Samsung presenterar Galaxy Tab 7.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Nu är Apples advokater garanterat på högvarv

Riktigt schyst platta för övrigt, men jag antar att Samsung valde borstad aluminium på baksidan nu för att det har varit mycket rykten om att Iphone 5 kommer ha det i stället för det där misslyckade försöket med glas på baksidan Det återstår väl att se nu i oktober eller när den nu kommer

Apple Cries About Samsung and Motorola's Patent "Monopoly"

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

10h är verkligen inte bra. Det är nog om du använder den 10h på raken och tittar video eller liknande. Min ZTE Light som jag har som fjärrkontroll till xbmc och ibland kollar nått klipp och ev kollar litet på blocket med räcker lätt i en vecka.

Den måste dock bli bra mycket billigare om den ska konkurrera. 6000:- det är väll mer än vad än ipad2 går lös på?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

10h är verkligen inte bra. Det är nog om du använder den 10h på raken och tittar video eller liknande. Min ZTE Light som jag har som fjärrkontroll till xbmc och ibland kollar nått klipp och ev kollar litet på blocket med räcker lätt i en vecka.

Den måste dock bli bra mycket billigare om den ska konkurrera. 6000:- det är väll mer än vad än ipad2 går lös på?

Det är ju självfallet inte 10h standby-tid vi pratar om här utan antagligen vanligt användande (wifi-surf, musik, mm) eller non-stop video.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

iPad (och de flesta andra Apple produkter) fokuserar på media och innehåll och inte filstrukturen som dessa mediafiler ligger i. Personligen bryr jag mig inte var filerna ligger så länge jag lätt kan konsumera innehållet.
Jag är genuint intresserad av vad du skulle göra med filhantering i iOS speciellt med avssende på hur iOS i övrigt är uppbyggt eftersom du tycker det är så grundläggande?

Just att kunna konsumera media är lite knepigt på en Ipad då själva överföringen är bökig. Går man inte via Itunes brukar man få krångla med webbläsare och elände om man vill ha in sina filmer i tex AVPlayerHD. Hade varit mycket smidigare att ha ett lättillgängligt filsystem där man bara kunde slänga över de filmer man vill via Explorer/Finder eller vad man nu har så fort man kopplat in den till datorn.

Permalänk
Medlem

Det ser ju bra ut på pappret. Men jag fattar verkligen inte vad grejen är med att göra dem i 16:9. Det är ju helt omöjligt att använda dem i porträttläge!

Annars välkomnar jag konkurrensen! Jag kommer nog dock köpa en iPad 3 när den kommer... Har lite för mycket pengar investerat i iOS för att det ska vara värt att byta... Dessutom måste Android bli bra mycket bättre än iOS för att jag ens ska fundera på att byta. Så ge det något år så kommer Androidplattor säkert vara ikapp iPaden

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Mer stämningar bara..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

spanx

Skrivet av TMO KOTOR:

Just att kunna konsumera media är lite knepigt på en Ipad då själva överföringen är bökig. Går man inte via Itunes brukar man få krångla med webbläsare och elände om man vill ha in sina filmer i tex AVPlayerHD. Hade varit mycket smidigare att ha ett lättillgängligt filsystem där man bara kunde slänga över de filmer man vill via Explorer/Finder eller vad man nu har så fort man kopplat in den till datorn.

Så egentligen är behovet av en filhanterare relaterat till iTunes. Hade den synken varit lättare så hade man inte behövt filhanteraren på enheten. Jag kan tänka mig att många har sina filmer och mp3or i en katalogstruktur som de vill föra över ifrån men jag är inte övertygad om att en filhanterare är det mest effektiva sättet att sedan spela upp media när man väl har det på enheten (två olika saker).
Personligen så hade det inte fungerat med en vanlig filhanterare för min del. Jag har ungefär 120Gb MP3 i iTunes som jag har konfigurerat så att den vid varje synk för över 20Gb av den musiken som det var längst sedan jag lyssnade på. På så sätt får jag alltid "ny" musik och jag behöver inte bry mig om vad som förs över.
Jag tror dock inte filhanterare är något som kommer. Apple vill inte att användare ska bry sig om hur saker lagras och det är ju lite "the Apple way or the highway" på gott och ont.

Om man bortser från kopplingen till att föra över media så saknar jag möjligheten att ställa in så att en del av lagringen på iphonen fungerar som ett usbminne. Det kunde man förr (då när saker var bättre ). Det är ju dock mer kopplat till möjligheten att lagra vad jag vill på den än att komma åt andra filer på enheten.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Är sjukt taggad på en tablet! Skriver det här på en väns iPad. Men fōr mig blir det antagligen en Android tablet.

Någon som vet om sweclockers gänget är där (elektronikmässan IFA)?

Permalänk
Medlem

What goes around comes around, som man brukar säga Apple får helt enkelt börja uppfinna lite mer eller köpa upp några företag som sitter och trycker på patent för sina enorma summor pengar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nu sitter Apple och photoshopar förfullt till nästa stämning

Permalänk
Medlem

Hehe... humor (:

Hade en SGT förut som jag använda istället för mobil och hade med mig hela tiden. Funka rätt bra ändå men det var precis så den fick plats i min framficka på byxan.
Vet inte riktigt vad yttermåttena är på denna men tvivlar på att dom är mindre så...
Blir nog en Samsung Galaxy Note för min del i alla fall men hittar ingenstans att förboka dom än (:

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Tycka vad man vill om Apple, men utan dem så skulle troligen inte de andra leverantörerna engagera sig så hårt o göra så bra produkter som de gör. Jag är en Microsoft nerd av rang, men har ändå fallit dit på en iphone, ipad och en MBP som jag kör Win7 / OSX på. Min bättre hälft har en ny Android telefon (Desire S), kan inte annat säga än att Android NÄSTAN är där, de har programmen o funktionerna, det som saknas är hur lätt det är att använda(användar glädjen) - sen kan jag tycka att det finns betydligt fler GRATIS appar till iOS plattformen.

// Lazze

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

iPad (och de flesta andra Apple produkter) fokuserar på media och innehåll och inte filstrukturen som dessa mediafiler ligger i. Personligen bryr jag mig inte var filerna ligger så länge jag lätt kan konsumera innehållet.

En surfplatta som fokuserar på media och innehåll men som inte stödjer Flash (som fortfarande används på många siter)? Intressant resonemang.

Skrivet av Trihxeem:

Jag är genuint intresserad av vad du skulle göra med filhantering i iOS speciellt med avssende på hur iOS i övrigt är uppbyggt eftersom du tycker det är så grundläggande?

En sak (av många) som stör mig med min Ipad 2 är just att inte kunna se filstrukturen. Jag vill kunna använda en app typ https://market.android.com/details?id=com.estrongs.android.po... som jag gör till min Android.
Att enkelt kunna flytta filer från Ipad:en till mappar utdelade på nätverket verkar inte gå om man inte jailbreakar den....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Min bättre hälft har en ny Android telefon (Desire S), kan inte annat säga än att Android NÄSTAN är där, de har programmen o funktionerna, det som saknas är hur lätt det är att använda(användar glädjen) - sen kan jag tycka att det finns betydligt fler GRATIS appar till iOS plattformen.

// Lazze

Förstår inte vad som är problemet? har du ens provat Desire S? Jag har själv telefonen och är grymt imponerad av hur HTC har lyckats leverera en så användarvänlig lösning på Android. Självklart har jag andra android enheter så som ex en ZTE padda men Android här känns inte lika fulländad även om det fungerar väl.

Jag blir faktiskt fortfarande imponerad av funktioner i telefonen, ex så var vi iväg en sväng men hittade inte rätt, bara till att ta upp Desire S, starta Google maps och mata in var man skulle, hur smidigt som helst. Allt detta helt gratis dessutom!

Självklart har jag provat IPhone och IPad men känner inte alls samma användarvänlighet. En stor del är tillbaka knapp som alltid finns på Android men som saknas på flera ställen i IPadden. Bara detta gör väldigt mycket på användarvänlighet enligt mig. Sen att kräva Itunes för att uppdatera mjukvaran på IPadden är ju bara dumt, varför inte köra som ex HTC Desire där man får uppdateringen direkt från nätet, ingen extra mjukvara behövs.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av John Silver:

7-tummaren ZTE Light 2 ska ha en Pixel-Q skärm har man lovat.
Jag hoppas att ni föstår vad det betyder.
http://www.itproportal.com/2011/03/18/zte-light-2-7-inch-tabl...

En tablet som verkligen går att läsa i solljus är vad jag söker efter (Har en iPad och den suger i solljus), hoppas på denna.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om dom slutar öka frekvensen på processorn och istället stannar på en ex 2 kärnig 1ghz processor men fixar ner förbrukningen så skulle jag bli mer nöjd. 10 timmar är ju inte så bra på en sån grej.
(ingen aning om det är processorn som drar mest men efter skärmen hamnar den nomg ganska högt.)

CPU är det minsta problemet när det gäller strömförbrukning, det är som sagt skärmen som drar mycket. Skärmen drar mycket mer än alla andra komponenter tillsammans i princip. Och cpu går lyckligtvis att klocka ner, fast det kräver nog root(så som allt annat kul)

Dock oklart exakt vad det blir för cpu(SOC) i denna, man kan ju bara hoppas på exynos.

En av fördelarna med SAMOLED+ paneler är att dom är relativt snåla, och om man kör ett svart/mörkt UI så drar det väldigt lite ström eftersom svart innebär att pixlarna inte behöver vara tända alls.

Batteritiden kan därför variera kraftigt beroende på om man sitter och läser vit text mot svart bakrund eller tvärt om. Den angivna batteritiden lär dock vara baserad på nåt slags genomsnitts-scenario.

Permalänk
Medlem
Skrivet av control87th:

En tablet som verkligen går att läsa i solljus är vad jag söker efter (Har en iPad och den suger i solljus), hoppas på denna.

Jag rekommenderar verkligen att du letar reda på en NotionInk Adam (med PQ-skärm) och testar innan du köper, det finns rätt stor potential för besvikelse.

Visa signatur
Permalänk

Kan verkligen priset stämma? Vem skulle vilja betala mer för denna än för Tab 8.9 eller 10.1? För att inte tala om en Ipad 2?

Permalänk

SAMOLED+ och exynos @1,4Ghz, thats why!