AMD 11.8 problem hjälp upskattas.

Permalänk
Avstängd

AMD 11.8 problem hjälp upskattas.

Hej jag kör med AMD 11.8 i datorn med mina två 5850 CF och kör black ops zombies och i vissa uppstarter jag gör och börjar spela spelet så är det flimmer grafik fel rättare sagt men när jag trycker på windows knappen och kommer ur spelet och sen tillbaka i spelet igen och spelar så är allt helt borta och allt är vanligt som det ska vara varför gör det såhär.? Det har aldrig varit så här i tidigare med tidigare versioner av AMD. och det just bara gör så här ibland på just bara black ops ? ska jag istället köra med någon tidigare version av AMD drivare eller?.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Senaste stabila versionen för mig är 11.6. Både 11.7 och 11.8 har get mig flimmer också och blinkande texturer, visserligen detta i Shogun 2 total war men ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Senaste stabila versionen för mig är 11.6. Både 11.7 och 11.8 har get mig flimmer också och blinkande texturer, visserligen detta i Shogun 2 total war men ändå.

11.6 är nått jag kan föredra då alltså ? vilken fungerar bäst av dom du nämnde?.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

11.6 är nått jag kan föredra då alltså ? vilken fungerar bäst av dom du nämnde?.

Som sagt, för mig så är 11.6 den stabilaste i alla fall, kanske så är fallet för dig med. Testa med 11.6 och se hur det går.

Permalänk

Dem gjorde ju nån ändring med AA prova å stäng av de i control center ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Som sagt, för mig så är 11.6 den stabilaste i alla fall, kanske så är fallet för dig med. Testa med 11.6 och se hur det går.

De verkar funka mycket bättre med 11.6 tack

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

De verkar funka mycket bättre med 11.6 tack

Trevligt att man kunde vara till hjälp.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden.

Har ett HD5830 kort, uppdaterade igår utan att läst nått om 11.8.
Skall nu kolla på film.
Gör som vanligt, öppnar CCC, väljer desktop managment, creating and arraing destops.
Nere vid please select displays väljer jag extend på min TV, sen startar jag filmen och "slänger ut filmen till min andra skärm (tv´n) och ljudet är i tv´n och inte i datorn.
Nu med 11.8 så funkar det inte alls, allt ljud är kvar på datorn och går inte till tv´n med hdmi kabeln.
har testat att byta dvi utgång, startat med en skärm och sen koppla i tv´n, har nu gått in i enhetshanteraren och gått tillbaka till 11.7 men det är fortfarande samma problem, jag får inte ljudet till tv´n längre.
förslag??