Permalänk
Medlem

Vattenkylnings kit, blir det kallt?

Halloj!
Jag skall bygga vattenkylning och vissa frågor kvarstår ännu.
Jag skall kyla två GTX480 och en i7 860@4ghz.
Jag har satt ihop ett paket men frågan är hur mycket radiatoryta jag behöver?
En XSPC 360 blir väll lagom till grafikkorten eller är jag ute och cyklar?
Sen en 120/140 till processorn går runt i mina tankar.
Jag skulle helst vilja göra detta i en singleloop om det är möjligt.

Vattenkylningen som den ser ut nu:
2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX - Acetal med backplate
Watercool HK CPU LGA1156
Phobya Balancer 250
Phobya DC12-260 12Volt Pump
Tygon R3603 19,1/12,7mm 3 meter
EK-PSC Fitting 13mm - G1/4 Black x 15
XSPC RX360
+ en annan rad

Allt detta i ett Corsair 800D

Ser det bra ut?
Räcker kylningen med en till liten radiator? Om inte, förslag?

Tack på förhand

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Kör en 360 i push/pull i toppen för grafikkorten. En 240 i bak med pull till CPUn. Fungerar bra. Sen vid behov 120 i botten

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

XSPC 360 räcker bra till grafikkorten. Overkill om nåt! Helt lönlöst att köra push/pull på denna. Fläktar över 1000rpm tjänar ingenting till på den radiatorn. Kanonrad för tysta datorer och låga fläkthastigheter.. Du kan nog lägga dig på 500-rpm på 3 fläktar.

Kör en sådan och xspc 240-rad så har du så du klarar dig lång tid framöver, och du kan köra det mycket tyst!

Permalänk
Medlem

Tack! Det låter betryggande, men vart har jag plats för en 240? Har sett folk som moddat botten på 800D för att placera det där. Men då känns det som att all varmluft kommer stanna kvar i chassit.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Tack! Det låter betryggande, men vart har jag plats för en 240? Har sett folk som moddat botten på 800D för att placera det där. Men då känns det som att all varmluft kommer stanna kvar i chassit.

Sätt raden liggande i botten och skär hår för fläktgaller i sidpanelen

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Sätt raden liggande i botten och skär hår för fläktgaller i sidpanelen

Mjo, har sett sådana lösningar men är inte allt för sugen att skära i chassit. Och har inga verktyg för det
Är det enda alternativet om man inte skall ha den utanför lådan?

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Tack! Det låter betryggande, men vart har jag plats för en 240? Har sett folk som moddat botten på 800D för att placera det där. Men då känns det som att all varmluft kommer stanna kvar i chassit.

Det optimala är att ha radiatorn utanpå .... Tänk på det

(oroa dig inte för ljudnivån)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Mjo, har sett sådana lösningar men är inte allt för sugen att skära i chassit. Och har inga verktyg för det
Är det enda alternativet om man inte skall ha den utanför lådan?

Kanske bak utanför chassit? Det är ju det bästa om du kan få fast den på något bra sett.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Det optimala är att ha radiatorn utanpå .... Tänk på det

(oroa dig inte för ljudnivån)

Skrivet av _NsMs_:

Kanske bak utanför chassit? Det är ju det bästa om du kan få fast den på något bra sett.

Är inte så sugen på det :/
Ni tror alltså inte att det räcker med 360+120?

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Är inte så sugen på det :/
Ni tror alltså inte att det räcker med 360+120?

Jo jag tror det Du kommer ligga typ 5-15c högre kanske men fortfarande långt från farliga temps.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Mjo, har sett sådana lösningar men är inte allt för sugen att skära i chassit. Och har inga verktyg för det
Är det enda alternativet om man inte skall ha den utanför lådan?

Har du en stjärnmejsel så kan du ha en 240 i botten. Det finns två plastbitar vid de nedre 3.5" platserna. När du tagit bort dem så kan du köra en 240 därnere utan några problem.

___
| . |
| . |____
| _____|
| . |
| . |
| . |
|__|

Såhär ser bitarna ut... eller något i den stilen.. ca 15cm långa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Är inte så sugen på det :/
Ni tror alltså inte att det räcker med 360+120?

Jodå, det räcker..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Har du en stjärnmejsel så kan du ha en 240 i botten. Det finns två plastbitar vid de nedre 3.5" platserna. När du tagit bort dem så kan du köra en 240 därnere utan några problem.

___
| . |
| . |____
| _____|
| . |
| . |
| . |
|__|

Såhär ser bitarna ut... eller något i den stilen.. ca 15cm långa.

Det räcker väll ändå inte att med att bara ta bort plasten för fläktskyddet? Antar att det är det du tänker på.
Som i detta videoklipp http://www.youtube.com/watch?v=a9Ovlo1uwk0&playnext=1&list=PL... (runt 8 min) så tar han bort hela hdburen.
Plus att man behöver såga ur sidoplåten så att varmluften åker ut ur chassit

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Det räcker väll ändå inte att med att bara ta bort plasten för fläktskyddet? Antar att det är det du tänker på.
Som i detta videoklipp http://www.youtube.com/watch?v=a9Ovlo1uwk0&playnext=1&list=PL... (runt 8 min) så tar han bort hela hdburen.
Plus att man behöver såga ur sidoplåten så att varmluften åker ut ur chassit

Japp, det är plasten för fläktskyddet. Jag sa inte att det var den bästa lösningen, men den fungerar väldigt bra med tanke på att man bara behöver ta bort 2x skruvar. Om man inte vill modda sitt chassi så är det ett bra sätt att få in en 240.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Japp, det är plasten för fläktskyddet. Jag sa inte att det var den bästa lösningen, men den fungerar väldigt bra med tanke på att man bara behöver ta bort 2x skruvar. Om man inte vill modda sitt chassi så är det ett bra sätt att få in en 240.

Mjo, frågan e vad som e bäst.
1. Köra en 120/140 bak.
2. Köra en 240 i botten men varmluften kommer gå upp i chassit

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||