Corsair fördubblar utrymmet i nya Force GT

Permalänk

Hur stor är egentligen risken att man får problem när man köper en SSD med Sandforce-controllern? Är det knutet till enbart Sandforce, eller är det Sandforce i kombination med Marvels 6 gb/s controller?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara riktigt fina hastigheter på disken men tacka att man inte har en, skulle vara jobbigt att få bsod eller annat som alla tillverkare verkar ha, intel, corsair, u name it.

Då är det redigt fint att sitta med en http://www.inet.se/artikel/4301291/80gb-2-5-ssd-intel-x25-m-g... lite outdated jag vet men tro fan att man inte haft 1 enda fel under 3 år

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Bra skit! Nu börjar dom bli tillräckligt stora för att ha en sådan bara för spel

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Ser ut att vara riktigt fina hastigheter på disken men tacka att man inte har en, skulle vara jobbigt att få bsod eller annat som alla tillverkare verkar ha, intel, corsair, u name it.

Då är det redigt fint att sitta med en http://www.inet.se/artikel/4301291/80gb-2-5-ssd-intel-x25-m-g... lite outdated jag vet men tro fan att man inte haft 1 enda fel under 3 år

Önskar jag kunde säga det samma, åkte på den ökända diskkrashen vid en firmware update, som skulle ge trim eller något sådant, och hade man windows 7 på burken så dog disken helt, och man var tvungen att skicka in den...

Får hoppas min 320 slipper vara med om sånt skit, nu väntar jag alltid 2 veckor innan jag installerar nån fw oavsett vad det gäller.

Btw jag märkte 0 skillnad mellan G2 och G3, skulle nog knappast märka nån skillnad mot GT disken heller.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Avstängd

"Vågar" man köpa SSD idag?:) Någon sa: "Hoppas också att problemen med ssd ska minimeras så man vågar köpa hem en, vet ju att jag får en problemdisk om jag köper en i dagsläget".

Hur ser ni på detta? Gäller det alla SSD:ar?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

"Vågar" man köpa SSD idag?:) Någon sa: "Hoppas också att problemen med ssd ska minimeras så man vågar köpa hem en, vet ju att jag får en problemdisk om jag köper en i dagsläget".

Hur ser ni på detta? Gäller det alla SSD:ar?

Jag skulle absolut rekommendera en SSD hårddisk i dagsläget om du känner att du vill få lite mer fart på din dator. Själv köpte jag för ett par veckor sedan en Corsair Force GT 120GB, och den har inte krånglat 1 enda gång än så länge och använder datorn nästan hela tiden. (ack ack ack)

En vän till mig har en Intel X-25M 120GB som han köpte för över 1 år sedan och den har fungerat felfritt den med.
Visst, det är en liten slant att lägga ut, men en absolut värd slant om man har råd!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Landmark90:

Jag skulle absolut rekommendera en SSD hårddisk i dagsläget om du känner att du vill få lite mer fart på din dator. Själv köpte jag för ett par veckor sedan en Corsair Force GT 120GB, och den har inte krånglat 1 enda gång än så länge och använder datorn nästan hela tiden. (ack ack ack)

En vän till mig har en Intel X-25M 120GB som han köpte för över 1 år sedan och den har fungerat felfritt den med.
Visst, det är en liten slant att lägga ut, men en absolut värd slant om man har råd!

Tack för tipset!:) Nu har man ju dessutom släppt externa HDD:ar på 4TB så väntar man ett tag till så kan man snart ha interna dito för hemmaserver.:)^^ Jag menar att SSD och 4TB interna (när de kommer) kommer bli en asskön kombination mellan hastighet och lagring!:D^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!