Permalänk

HJÄLP!! med grafikkort!

Hejsan alla medlemmar på Sweclockers! Vore väldigt glad om ni kunde hjälpa mig!

Tänkte köpa detta grafikkort, http://www.inet.se/artikel/5409146/xfx-radeon-hd6870-1gb-blac...

Det måste vara tillräckligt att spela med, eller? Kör COD och cs 1.6!

Har dessa grejer i datan nu:

Silver Power SP-SS400 400W PSU (skall köpa nytt , typ 600W!!!)

AMD Athlon II X2 250 (vill köpa ny, x4 eller x6, vilken är bäst???)

MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3

Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9

Permalänk
Medlem

Lite dyr prislapp på just det där kortet. Du kan få det för ca 1200-1400:- på CDON om deras erbjudande fortfarande gäller. Sen så räcker en X4 gott och väl till uppkommande spel (din nuvarande räcker lätt till spel som CS och CoD) sen så borde ditt nuvarande nätagg inte ha några större problem att driva ett 6870.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

ASUS Radeon HD6870 skulle jag tagit, bra pris och fraktfritt från cdon samt att det finns 5% rabattkod för oss sweclockare. kod <-- där finns koden.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av Decster:

Lite dyr prislapp på just det där kortet. Du kan få det för ca 1200-1400:- på CDON om deras erbjudande fortfarande gäller. Sen så räcker en X4 gott och väl till uppkommande spel (din nuvarande räcker lätt till spel som CS och CoD) sen så borde ditt nuvarande nätagg inte ha några större problem att driva ett 6870.

okej tack så mkt! 1528 på CDON, plus 5% rabatt på det! ska nog köpa en 500W isf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikoglas:

AMD Athlon II X2 250 (vill köpa ny, x4 eller x6, vilken är bäst???)

Pratar vi fortfarande Athlon II? Eller Phenom II nu? I vilket fall som helst så räcker en Phenom II X4 på 3,X GHz fint för dig.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Pratar vi fortfarande Athlon II? Eller Phenom II nu? I vilket fall som helst så räcker en Phenom II X4 på 3,X GHz fint för dig.

Dom skicka med ett Athlon II när jag köpte den men det rekommenderas Phenom II till detta moderkort, men de sa att det inte spelar någon roll men då köper jag nog en x4 i slutändan längre fram. Tack så mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikoglas:

Dom skicka med ett Athlon II när jag köpte den men det rekommenderas Phenom II till detta moderkort, men de sa att det inte spelar någon roll men då köper jag nog en x4 i slutändan längre fram. Tack så mkt

Det spelar faktiskt ganska stor roll vad du väljer, Athlon II är mycket budget, och så här nära inpå Bulldozer så är den bara dumsnål. Om du inte ska vänta på Bulldozer så ska du skaffa någon av dessa: http://www.inet.se/filter/155/amd?property0=2&property45=1217...

Tänk på att antal kärnor inte nödvändigtvis definerar hur snabb en processor är. Det är antalet GHz som är intressant (Men även saker som cache-minne), speciellt om man ska spela på den.

Observera dock! Se till att ditt moderkort är av AM3, eller åt minståne AM2+ standard, annars passar INTE processsorn!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Nikoglas: Köp ett Corsair nätagg.. häng inte upp dig på endast W.. för många billiga skitagg levererar inte 500 eller 600w på 12v som man använder sig av mest..

Du kan köpa ett Corsair 450w och få så mycket mer än ett noname 600w..
Jag rekommenderar Corsairs 550w.. då kommer du ha krut så de räcker och bli över..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Personligen skulle jag inte välja BE på 6870, främst för att man kan klocka själv lite om det nu behövs =). Annars så (vad jag har förstått) så är dubbla fläktar något som inte är helt fel, just för att det blir lägre temp jämfört med samma ljudnivåer (rätta mig gärna om jag har fel!)

Själv så ska jag köpa ett till 6870 från inet, http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1gb med dubbla fläktar.
Dessutom, så är väl inte cdon-kortet i lager?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

Personligen skulle jag inte välja BE på 6870, främst för att man kan klocka själv lite om det nu behövs =). Annars så (vad jag har förstått) så är dubbla fläktar något som inte är helt fel, just för att det blir lägre temp jämfört med samma ljudnivåer (rätta mig gärna om jag har fel!)

Själv så ska jag köpa ett till 6870 från inet, http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1gb med dubbla fläktar.
Dessutom, så är väl inte cdon-kortet i lager?

Jag har beställt BE nu!

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Det spelar faktiskt ganska stor roll vad du väljer, Athlon II är mycket budget, och så här nära inpå Bulldozer så är den bara dumsnål. Om du inte ska vänta på Bulldozer så ska du skaffa någon av dessa: http://www.inet.se/filter/155/amd?property0=2&property45=1217...

Tänk på att antal kärnor inte nödvändigtvis definerar hur snabb en processor är. Det är antalet GHz som är intressant (Men även saker som cache-minne), speciellt om man ska spela på den.

Observera dock! Se till att ditt moderkort är av AM3, eller åt minståne AM2+ standard, annars passar INTE processsorn!

okej, men jag lugnar mig med processor! tack för hjälpen!