Permalänk
Medlem

Bsod hur kan detta hända ?

ok ser här ser läget ut, nätagget är ca 1 år gammalt och resten av komponenterna e ca 5 månader gammla

Inledning

specs:
p67a
i5 2500k
470 gf
500w modstream pro

jag får bluescreens ca 1 gång i timmen problemen verkar bli värre får fel på grafikkortet samt prossesorn gfx kortet ger ingen blue screen bara driver failure som fixar sig själv efter ca 20 sec efter pixel krig

jag har med största sannolikhet kunnat lista ut att detta beror på mitt nätagg

processorn ger bosd
MACHINE_CHECK_EXCEPTION
0x0000009c
1 00000000`00000000
2 fffff880`031dfb70, nåtgot verierande värde brukar vara det eller fffff880`009f4b70
3 00000000`00000000
4 00000000`00000000

caused by driver hal.dll+12818

detta felet brukar bero på
That BSOD you have is usually hardware related from what I've seen. A couple times it was caused by an underpowered system.

Problem

eftersom både mitt grafikkort samt processor krånglar samt att det är ända udda komponenten kan jag utesluta detta

Det roliga i denna historian är att efter detta startade hände mer frekvent så tog jag bort min clock från 4.5ghz ner till defaults och kunde inte komma i i windows utan samma bosd

allt under 1.3 vcore ger mer bosd och ligga på högreclock alså min standard verkar göra den mer stabil ca. 1-3 timmen mellan bosds eller tills jag använder gfx kort och processor samtidigt, eller någon mycket.

Frågor

om detta beror på nätagget hur kommer det sig att default ej oc settings är mindre stabila då de kräver mindre kräm än oc settings?

kan jag bevisa på garantin på något sätt att det verkeligen är fel på nätagget isf, det fungerar ju en del... ?

vad skulle ni rekommendera? Jag planerar att testa med ett 550w äldra agg snart. Om detta hjälper blir det bara att köpa nytt då eller kan jag få tillbaka på garantin ?