Poll: Sweclockers favoritchassi

Permalänk
Medlem

Poll: Sweclockers favoritchassi

Skapar här en poll angående vilket chassi som är det populäraste/ mest omtyckta.

Permalänk
Medlem

Finns ju bara 5st att rösta på?

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Jag röstar nej.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Corsair 600T

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Skulle ha lagt till ett "annat" också, men det ser inte ut att gå att redigera en poll. Nån admin kanske kan greja?

Permalänk
Medlem

Röstar på övrigt/annat.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Finns ju bara 5st att rösta på?

Ja, skapade en annan tråd för 1 eller 2 veckor sedan, plockade de 5 mest poulära där, orkade inte skapa ett alternativ för varje chassi som någonsin tillverkats.

Permalänk
Medlem

R3 ligger bra till nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Många i tidigare tråden skrev NZXT Phantom, saknar det som alternativ.

Skrivet av Redstar:

Ja, skapade en annan tråd för 1 eller 2 veckor sedan, plockade de 5 mest poulära där, orkade inte skapa ett alternativ för varje chassi som någonsin tillverkats.

Jag skummade bara igenom den, men fick definitivt intrycket att Phantom var bland top 3...

Permalänk
Medlem

Suck
Inget chassi från Lian Li eller Silverstone, vet att FT02 togs upp som "bästa" chassi flera gånger om vi har läst samma tråd, och dessutom övervägande mellanklass/budget chassin.
När du tog chassin av lite exklusivare modell har du valt två Corsair chassin, gör om gör rätt

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

R3 är ju populärt enbart för att det är billigt. Visst är det ett hyfsat chassie i övrigt, men det finns chassin som är 100 gånger bättre. Men problemet är att de är dubbelt så dyra, så det är inte många som har erfarenhet av dem, och därför röstar man såklart på det man har, eftersom man saknar preferenser. Jag har haft P180, FD R3 och nu FT02. Behöver jag ens nämna att FT02 är det bästa av dem?

Permalänk
Medlem

Arc!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haglund:

R3 är ju populärt enbart för att det är billigt. Visst är det ett hyfsat chassie i övrigt, men det finns chassin som är 100 gånger bättre. Men problemet är att de är dubbelt så dyra, så det är inte många som har erfarenhet av dem, och därför röstar man såklart på det man har, eftersom man saknar preferenser. Jag har haft P180, FD R3 och nu FT02. Behöver jag ens nämna att FT02 är det bästa av dem?

Skulle lätt betala 2x pengarna för ett 100x bättre chassi, men frågan är om det inte är svårt att hitta.
Förstår vad du menar men ett chassi som är dubbelt så bra som R3 kostar oftast mer än dubbelt upp.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Många i tidigare tråden skrev NZXT Phantom, saknar det som alternativ.

Jag skummade bara igenom den, men fick definitivt intrycket att Phantom var bland top 3...

Saknar det med o.O

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

Skulle lätt betala 2x pengarna för ett 100x bättre chassi, men frågan är om det inte är svårt att hitta.
Förstår vad du menar men ett chassi som är dubbelt så bra som R3 kostar oftast mer än dubbelt upp.

Beror på hur Du menar, personligen värderar jag kvalitet snäppet över antal funktioner. Frågar du mig har FT02 dubbelt så hög byggkvalitet än R3, om inte mer.

Permalänk
Medlem

Tyvärr en värdelös poll utan ft02, lian, eller 'annat' val. Känns mer som att du tog med de chassin du velade mellan än att du försökte skapa en seriös poll om detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

inget av det

Permalänk
Medlem

Vart är silverstone fortess FT02?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram