Nvidia control panel ,simpel fråga :) nån som kan nvidias panel ?

Permalänk
Medlem

Nvidia control panel ,simpel fråga :) nån som kan nvidias panel ?

Somsagt. Nvidia control panel har en inställing inom "Hantera 3d-inställningar" sen "flerbildskärm/blandad GPU-enhetsacceleration" ... Där står den som standard alltså enligt vad nvidia rekommenderar på "flerbildskärmsprestandaläge"..

och sen finns en som heter "enkelbildskärmsprestandaläge".... Och jag har bara en skärm och ett grafikkort Gtx 580 matrix.
så borde den inte stå bättre på enkelbildskärmsläge då ?? istället för flerbildskärm?? jag har ju bara en skärm och ett kort..

Någon som vet och kan hjälpa mig ??

/tackar på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Somsagt. Nvidia control panel har en inställing inom "Hantera 3d-inställningar" sen "flerbildskärm/blandad GPU-enhetsacceleration" ... Där står den som standard alltså enligt vad nvidia rekommenderar på "flerbildskärmsprestandaläge"..

och sen finns en som heter "enkelbildskärmsprestandaläge".... Och jag har bara en skärm och ett grafikkort Gtx 580 matrix.
så borde den inte stå bättre på enkelbildskärmsläge då ?? istället för flerbildskärm?? jag har ju bara en skärm och ett kort..

Någon som vet och kan hjälpa mig ??

/tackar på förhand

Jag har för mig att lägst ner så kommer det upp information om vad inställnigarna gör, kommer dock inte ihåg om den gör det på alla. kolla om du får ut något av det i så fall.

Edit: Här är den officiella guiden som du kan följa http://ru.download.nvidia.com/Windows/190.38/190.38_NVIDIA_Control_Panel_Quick_Start_Guide.pdf

Permalänk
Medlem

undrar också om detta..! försökt googla men hittar bara den här tråden.

Permalänk
Medlem

lol prova forum hos nvidia

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellev:

lol prova forum hos nvidia

ah borde man.. va heter de på engelska då? den här inställningen etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellev:

lol prova forum hos nvidia

Nvidia forumet har varit nere i flera månader.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xphome:

Nvidia forumet har varit nere i flera månader.

ja så fixa detta nu! haha

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av add9400:

Somsagt. Nvidia control panel har en inställing inom "Hantera 3d-inställningar" sen "flerbildskärm/blandad GPU-enhetsacceleration" ... Där står den som standard alltså enligt vad nvidia rekommenderar på "flerbildskärmsprestandaläge"..

och sen finns en som heter "enkelbildskärmsprestandaläge".... Och jag har bara en skärm och ett grafikkort Gtx 580 matrix.
så borde den inte stå bättre på enkelbildskärmsläge då ?? istället för flerbildskärm?? jag har ju bara en skärm och ett kort..

Någon som vet och kan hjälpa mig ??

/tackar på förhand

Märker du någon skillnad om du testar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Antielefant
Skrivet av add9400:

Somsagt. Nvidia control panel har en inställing inom "Hantera 3d-inställningar" sen "flerbildskärm/blandad GPU-enhetsacceleration" ... Där står den som standard alltså enligt vad nvidia rekommenderar på "flerbildskärmsprestandaläge"..

och sen finns en som heter "enkelbildskärmsprestandaläge".... Och jag har bara en skärm och ett grafikkort Gtx 580 matrix.
så borde den inte stå bättre på enkelbildskärmsläge då ?? istället för flerbildskärm?? jag har ju bara en skärm och ett kort..

Någon som vet och kan hjälpa mig ??

/tackar på förhand

Har du bara en skärm spelar det absolut ingen roll.

Har du flera bildskärmar däremot spelar det faktiskt roll - väljer man "enkelbildskärmsprestandaläge" då och spelar på en skärm kan den andra bilden "hacka" eftersom den prioriteras ner ganska mycket. Att exempelvis se på film på ena skärmen och spela på den andra kommer då antagligen att leda till att filmen hackar eller laggar.

Väljer man flerbildskärmsprestandaläge kommer båda skärmarna att prioriteras lika högt, vilket då alltså innebär att spelet på förstaskärmen blir lidande, men att filmen på andraskärmen flyter betydligt bättre.

Men, som sagt, det gör noll skillnad så länge du bara har en skärm inkopplad.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync