Vart köpa extra strömkabel till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Vart köpa extra strömkabel till grafikkortet?

Hej.

Behöver få tag på 2 st strömkablar till mitt grafikkort nu när jag tänker köra crossfire. Det gäller 2 st 5850 kort. Jag har ett Fractal Design 650 W agg med modulära kablar.
Det gäller allstå kablar med 6 st hål i vardera ände.
Vart kan jag köpa dem billigt?

Behöver inte vara på nätet. Har clas ohlsson eller något liknande dessa kablar?

Permalänk
Rekordmedlem

Det enklaste är att köpa en adapter till molex, det bör finnas i nästan vilken datorbutik som helst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det enklaste är att köpa en adapter till molex, det bör finnas i nästan vilken datorbutik som helst.

Jag har ingen molex. Jag har 6-pin i adaptern och 6-pin i grafikkortet.

Permalänk
Rekordmedlem

jo men du har väl någon kabel till agget som ger dig molex. men det kanske går att köpa nån kabel som funkar direkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

jo men du har väl någon kabel till agget som ger dig molex. men det kanske går att köpa nån kabel som funkar direkt.

Ok, jag fattar. Men jag har ändå inte tillräckligt med molex kablar, behöver nämligen 2 st. Vart kan jag köpa de vanliga 6-pin till 6-pin kablar isf?

Permalänk
Rekordmedlem

http://www.inet.se/artikel/6909554/newton-r2-kabelkit Kanske funkar, har inte koll på det, men nått liknande kit och kanske lite hembygge om det behövs borde fixa det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

http://www.inet.se/artikel/6909554/newton-r2-kabelkit Kanske funkar, har inte koll på det, men nått liknande kit och kanske lite hembygge om det behövs borde fixa det.

Lol, så jag måste antingen köpa ett helt kit med kablar eller snickra ihop egna?! Det verkar alltså inte finnas lösa kablar, som tex molexkablarna?!

Fy fan...

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan frågade firmor som bygger/säljer, det blir ju alltid returer o skrot som de kan sälja.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.