Permalänk

Vilken skruv till Stock-Cool GTX 5X0?

Hej!
Just i min iver när jag som bäst skruvade isär mitt grafikkort (ZOTAC GTX 570 AMP!) för att installera ett EK vattenblock. Jag fann dock att kylningen är fastskruvad med en väldigt märklig skruv. Skruven kallas tydligen "TX" där X är storleken. Den minsta skruvmejsel jag fått tag i är T8, tror att jag skulle behöva T5 eller T6. Vet någon var man kan få tag i sådana eller är det en helt annan skruvtyp som sitter på mitt grafikkort? Finns det några andra sätt att få loss dem? Har testat alla platta och stjärnskruvmejslar jag har.

Tacksam för svar.

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbabobbabooh:

Hej!
Just i min iver när jag som bäst skruvade isär mitt grafikkort (ZOTAC GTX 570 AMP!) för att installera ett EK vattenblock. Jag fann dock att kylningen är fastskruvad med en väldigt märklig skruv. Skruven kallas tydligen "TX" där X är storleken. Den minsta skruvmejsel jag fått tag i är T8, tror att jag skulle behöva T5 eller T6. Vet någon var man kan få tag i sådana eller är det en helt annan skruvtyp som sitter på mitt grafikkort? Finns det några andra sätt att få loss dem? Har testat alla platta och stjärnskruvmejslar jag har.

Tacksam för svar.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164725807

Borde lösa biffen

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

Helt korrekt, Storleken är T7; T5 & T6 fungerar också.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbabobbabooh:

Helt korrekt, Storleken är T7; T5 & T6 fungerar också.

Tack för hjälpen!

När jag skulle ta bort kylaren på mitt GTX 580 så var den en T6:a man behövde

Visa signatur

C>++