tyska hjälp please (nätadapter)

Permalänk
Medlem

tyska hjälp please (nätadapter)

Äger en Lian li EX-50b som har en rejäl nätadapter som ger ifrån sig ljud när maskinen sätts igång.

enligt denna recension från amazon.de verkar han kanske ha gjort nånting för att hjälpa men google translate hjälper inte:

Mit einem Kondensator (ich nahm 4700µF/25V) ließ sich die Stromversorgung soweit stabilisieren, dass weder durch Hotplug eine weitere Platte abschmierte, noch bei jener Platte dieser 'spin-down/spin-up' - Defekt weiter auftrat. Die Netzteilgeräusche wurden leider kaum weniger. Ich umwickelte die beiden Stromsockel-Pins an der Platine seitlich (von oben und unten) fest mit den beiden Anschlussdrähten (wilde Zangelei, je ca. 9mm verwickelt, auf Plus und Minus achten!), darüber steckte ich den Stromstecker von der Rückwand kommend wieder an - natürlich geht er jetzt nicht mehr ganz so tief bis zur Arretierung, hält aber immer noch ordentlich fest.

Amazon.de review

Permalänk
Avstängd

Med en kondensator (jag använde mig av 4700µF/25V) så stabiliserade sig strömförsörjningen omedelbart/så lät sig strömmen omedelbart stabiliseras, detta genom en Hotplug från en mindre platta som jag satte på, men fortfarande så blir (reagerar) varje platta "spin-down/spin-up" - (samma) fel uppstod igen. Nätdelsljudet blev tyvärr inte bättre (d.v.s. att det skulle låta mindre). Jag snurrade fast de båda strömsockel-pins:en på ett säkert sätt på brädan. (ovan och underifrån) fastsatta med de båda anslutningswirerna (vilda/hårda jävlar, varje ca. 9 m.m. ihopvirade/omvirade, på Plus och Minus vilket jag gav akt på/var noga med), däröver streckte jag strömförsörjningskontakten (en vanlig kontakt alltså) så att den nådde the reaching backplane igen - naturligtvis så går/låter den inte lika djupt till låsmekanismen (som jag fattar det så gjorde han en låsmekanism med hjälp av wire:arna) men den flyttar sig i alla fall inte och är ordentligt fastsatt dock.

MacEnkronan's kommentar: Jag gjorde mitt bästa.:P Ber om ursäkt om jag blandade lite språk men jag hoppas det hjälper i alla fall.:) Det jag har skrivit inom kommentar inom parantes är mina kommentarer eller alternativ översättning.^^

Hoppas detta hjälper dig!:)^^ Var inte helt lätt att översätta.:P Tysk tekniktyska är inte nådig!:DxD:P

När jag var klar med översättningen försvann hela texten - faaan xD vad LACK jag blev...fick fan tuppjuck!:PxD

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

tjutande kondingar är inte så ovanligt, men då borde det pipa mer än bara just under själva uppstarten.

här hittade jag :
"Quote:
Originally Posted by Bonta
To you guys who own EX-50 and/or EX-503, does your unit and power adaptor make annoying high pitch buzzing/whistling when its turned on, especially with hard drives in it?
Yes, it's just checking the alarm that you will hear if one of the HDs goes offline and the RAID goes into degraded state."
http://www.overclock.net/hard-drives-storage/793884-lian-li-e...

kan ju kolla bara.. är du 100% säker på att det är en kondensator i själva nätagget som tjuter?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mekarawr:

tjutande kondingar är inte så ovanligt, men då borde det pipa mer än bara just under själva uppstarten.

här hittade jag :
"Quote:
Originally Posted by Bonta
To you guys who own EX-50 and/or EX-503, does your unit and power adaptor make annoying high pitch buzzing/whistling when its turned on, especially with hard drives in it?
Yes, it's just checking the alarm that you will hear if one of the HDs goes offline and the RAID goes into degraded state."
http://www.overclock.net/hard-drives-storage/793884-lian-li-e...

kan ju kolla bara.. är du 100% säker på att det är en kondensator i själva nätagget som tjuter?

Jag vet inte.:) Jag bara översatte!:D Men fråga TS!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!