Permalänk
Medlem

Chassi diskution

Hej!

Jag har idag ett Antec Sonata II som jag är väldigt nöjd med. Det jag uppskattar extra med detta chassi är hårddisk lösningen samt att chassit är ljudisolerat (även om mattor saknas).

I lådan har jag just nu följande :

Corsair 750w aggregat
ATI 5950 Grafikkort
4 Hårddiskar (Western Digital Green)
Intel SSD
Intel Q6600 med en lite större budget fläkt.

Inför nytt datorbygge så är jag nu på jakt efter ett nytt chassi och det jag värdesätter är :

Ljud (tyst)
Luftflöde (med filter)
Montering
Bygg kvalité
Powerknapp får inte sitta bakom en lucka (även fördel om inte DVD enheter sitter bakom lucka)
Pris inom rimliga gränser

För att bilda mig en uppfattning om vad som finns så har jag främst tittat på sweclockers recensioner men även ett par från andra siter. Detta är vad jag kommit fram till :

Fractal Design Arc (ca 800 kr) :
Plus (+) : Smarta monterings lösningar, väldigt gott luftflöde, Ingen lucka, Filter, Diskvaggorna, Pris
Minus (-) : Väldigt öppet vilket gör det svårt att hålla ljudet nere, Kvalité

Fractal Design R3 (ca 800 kr) :
Plus (+) : Smarta monterings lösningar, Okay luftflöde, Powerknappar på ovansidan, Diskvaggorna, Pris, ljuddämpad, Filter, Väldigt allmänt omtyckt och beprövad, ljuddämpad.
Minus (-) : Driver bakom lucka

NZXT H2 (ca 1000 kr) :
Plus (+) : God passform(montering, Allmänt omtyckt, filter, smart lösning på fläktar, ljuddämpad.
Minus (-) : Diskarna vända på fel håll vilket gör det klumpigt med kablar, Luftflödet sägs vara sådär, Relativt öppet chassi, utseende.

Silverstone Fortress 2 (ca 1900 kr) :
Plus (+) : Väldigt bra layout (modekortet vänt), +Kvalité, Utseende, Powerknapp på ovansidan, Inga luckor, Väldigt bra luftflöde, ljuddämpad, filter.
Minus (-) : Priset, Priset och Priset

Silverstone Raven2(-e) (ca 1400 kr) :
Plus (+) : Väldigt bra layout (modekortet vänt), Powerknapp på ovansidan, Inga luckor, Väldigt bra luftflöde, filter.
Minus (-) : Utseende, kvalité? Ljuddämpning

Corsair Obsidian 650D (ca 1500 kr) :
Plus (+) : Utseende, kvalité, luftflöde, montering, diskvaggor, Ingen lucka.
Minus (-) Pris, Ingen ljuddämpning, Ingen version utan fönster

Antec P183/P193 (ca 1300 kr) :
Plus (+) : Utseende, kvalité
Minus (-) : Dörr som skymmer powerknapp och DVD, känns något äldre jämfört med övriga chassin (Diskmontering, ingen kabelhantering bakom modekort)

Jag har säkert glömt något men det är mer eller mindre hur det ser ut. Vad har ni för åsikter om dessa? Det är extra intressant om du kommit i kontakt med flera av dessa.

Då jag tror samtliga lådor kommer klara av det jag ska köpa så specificerar jag inte hårdvaran som ska in i lådan.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Kvaliteten på Raven 2 är inte dålig, mycket bättre än R3 och H2. Hade nog valt Raven 2 och satt i egen dämpning. Kostar inte mer än 150 kr att fylla med bitumen som finns i R3.

R3 kommer låta jävligt mycket med 4 mekaniska 7200 hårddiskar för det är undermålig dämpning i vaggorna. Ska du ha så många diskar och hoppas få det tyst så se dig om efter bättre lådor. P183 blir garanterat tystast med 4 diskar då man kan hänga upp dem i de vertikala burarna.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Har ett NZXT H2 och jag kan säga att det inte är några problem med luftföde om man gör det rätt. Det är cirka 10c skillnad (iaf på grafikkort) om man gör kabeldragningen rätt Mitt överklockade gtx 580 i referensdesign gick från 60+ i idle till 50c vilket jag tycker är fenomenalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Kvaliteten på Raven 2 är inte dålig, mycket bättre än R3 och H2. Hade nog valt Raven 2 och satt i egen dämpning. Kostar inte mer än 150 kr att fylla med bitumen som finns i R3.

R3 kommer låta jävligt mycket med 4 mekaniska 7200 hårddiskar för det är undermålig dämpning i vaggorna. Ska du ha så många diskar och hoppas få det tyst så se dig om efter bättre lådor.

Aha, fick för mig att Raven serien är ganska plastig? Men det är kanske R3 och H2 med?

E det sådana mattor som dessa som du föreslår : http://www.conrad.se/?ref=prisjakt&subref=854676&article=854676

De 4 mekaniska diskarna jag har är WD Green och de verkar dessutom stänga av sig när de inte använts på ett tag. Dessa diskar är enbart lagring vilket gör att de därmed är ifrån större delen av tiden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Aha, fick för mig att Raven serien är ganska plastig? Men det är kanske R3 och H2 med?

E det sådana mattor som dessa som du föreslår : http://www.conrad.se/?ref=prisjakt&subref=854676&article=854676

De 4 mekaniska diskarna jag har är WD Green och de verkar dessutom stänga av sig när de inte använts på ett tag. Dessa diskar är enbart lagring vilket gör att de därmed är ifrån större delen av tiden.

Ja sådana bitumen-skivor är bra.

Raven håller hög kvalitet med hyfsade lösningar och tjockare plåt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Tycker mitt R3 funkar galant Tyst, även med CF, 4 diskar 5 fläktar, varav dom 3 som lever mest sitter på fläktkontroller. Vid spel vrider man upp, och idle tvärtom

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Har ett NZXT H2 och jag kan säga att det inte är några problem med luftföde om man gör det rätt. Det är cirka 10c skillnad (iaf på grafikkort) om man gör kabeldragningen rätt Mitt överklockade gtx 580 i referensdesign gick från 60+ i idle till 50c vilket jag tycker är fenomenalt

Aha, men då kanske du kör fläktar på högre varv? Hör man att din dator är på? Den dator jag har idag är det svårt att höra att den faktiskt är påslagen.

Man ser på flera lådor att man ska reglera fläktarna själv, jag förstår inte tanken med det? Borde inte systemet själv kunna känna av vad som gäller och därmed sätta rätt rpm? Verkar ju bara jobbigt om man ska själv gissa när man behöver sätta upp resp sänka rpm. De e inte precis som att man vet vilken värme som finns i lådan?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Ja sådana bitumen-skivor är bra.

Raven håller hög kvalitet med hyfsade lösningar och tjockare plåt.

Kan jag anta att du har erfarenhet av flera av lådorna? Eller är det bara ett antagande att Raven har bättre kvalitét?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Tycker mitt R3 funkar galant Tyst, även med CF, 4 diskar 5 fläktar, varav dom 3 som lever mest sitter på fläktkontroller. Vid spel vrider man upp, och idle tvärtom

Har du något man kan jämföra med?

Det där med att själv hålla på med fläckhastighet förstår jag inte helt, borde inte det vara automatiskt? Systemet vet ju själv hur varmt det är? På den dator jag har idag kan jag höra att grafikkortets fläkt ökar när jag spelar men allt sånt sker per automatik.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Kan jag anta att du har erfarenhet av flera av lådorna? Eller är det bara ett antagande att Raven har bättre kvalitét?

Jag har ett P182, har byggt med R3 och fått chansen att bygga med Raven 2. Raven 2 är ett betydligt dyrare chassi än R3 och håller högre kvalitet, det kan anses jämlikt med P182 men överlägset vad det gäller kylning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Tycker mitt R3 funkar galant Tyst, även med CF, 4 diskar 5 fläktar, varav dom 3 som lever mest sitter på fläktkontroller. Vid spel vrider man upp, och idle tvärtom

Du sitter med 2 grafikkort, 4 diskar och 5 fläktar (enbart chassifläktar?), lådan kan inte vara i närheten av tyst. Däremot skapligt lågmäld kanske eller så bor du nära något som låter betydligt mer så du inte kan höra datorn.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Jag har ett P182, har byggt med R3 och fått chansen att bygga med Raven 2. Raven 2 är ett betydligt dyrare chassi än R3 och håller högre kvalitet, det kan anses jämlikt med P182 men överlägset vad det gäller kylning.

Raven 2e ser helt klart intressant ut men det verkar svårt att hitta utan glas på sidan. Dessutom verkar priset på denna låda ligga på 1400 kr d.v.s ca lika mycket som Corsair Obsidian 650D.

Finns det någon gummibussningar för hårddiskarna på raven 2?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Raven 2e ser helt klart intressant ut men det verkar svårt att hitta utan glas på sidan. Dessutom verkar priset på denna låda ligga på 1400 kr d.v.s ca lika mycket som Corsair Obsidian 650D.

Finns det någon gummibussningar för hårddiskarna på raven 2?

Den sämre typen. De enda ok gummibussningar som finns har Antec i P18X och P19X. Dock är de lika dåliga överallt annars.

Raven 2 kyler betydligt bättre än Corsair chassit, antagligen betydligt tystare med för Corsair har inte rykte om att vara tysta.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Raven 2e ser helt klart intressant ut men det verkar svårt att hitta utan glas på sidan. Dessutom verkar priset på denna låda ligga på 1400 kr d.v.s ca lika mycket som Corsair Obsidian 650D.

Finns det någon gummibussningar för hårddiskarna på raven 2?

Har ett raven 2 just nu och jag kan säga att hårddisk hållarna är sisådär (en sitter helt fast får inte alls ut den) och dem dämpar inte ljudet speciellt bra, de finns små gummi saker som är i skruvhålen men dem verkar inte göra någonting alls. Om du vill ha en helt tyst dator skulle jag inte rekomendera rv02, ft02 är möjligtvis ett bättre val då men de är ju då 500-600 kr mer som du kanske inte vill lägga ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem
Skrivet av smogy:

Har ett raven 2 just nu och jag kan säga att hårddisk hållarna är sisådär (en sitter helt fast får inte alls ut den) och dem dämpar inte ljudet speciellt bra, de finns små gummi saker som är i skruvhålen men dem verkar inte göra någonting alls. Om du vill ha en helt tyst dator skulle jag inte rekomendera rv02, ft02 är möjligtvis ett bättre val då men de är ju då 500-600 kr mer som du kanske inte vill lägga ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Men du säger att du har ett raven 02 och att det är sådär?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Den sämre typen. De enda ok gummibussningar som finns har Antec i P18X och P19X. Dock är de lika dåliga överallt annars.

Raven 2 kyler betydligt bättre än Corsair chassit, antagligen betydligt tystare med för Corsair har inte rykte om att vara tysta.

hmm okay, ja för jag tycker det funkar super i min Antec Sonata 2 låda.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv

NZXT H2 (ca 1000 kr) :
Plus (+) : God passform(montering, Allmänt omtyckt, filter, smart lösning på fläktar, ljuddämpad.
Minus (-) : Diskarna vända på fel håll vilket gör det klumpigt med kablar, Luftflödet sägs vara sådär, Relativt öppet chassi, utseende.

Den som har problem med diskarna har förmodligen problem med alla chassin.
Ganska öppet, ser inte hur luftflödet skulle vara sämre än andra chassin.
Så tyst är det väl inte, men inte så att det stör, förutom kanske vid tyst film/liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hej!

Antec P183/P193 (ca 1300 kr) :
Plus (+) : Utseende, kvalité
Minus (-) : Dörr som skymmer powerknapp och DVD, känns något äldre jämfört med övriga chassin

Jag har ett P193, och det stämmer att dörren täcker knappen. Men längs den sidan på dörren så finns ett antal hål, genom ett av dessa kan man utan svårighet nå knappen med dörren stängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

NZXT H2 (ca 1000 kr) :
Plus (+) : God passform(montering, Allmänt omtyckt, filter, smart lösning på fläktar, ljuddämpad.
Minus (-) : Diskarna vända på fel håll vilket gör det klumpigt med kablar, Luftflödet sägs vara sådär, Relativt öppet chassi, utseende.

Den som har problem med diskarna har förmodligen problem med alla chassin.
Ganska öppet, ser inte hur luftflödet skulle vara sämre än andra chassin.
Så tyst är det väl inte, men inte så att det stör, förutom kanske vid tyst film/liknande.

Ta en titt på denna videon, en bit in diskuterar han just nackdelen med luftflödet och diskarnas position. Hur man än vrider och vänder på det så kommer intagen av luft i fronten att delvis bli stoppat av pwercabels och SATAcabels, visst man kan säkert vika undan några av dem men det blir en del extra jobb. En annan nackdel är att man kan ha något mindre grafikkort om man har många diskar.

http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjjb:

Jag har ett P193, och det stämmer att dörren täcker knappen. Men längs den sidan på dörren så finns ett antal hål, genom ett av dessa kan man utan svårighet nå knappen med dörren stängd.

Aha, ser det nu, och visst man hade säkert kunnat modifierat luckan så att knappen låg fri. Men när man tittar på hur lådan ser ut invändigt så känns det som att den har en något äldre design. Det jag främst tänker på då är att det finns ingen cable management på baksidan vilket känns som standard idag, dessutom så monteras hårddiskarna på ett äldre vis där det blir jobbigt att hantera dem om man har ett lite längre grafikkort. Att ta ut en vagga med 3 diskar bara för att ta bort en hårddisk låter onödigt komplicerat(koppla ifrån och på samtliga kablar).

Om Antec P193 är av samma kvalité och har samma ljuddämpning som Antec Sonata 2 så är det utan tvekan en bra låda men tyvärr känns den idag för omodern.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

FD R3.

+ Tyst, stilrent, smarta lösningar, ganska bra kvalité.

- Inget extremt luftflöde, tråkigt i längden, gummisakerna man drar kablarna igenom faller gärna ur sin plats och vill man ha det snyggt i datorn så blir det ett jävla jobb att få det snyggt.

3dit: Diskussion

Permalänk
Medlem

Just nu ser det ut på detta vis (är rangordning) :

1. Fractal Design R3 - Prisvärd och modern låda som passar bra in på mina krav, det enda problemet här kan vara kvalitén

2. Corsair Obsidian 650D - Utan tvekan en modern och stilren låda. Tyvärr har denna ingen ljuddämpning och därför får man lägga pris för ljuddämpningsmattor på det redan höga priset (1500 kr). Troligen får man sätta mattorna ovanpå fönstret vilket inte blir den snyggaste lösningen

3. Silverstone Raven2 - Genomtänkt låda med god kylning. Det jag oroar mig för här är att de 3 stora fläktarna i botten kanske kan väsnas en hel del, dessutom är inte lådan ljuddämpad så en kostnad för detta tillkommer på denna låda som redan är ganska dyr (1400kr för e versionen)

4. NZXT H2 - Enligt denna video så har den ett par nackdelar som är mindre kul

5. Silverstone Fortress 2 - För dyr

6. Fractal Design Arc - För öppen (ljudet smiter ut)

7. Antec P183/P193 - Omodern

En annan tanke som slaget mig är att man självklart inte bara kan tänka på hur ljudisolerad en låda är. Om det finns för mycket mattor så kommer detta öka värmen i lådan och då kommer också de automatstyrda fläktarna få snurra snabbare. Var gränsen går är omöjlig att säga så troligen blir det en ren gissning.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SnowJim:

Ta en titt på denna videon, en bit in diskuterar han just nackdelen med luftflödet och diskarnas position. Hur man än vrider och vänder på det så kommer intagen av luft i fronten att delvis bli stoppat av pwercabels och SATAcabels, visst man kan säkert vika undan några av dem men det blir en del extra jobb. En annan nackdel är att man kan ha något mindre grafikkort om man har många diskar.

http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

För andra chassin med diskar och fläktar i fronten får inte samma problem.
Och hur han mäter att man får in ett max 280 mm långt grafikkort, hur räknar han där?

Här är mitt XFX 6970 på 287 mm, och mätte lite snabbt att det är 4 cm mellan kortet/buren. Men eftersom kortet är så smalt, så går ännu längre kort in.
Satte föresten in en disk, och det blev för tight vid grafikkortet, men ett kort på 277 mm skulle förmodligen gå in utan problem.
Det är inte extrajobb att dra en kabel genom ett hål, och sedan tillbaka genom ett annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Och hur han mäter att man får in ett max 280 mm långt grafikkort, hur räknar han där?

Med fyllda hårddiskvaggor på plats.