Bygger just nu ihop min dator men det har uppstått ett litet problem.

Permalänk

Bygger just nu ihop min dator men det har uppstått ett litet problem.

Jag bygger precis min dator och allt har gått bra hitills men den sista saken jag ska göra är att plugga in on/off och reset kablarna så att knapparna fungerar. Jag har hittat sladdarna och ställerna man pluggar in dom på men dom går inte in. Hur ska jag göra?

Mitt chassi heter Silverstone RV02-E och moderkortet heter ASRock p67 extreme 4.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Skrivet av mull54:

Jag bygger precis min dator och allt har gått bra hitills men den sista saken jag ska göra är att plugga in on/off och reset kablarna så att knapparna fungerar. Jag har hittat sladdarna och ställerna man pluggar in dom på men dom går inte in. Hur ska jag göra?

Mitt chassi heter Silverstone RV02-E och moderkortet heter ASRock p67 extreme 4.

Förstår inte riktigt vad du menar, menar du att dom inte går att trycka in helt eller att du inte vart de specifika delarna ska gå?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Det går inte att få in dom över huvud taget. Det står power på ena och reset på andra(Både på sladdarna och på moderkortet) men det är som att den inte passar. Dock så ser jag nästan ingenting.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.