Varför är typ alla HD 6950/6970-kort slut överallt?

Permalänk

Varför är typ alla HD 6950/6970-kort slut överallt?

Är bara allmänt nyfiken vart nästan alla HD6950/HD6970-kort är slut överallt och har varit det ett tag? Är det så enkelt att det finns mer efterfrågan än AMD kan möta, eller har någon hört om någon annan anledning? Kul att veta bara.

Permalänk
Medlem

Det har varit så sen tsunamin slog Japan, det är en komponent till 6970 som tillverkas där.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Det har varit så sen tsunamin slog Japan, det är en komponent till 6970 som tillverkas där.

Ahhh, fattar. Surt för AMD

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i ett 6970 från asus i referens design häromdagen. Väldigt nöjd för nu har jag äntligen crossfire
Det var nytt, cdon verkade ha några inne på lager, men de tog slut lika fort som de kom in. Men jag fick tag i ett.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Suck! Vad ska man då köpa? Orkar ju inte vänta till november (komplett´s info) med att köpa en ny dator :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirDraco:

Suck! Vad ska man då köpa? Orkar ju inte vänta till november (komplett´s info) med att köpa en ny dator :/

https://www.inet.se/artikel/5409090/xfx-radeon-hd6970-2gb

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

hehe 8st kvar, det var 16 tidigare idag

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Är XFX bra märke? Får nog dra iväg en beställning isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirDraco:

Är XFX bra märke? Får nog dra iväg en beställning isf

Absolut!

Permalänk
Skrivet av SirDraco:

Är XFX bra märke? Får nog dra iväg en beställning isf

Jag tycker att det inte är något fel på xfx
Mitt funkar utmärkt

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Tackarr!! Beställd och klar.. Hoppas bara att det inte har tagit slut redan :S *håller tummarna* 6970 är väl bättre att satsa på än 6950?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirDraco:

Tackarr!! Beställd och klar.. Hoppas bara att det inte har tagit slut redan :S *håller tummarna* 6970 är väl bättre att satsa på än 6950?

Jaah! Det är ju ett bättre o snabbare kort!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Jo det är klart. Men tänkte mer på att om det är värt att satsa på ett 6950 för att sen flasha om det och "få" ett 6970. Lite så jag menade men det går väl inte med alla kort nu när tillverkarna ha strypt den funktionen? Men det spelar ju iof ingen roll. Kan vara roligare att klocka ett 6970 än att flasha ett 6950 förvisso

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag i ett 6970-kort på tradera. Så nu sitter man med två stycken i datorn och räknar ner dagarna till den 25 oktober