Battlefield 3 - Origin License Agreement.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 - Origin License Agreement.

Permalänk
Medlem

Inget ovanligt, typiskt Amerikanskt kontrollbehov.
(In god we trust, everone else we monitor)
Det landet övervakar allt och alla.

Vad som är lite kusligt vilka dessa tredjepartare är?
Kommer man nu att få mail ifrån Amerikanska företag som vill pracka på en både ditten och datten?

Permalänk
Medlem

Det är ju lite värre än steam är inte alls glad till detta.

Permalänk
Medlem

Något jag hoppas på är att de inte skickar ut våra emails till andra företag. Skulle sluta med att våra inkorgar är sönder spammad med spam mails och reklam osv. Men det är inte så skrämmande med vad de kan göra med resten av infon.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det inte låter särskilt bra. Visst finns värre exempel som t.ex. TDU2 men ändå inte bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sjukt störigt att behöva installera spionprogram på datorn :/

Permalänk
Medlem

Sånt här är så jävla sjukt, det finns fan ingen respekt alls kvar för konsumenterna, det som är så jävla illa är att alla kommer köpa skiten hur mycket sånt här som ens läggs på och massan kommer fortsätta repetera "om man inte har nåt att gömma så spelar det väl ingen roll" ända tills EA och dylika företag har rätt att filma dig med webkamera undertiden du spelar.

Usch o fy!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Ett mycket vidrigt drag från EA, då ska också påpekas att steam har en liknande policy. Storebror ser dig.

Permalänk
Medlem

illa... borde inte vara lagligt att tvinga folk att acceptera såna krav när man vill spela nått.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

Sånt här är så jävla sjukt, det finns fan ingen respekt alls kvar för konsumenterna, det som är så jävla illa är att alla kommer köpa skiten hur mycket sånt här som ens läggs på och massan kommer fortsätta repetera "om man inte har nåt att gömma så spelar det väl ingen roll" ända tills EA och dylika företag har rätt att filma dig med webkamera undertiden du spelar.

Usch o fy!

Läste i detta forum och även på Toms Hardware om detta. Hade gärna sett att Sweclockers hade gjort en "nyhet" av detta, då det förtjänar att uppmärksammas. Har för mig att även en viss diskussion fördes i den "allmänna"-diskussionstråden om detta. Personligen tycker jag det är helt förkastligt, och vid skrivande stund överväger jag att avboka det exemplar som för närvarande är förbokat.

Hoppas andra, kanske mer specifikt spelinriktade nyhetssajter tar upp detta; I så fall kanske missnöjet kan uppmärksammas. Min mer cyniska sida gissar att även dessa sajter tiger om denna nyhet, för att inte riskera kontakten med EA.

Jag är (tack och lov) så pass gammal att jag kan avstå från förströelse och därigenom behålla vissa, viktiga principer jag har intakta. Förhoppningsvis noteras missnöjet och vi slipper installera massa skit.

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem

Tycker alla borde skicka mail till både Dice och EA för att klargöra att man inte tänker acceptera sådant här.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

alltså who cares? ärligt?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har inte steam något liknande?

Edit: Ska fan inte köpa det här överskattade skitspelet pga detta,
Nu är det Red Orchestra som gäller!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av Oneone:

alltså who cares? ärligt?

När någon vill ta reda på all personlig information om dig och allt du gör så bör du vara oroad.

Permalänk
Medlem

Jag har rent mjöl i påsen, jag vill bara inte att andra skall rota i den med sina smutsiga fingrar!

Permalänk
Medlem

Känns som DICE skulle göra ett mycket bättre job utan EA. allt som inte kommer i BF3 var för de inte hade tid att fixa det. Kand inte bara DICE bryta sig loss och göra bara göra rätt (vet inte minsta lilla troligt men) finns det ingen spelutvecklare som faktiskt vill utveckla klart sina spel?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Känns som DICE skulle göra ett mycket bättre job utan EA. allt som inte kommer i BF3 var för de inte hade tid att fixa det. Kand inte bara DICE bryta sig loss och göra bara göra rätt (vet inte minsta lilla troligt men) finns det ingen spelutvecklare som faktiskt vill utveckla klart sina spel?

DICE skulle inte ha budgeten (inte ens i närheten) för att kunna utveckla och ge ut BF3. DICE är författaren, EA är bokförlaget/utgivaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

DICE skulle inte ha budgeten (inte ens i närheten) för att kunna utveckla och ge ut BF3. DICE är författaren, EA är bokförlaget/utgivaren.

Än mindre marknadsföra produkten. EA lägger ner över en halv miljard kronor på marknadsföring och det hade nog lilla DICE haft problem att få fram...

Permalänk
Medlem

Detta ligger i tiden och så länge folk handlar från dom har de ingen anledning att ta ett steg ifrån det. BF3 kommer bli en jättehit och alla kommer acceptera avtalet osv. De flesta i denna tråden som ogillar avtalet kommer antagligen köpa det ändå (gissning) tex...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

När någon vill ta reda på all personlig information om dig och allt du gör så bör du vara oroad.

Jag tror säkert att jättemånga vill veta vad du äter till frukost och vad du läser för tidningar på toaletten.

Detta skrev jag på FZ: "ni" bojkottar ett spel för att de tydligen finns en rad där i EULA där det står att de spårar användarna (troligen för att se vad du har för system och liknande relevanta saker för mjukvaruutveckling) och nån får för sig att det betyder att de säljer informationen till typ nordkorea som sen spionerar på er med en satellit medan ni sover.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jag tror säkert att jättemånga vill veta vad du äter till frukost och vad du läser för tidningar på toaletten.

Jättekul att EA kommer ha tillåtelse att sälja all information vilket leder till att din email kommer bli spammad med massa reklam,
Det här avtalet är till och med värre än Steam.

Använder Steam endast till Counter-strike och den är reggad med ett email som jag inte ens bryr mig om + så reggade jag mig med massa falsk information.

Steam och Origin är två tjänster jag aldrig kommer att använda.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Ta på er foliehattarna! Är ni verkligen så paranoida?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jättekul att EA kommer ha tillåtelse att sälja all information vilket leder till att din email kommer bli spammad med massa reklam,
Det här avtalet är till och med värre än Steam.

Använder Steam endast till Counter-strike och den är reggad med ett email som jag inte ens bryr mig om + så reggade jag mig med massa falsk information.

Steam och Origin är två tjänster jag aldrig kommer att använda.

Kan bara berätta för dig att din oro för steam inte var befogad. Jag har reggat min riktiga mail och den enda e-post jag får är kvitton på mina inköp på steam.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Jag tror säkert att jättemånga vill veta vad du äter till frukost och vad du läser för tidningar på toaletten.

Detta skrev jag på FZ: "ni" bojkottar ett spel för att de tydligen finns en rad där i EULA där det står att de spårar användarna (troligen för att se vad du har för system och liknande relevanta saker för mjukvaruutveckling) och nån får för sig att det betyder att de säljer informationen till typ nordkorea som sen spionerar på er med en satellit medan ni sover.

Det som skrämmer mig och många andra är att de i sitt avtal åtar sig rätten att skanna igenom din dator fullständigt, all mjukvara du har (inte endast Origin och EA-relaterat) utan ALLT. Detta är i allra högsta grad värt att ifrågasätta och protestera emot. Dom utnyttjar sin maktposition till att ta reda på allt om dig. Nej jag tror inte att informationen går till Nordkoreanska säkerhetstjänsten men all information som EA samlar in kan på ett eller annat sätt hamna hos just vilken stat eller organisation som helst och detta hot ska inte underskattas.

Storebror ser dig (och vill veta mer), tro inget annat.

Det är lätt att vara naiv när man bor i lilla Sverige-lagom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det som skrämmer mig och många andra är att de i sitt avtal åtar sig rätten att skanna igenom din dator fullständigt, all mjukvara du har (inte endast Origin och EA-relaterat) utan ALLT. Detta är i allra högsta grad värt att ifrågasätta och protestera emot. Dom utnyttjar sin maktposition till att ta reda på allt om dig. Nej jag tror inte att informationen går till Nordkoreanska säkerhetstjänsten men all information som EA samlar in kan på ett eller annat sätt hamna hos just vilken stat eller organisation som helst och detta hot ska inte underskattas.

Storebror ser dig (och vill veta mer), tro inget annat.

Det är lätt att vara naiv när man bor i lilla Sverige-lagom.

Nu står det väl i och för sig att om information lämnas till tredje part så kommer den avpersonifieras.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Undra om Origin kommer gilla att jag spärrar utgående trafik för det.

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Nu står det väl i och för sig att om information lämnas till tredje part så kommer den avpersonifieras.

Sant, frågan är hur vet vi att detta efterlevs? Dom skulle inte ta del av denna information till att börja med.

Permalänk
Medlem

Hur orkar ni bry er?

Visst ta reda på all min information men då undrar jag varför någon skulle vilja ha min information? Vill någon verkligen ta reda på alla din uppgifter, så gör dom det.

Ånej, massa spam --- Dagens I-Land problem.

Regga er med en annan email address än din vanliga då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

DICE skulle inte ha budgeten (inte ens i närheten) för att kunna utveckla och ge ut BF3. DICE är författaren, EA är bokförlaget/utgivaren.

Skrivet av iuno:

Än mindre marknadsföra produkten. EA lägger ner över en halv miljard kronor på marknadsföring och det hade nog lilla DICE haft problem att få fram...

det jag menade är att DICE utvecklat succé spel i typ 10 år. får de så liten del av kakan deras spel genererar?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Sant, frågan är hur vet vi att detta efterlevs? Dom skulle inte ta del av denna information till att börja med.

Befogad fråga. Men också en annan fråga. Du får bestämma dig, handlar det om att du är förbannad på avtalet eller om att du tror att dom ljuger i det och inte kommer efterleva det? Två olika saker, varav det bara finns evidens för det första.

Håller med fullständigt att detta känns over the top och olustigt, men jag tror att man ska skälla på dom för det man kan konstatera (avtalets innehåll) och inte det man bara kan spekulera om (avtalets efterlevnad).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario