Istället för Fraktal Design XL

Permalänk
Medlem

Istället för Fraktal Design XL

Jag borde skaffa mig ett nytt chassi och när jag läste om Fraktal Design XL tyckte jag det var ett chassi som jag skulle kunna gilla. Det verkade vare ett chassi som satsade på tystnad samt att det rymde många diskar och nya stora grafikkort. Men USB 3 saknades så därför blev det omedelbart utsorterat.
Jag har nu sett att det kommer en uppdatering av R3:an till USB 3, så på annan plats här i Forumet har jag frågat Fractal Design om det kommer en liknande uppdatering av XL.
Men om det nu inte kommer något svar eller någon uppdatering, kanske ni andra här på Forumet har några chassin att rekommendera.
Jag har ju några önskemål som rekommenderade chassin bör klara av.
Det skall vara byggt med tystnad i åtanke.
Rymma många, tio, hårdiskar samt två DVD:er eller Blue Ray's.
Nya långa grafikkort måste få plats.

Men nu har jag också börjat fundera på att chassiet kanske skall vara anpassat för nya moderkort gjorda för Intel Sandy Bridge-E.
Men även idéer om vattenkylning har kommit upp. Om nu det finns något bra system som dessutom gör datorn tystare.

Permalänk
Medlem

Du skriver inget om budget men här har du ett alternativ som uppfylller dina krav.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j