Permalänk
Medlem

Tävling i temps?

Vad skulle ni kära SWEC medlemmar säga om en tävling i idle/load temps?
Med hårda krav och en liten vinstsumma?
Är i botten ute efter info. Hur chassin presterar.
Sugna?

Isf sätter jag upp regler/krav.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Hedersmedlem

Visst.

Ingen lär bräcka mitt 30C-idlande GTX460 iallafall.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Det blir isf en summering av hårdvara. Bättre/Kallare hårdvara blir "bonus".
Någon som nappar och känner sig intresserad?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Visst.

Ingen lär bräcka mitt 30C-idlande GTX460 iallafall.

Ajdå, mitt 5970 ligger på 28°C i idle... Nej, jag har inte någon galen fläktprofil och nej, det är inget fel på mätaren för kortet har mycket högre temps när jag spelar.

Skrivet av XrOo:

Det blir isf en summering av hårdvara. Bättre/Kallare hårdvara blir "bonus".
Någon som nappar och känner sig intresserad?

Vem ska betala ut priset då?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ja det blir ju jag förstås.
Kylningen får bestå av vatten och luft. Dock kommer luft vara ett stort plus

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Blir svårt att få till det jämt då folk med dåliga/trasiga sensorer och tror att deras CPU som idlar 18C med luftkylning och OC kommer posta och du kan ju inte riktigt bedöma vad som är "äkta" resultat och vad som inte är det. Kul i teorin men väldigt svårt att kontrollera i praktiken.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Kul ide, men tempsensorerna är dessvärre ganska inexakta, speciellt vid lägre temperaturer.

+ att tempmätningsprogrammen också har varierande stöd för olika hårdvaror.

Men man kan ju jämföra ändå!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Tycker att man borde välja ett specifikt program (vet inte vilket som är bäst) som alla ska använda. Kul idé faktiskt. Kanske borde det vara 2 olika kategorier, en för vatten och en för luft?

/Brusarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Visst.

Ingen lär bräcka mitt 30C-idlande GTX460 iallafall.

Har ett GTX 460 som vid flera tillfällen varit nere i 28C

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

Grundkravet blir ett program som jag väljer just för att läsa temps, eller fler program.
Samt CPU-Z/GPU-Z valideringar. Aktuell rumstemp. Alla har vi en termostat liggandes, eller sittandes på en vägg.
Fler förslag?
Blir ju uppdelat för cpu-typ osv.

Visa signatur

Star Citizen ❤