Fredagspanelen 19: Copyswede, Steve Jobs och spelhösten

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Hahahaha komplett gillar inte copysweden så de gjorde ett smart drag!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646676

^^

Haha, fick mig att skratta till. Nästan så man ska köpa ett sånt.

Permalänk

Inte sett avsnittet föräns nu men mina "5 cent" angående marginalen på externa hdd.
Säljer datorprylar varje dag, det finns inga 20% marginal utan snarare runt 5%, priserna kommer öka med likvärdiga med copyswedes avgift då vi inte kan sälja saker till minus marginal.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

vad är det som säger att det är September på AMD Bulldozer kan tyvär lika gärna var November eller December, dock inte lika trolig med julhandel osv men ändå.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Mullvad:

;11310820']Inte sett avsnittet föräns nu men mina "5 cent" angående marginalen på externa hdd.
Säljer datorprylar varje dag, det finns inga 20% marginal utan snarare runt 5%, priserna kommer öka med likvärdiga med copyswedes avgift då vi inte kan sälja saker till minus marginal.

20% marginal har de väll inte vart sen 1995-2000 i data branschen? satan vilken skillnad det är på prylarna idag å på 1990 talet, måste säga att det var lite bättre förr...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av GustavRonne:

Fast stilrent är verkligen inte samma sak som "cleant", läs på själv istället.
Stilrent betyder att det följer en given stil, har du disco tema i ditt rum så är det otroligt stilrent med disco-tema chassi med blinkande lampor och speglar osv.. det är dock inte cleant. Rent har även det en helt annan betydelse, alltså rent, som i smutsfritt.. typ.
Lägg ner förfan

Tack! Nu slapp jag skriva exakt samma sak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Deus är latin för gud eller gudomligt och uttalas däjjuss

Bästa panelen hittills. Riktigt skoj att ni svävar iväg och pratar som två goda vänner och inte bara kollegor.
Däremot tycker jag att ni borde skära ner på alla engelska utryck. Och jag menar inte då att man bara skall prata fackspråk och stirra in i kameran som på nyheterna. Folk som blandar in engelska i svenskan är svåra att ta på allvar även i verkliga livet. Ett bra ordförråd gör SÅ mycket.

Annars var det kanon