Corsair H80 - fick bara med en fläkt [vad hände sen]

Permalänk

Corsair H80 - fick bara med en fläkt [vad hände sen]

Okej, så jag fick bara med en fläkt till min H80 (2st ska medfölja).
Mailade Corsair (via hemsidan) och fick svar efter ett par dagar. Efter några mail fram åt tillbaka så skrev de att mitt paket var på väg (ca. 2 veckor sedan).
Idag kom paketet och tro inte på fan men där i ligger en helt ny (inplastad) kylare i originalkartong och allt med två fläktar i!
Så nu har jag alltså 2st kylare och 3 fläktar.
Blev helt paff eftersom jag förväntade mig endast en fläkt och jag uppgav aldrig något kvitto eller något sådant.
Med andra ord så kunde de inte bekräfta att jag ens köpt en H80 överhuvudtaget!

Så nu till min fråga, tror ni det kommer komma någon räkning eller att jag kanske måste skicka tillbaka ena kylaren eller liknande? Känns skumt i såna fall eftersom de inte nämnde något om de i mailen (å andra sidan känns det skumt att de skulle skicka en helt ny kylare bara så där)...
Någon som varit med om något liknande?

Kanske ska ligga i någon annan forumdel (konsumenträtt?), mods får flytta i såna fall.

Permalänk
Avstängd

Har inget svar på det men om du inte behöver skicka tillbaks den kan jag köpa den.
400kr bjudet

Permalänk
Inaktiv

Jag köper den gärna också om du inte behöver skicka tillbaka den. (vilket jag inte tror) 450kr? ^^

Permalänk

Jag hade ju skickat tillbaka kylaren mest för att kunna ha gott samvete, men bett dem stå för frakten eftersom de gjort fel.

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Storfiskaren:

Jag hade ju skickat tillbaka kylaren mest för att kunna ha gott samvete, men bett dem stå för frakten eftersom de gjort fel.

Tror det kostar mer för dom att betala frakten tillbaka än vad själva kylaren kostar för dom.

Permalänk
Skrivet av Storfiskaren:

Jag hade ju skickat tillbaka kylaren mest för att kunna ha gott samvete, men bett dem stå för frakten eftersom de gjort fel.

Funderade först på det också. Sedan tänkte jag att vad hindrade dem från att öppna en kylare och norpa ena fläkten och skicka till mig från första början.
Om de nu vill ha tillbaka kylaren (med en fläkt) så skulle de ju ha samma saker som om man öppnade den där.
De skickade den ändå från USA och sedan med UPS till min dörr och jag bor ändå mitt ute på vischan just nu (tvivlar på att UPS hade något ärende här ute ändå så de körde nog en +5mil bara för mig)...

Så dåligt samvete kommer jag inte att ha! Vill de ha tillbaka den så får de kontakta mig och annars så säljer jag den nog vidare [för någon hundring mindre än Inets pris inkl. frakt].
Fläkten vill jag ändå inte ha eftersom jag ska köpa andra, det hela var bara en "princip-sak/fråga".

Permalänk
Avstängd

100kr billigare för en sak som är öppnad och utan garanti är överpris

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

100kr billigare för en sak som är öppnad och utan garanti är överpris

Var skrev han "100kr under butikspris"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Var skrev han "100kr under butikspris"?

[för någon hundring mindre än Inets pris inkl. frakt].

Nuffsaid