Permalänk

har 650d hemma nu !:)

Tjena alla på Swec, nu har jag fått mina dator saker men när jag tänkte bygga själv (igentligen skulle en som jag känner hjälpa mig första gången)
men när jag skulle ta upp chassit så resta alla hår sig precis som när man sätter armen nära en gammal TV ? Är det något farligt eller? jag har dock ESD armband !
Tacksam var bra svar
MVH Liam

Permalänk
Hedersmedlem

Något missvisande rubrik, jao..

Det är ingen som helst fara, ESD-armbandet är tänkt att fästas i chassiet. Fäst det där innan du packar upp mer. Håll dig borta från mattor!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Något missvisande rubrik, jao..

Det är ingen som helst fara, ESD-armbandet är tänkt att fästas i chassiet. Fäst det där innan du packar upp mer. Håll dig borta från mattor!

okej , var precis brevid en matta xD
Men det är ju sånt svart påse runt om ska jag packa upp det sen bara sätta påå ESD armbandet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweetgamer:

okej , var precis brevid en matta xD
Men det är ju sånt svart påse runt om ska jag packa upp det sen bara sätta påå ESD armbandet ?

Nä, sätt det i påsen vettja!

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Nä, sätt det i påsen vettja!

Ha-ha , hahahha dum fråga xDD