper större volymer.

Sen kan tillverkarna och operatörerna teckna avtal om att en viss modell endast ska gå att köpa via den operatören.
Men det innebär ju inte att alla olåsta är olagliga.

Permalänk
Medlem

Gillar idén men det känns inte som att det kommer bli någon hit på marknaden.

Permalänk

Det vore coolt med 5-6tums datorer, typ pads men med riktigt windows, riktigt kanske utfällbart tangentbord etc. Smartfones är fett ute nu. Plattor också. Det här är det nya. Riktigt kompakta RIKTIGA datorer.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Fujitsu har börjat göra av sig mer väsen i mobilmarknaden nu, det ska nämligen komma en Windows Phone 7 med bättre kamera än Nokia N9 och Sea Ray samt vattentät!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Som vanligt så släpps alla bra mobiler bara i japan... Dem har alltid varit långt före oss i både teknik och design när det kommer till mobilmarknaden.
Har länge velat ha en BRA vikbar men tunn mobil. Det har dock aldrig släppts något bra exemplar här. Oh well.

Internet är en global affär, sen är det bara att be avsändaren (säljaren) att skriva "Gift" (gåva) på paketen!! !! !! Så slipper du tullavgift
Har gjort det, Inga problem, Alla nöjda
Har köpt saker från Japan; Hong Kong, Usa, Kina. Be dom skriva "Gift" (gåva) på paketen!! !! !! Och du slipper tullavgift!! Faktum är att detta är väldigt bra att veta om man köper mycket globalt, för som jag har uppfattat det.... är det inte många som vet det!! Så sprid det gärna vidare!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

2 timmar i windows är kort tid, men man kan alltid ha med sig extra batterier och sätta datorn i "hibernation mode" istället för i standby. Då kan man byta batteri och sedan starta upp datorn på ett fåtal sekunder. Det finns en massa tweaks som kan göras, sök under OQO, som i och för sig körde XP, vars ägare gjort tweaking för att spara batteri till en konstform. Sen lär det komma Windows for ARM, och Windows 8 som ska passa bättre för den här typen av användning. Så jag tror på Windowsdatorer i telefonformat - även om jag skulle föredra en 6.5 tums skärm, eller de nya mjuka skärmarna från Samsung som möjliggör clamshell format på telefonerna och stora skärmar trots fickformat. Framtiden ser ljus ut om man gillar portabla datorer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Be dom skriva "Gift" (gåva) på paketen!! !! !! Och du slipper tullavgift!! Faktum är att detta är väldigt bra att veta om man köper mycket globalt, för som jag har uppfattat det.... är det inte många som vet det!! Så sprid det gärna vidare!!

Det är dock inte tillåtet att göra så.
Och tullen kontrollerar en del paket.
Om dom kommer på en så får man utöver skatt betala olika straffavgifter vilket kan bli väldigt mycket dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

Detta måste vara den slutgiltiga iPhone dödaren

Permalänk

Vet inte om jag vill ha just den där men en mobil som jag kan docka till skärm, tangentbord och mus och få riktigt operativsystem och inte ett operativsystem gjort för mobiler. Det vore awesome. Då spelar inte batteritiden mycket roll heller.
Då Windows 8 kommer borde det inte bli så krångligt att göra. Två hårddiskar (flashminnen) istället för ett. Sen väljer man vilket man ska boota från. Android på ena, Windows 8 på det andra. Sen får de gärna kunna dela filer mellan varandra såklart.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Till och med SSD-lagring Här snackar vi bra grejer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den skiter i batteritiden, dock med Japanskt OS har jag ingen aning om jag kan installera om den Är det x86 hårdvara och den itne är låst för ominstallation skulle det gå fint men dock inte den mobilanpassade versionen som ligger på luren där

Vill ha... Har alltid velat ha en x86 mobil och när den äntligen kommer så blir det Japan som vanligt...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Fullfjättrat OS i mobilen + Docka med hdmi-anslutning/usbport + skärm med tangentbord/mus inkopplade = Vill ha!
Detta är en så given framtid att jag inte kan tänka mig att någon blir överraskad när det kommer, men om det blir mainstream redan med windows 8 så blir jag glatt överraskad i alla fall. Sen är jag skeptisk till att hårdvaran skulle räcka till i nästa generation för mina behov, men det kommer väl tids nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag vill ha den skiter i batteritiden, dock med Japanskt OS har jag ingen aning om jag kan installera om den Är det x86 hårdvara och den itne är låst för ominstallation skulle det gå fint men dock inte den mobilanpassade versionen som ligger på luren där

Vill ha... Har alltid velat ha en x86 mobil och när den äntligen kommer så blir det Japan som vanligt...

Det är väl bara till att lära sig japanska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

jag brukar köra dosbox på min N8. Dock bara när jag har usb-tangentbord anslutet eftersom att telefonen bara har touchscreen.

Du skulle inte kunna ligga på någon bra infromation om en mobil som kan klara Dungeon keeper och dylkit på mobilen?

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Det är väl bara till att lära sig japanska.

Finns väl språkpaket till Windows 7 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyxz:

Du skulle inte kunna ligga på någon bra infromation om en mobil som kan klara Dungeon keeper och dylkit på mobilen?

Tror bara det finns den där tyvär. Jag hadde älska dungeon keeper i mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Tror bara det finns den där tyvär. Jag hadde älska dungeon keeper i mobilen.

Installera aDosBox och sedan Dungeon Keeper, borde funka fint, kör några äldre pc-spel själv på min samsung galaxy s 2.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Installera aDosBox och sedan Dungeon Keeper, borde funka fint, kör några äldre pc-spel själv på min samsung galaxy s 2.

Det kan bli lite svårt att spela utan tangentbord och mus.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Internet är en global affär, sen är det bara att be avsändaren (säljaren) att skriva "Gift" (gåva) på paketen!! !! !! Så slipper du tullavgift
Har gjort det, Inga problem, Alla nöjda
Har köpt saker från Japan; Hong Kong, Usa, Kina. Be dom skriva "Gift" (gåva) på paketen!! !! !! Och du slipper tullavgift!! Faktum är att detta är väldigt bra att veta om man köper mycket globalt, för som jag har uppfattat det.... är det inte många som vet det!! Så sprid det gärna vidare!!

Sluta sprid det för det stämmer inte.

Om varornas totala värde är högst €150 exklusive frakt behöver du inte betala någon tull.

Försändelser märkta "Gift" vars värde inte överstiger 500 kronor är moms- och tullbefriade.

Får du igenom dyrare saker så beror det inte på att de skrev nåt på paketet utan bara att tullen missade din försändelse.

!! !! !!!!! !!!!! på dig själv.

Skrivet av som99:

Jag vill ha den skiter i batteritiden, dock med Japanskt OS har jag ingen aning om jag kan installera om den Är det x86 hårdvara och den itne är låst för ominstallation skulle det gå fint men dock inte den mobilanpassade versionen som ligger på luren där

Vill ha... Har alltid velat ha en x86 mobil och när den äntligen kommer så blir det Japan som vanligt...

Ur eBay-anonsen det länkades till ovan:
Q: Hi, Is the phone in English or Japanese? If it isnt how easy is to switch to English? Do you have current stock to sent out from the UK? Thanks
A: We can convert it to English. All UK stocks have been reserved already. Normally, it takes 1 week to get the stock when you bought it

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det kan bli lite svårt att spela utan tangentbord och mus.

Uhm... bt-tangentbord kanske?