Corsair CMPSU-850AX 850W VS Corsair CMPSU-1200AX 1200W

Permalänk
Medlem

Corsair CMPSU-850AX 850W VS Corsair CMPSU-1200AX 1200W

I vinter blir det uppgradering för min del men redan nu tänkte jag börja med ett nätaggregat. Antingen blir det Corsair CMPSU-850AX 850W eller Corsair CMPSU-1200AX 1200W. Båda är modulära och 80+ guld certifierade.

Jag tror inte jag kommer använda mer än ett grafikkort i min nästa setup. Antagligen blir det som mest ett GTX 580 alternativt HD6950/HD6970 (eller om det hinner komma en nyare serie). Däremot kommer jag använda runt 12-14 hårddiskar. Är jag ens i behov av 1200W när jag inte kommer köra Crossfire eller SLI? Eller kommer ett 850W orka driva så många hårddiskar inkl grafikkort?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Hedersmedlem

Du är inte i behov av något av dem, och du hade klarat dig lätt på typ 650W.

Men av de du valt så definitivt 850W, 1200 är overkill för i princip alla (krävs 3st 580 för att behöva det i princip)

En hårddisk drar max typ 10W.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Hehe trodde en disk drog betydligt mer än så... ja då är det ju lugnt... då kanske jag tom kan hoppas på att kunna köra, låt oss säga HD6950 i Crossfire med ett 850W?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska vänta även med nätagget. Platinum-aggen sägs börja dyka upp i Q4.

Permalänk
Medlem

Jaså de kommer dyka upp då... det var ju längesen Sweclockers rapporterade om dem. Vet någon hur LGA2011 kommer fungera angående 24-pins-kontakten? Kan det bli frågan om en helt ny efterföljare?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Eller kanske ett AX750 dom är ju trevliga med sin halvpassiva fläkt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Blir inte mindre än 850W

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av light44:

Blir inte mindre än 850W

Varför inte? Att köpa mer nätagg än vad man behöver är ju att slänga pengar i sjön.

Men är det 850W du vill ha, så definitivt AX850. Bättre kvalité får man leta efter.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.