Lenovo och Toshiba visar Ultrabooks på IFA i Berlin

Permalänk
Medlem

Det blir perfekt med en sån här Ultrabook om ett år när jag börjar på Universitet/Högskola. Då kanske tekniken mognat lite och priserna gått ned dessutom.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Shit nu blir jag sugen...

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolandGarros:

Min Lenovo X300 från -08 har 1440x900. Verkar som evolutionen börjar gå bakåt...

Du lyckades hitta en sak som var bättre på den. Den kostade väl det dubbla också?

Permalänk
Medlem

Riktigt najs! Gillar att det kommer mer sådana här tunna fina datorer!
Men det är sjukt att vi snart går in i 2012 och de supernya moderna datorerna som kommer idag har VGA-utgång från 1987 ! 25 års jubileum? (:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Video_Graphics_Array
Man kan säga mycket om Apple men man måste hurra på dem för att de lyckas skrota gammal idioti som andra tillverkare släpar med... suck

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Eureka:

Men det är sjukt att vi snart går in i 2012 och de supernya moderna datorerna som kommer idag har VGA-utgång från 1987 ! 25 års jubileum? (:

Dessa system kommer antagligen bli populära som arbetsdatorer. Tyvärr är VGA-kontakt ett krav på en arbetsdator även idag. Lärde mig det den hårda vägen när jag glad i hågen kom med min nyinköpta MBP + displayport<->DVI samt displayport<->HDMI adapters. Ska man hålla en presentation så är har är VGA den kontakt som nära 100% av alla projektorer har och i väldigt många fall är det den ENDA kontakt de har

Som tur var fanns det andra MBP ägare som hade displayport<->VGA och det blev till att lägga ~300SEK till på att skaffa en sådan själv...

För övrigt håller jag med andra i kommentarerna om dessa nya Ultrabooks: kul med andra färger än grå! Och VARFÖR kommer inte dessa med 1600x900, i alla fall som tillval????

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Du lyckades hitta en sak som var bättre på den. Den kostade väl det dubbla också?

Problemet är bara att INGENTING på en dator från -08 ska vara bättre än en från 2011 oavsett vad man betalat. Tror jag betalade 15k. Skulle gärna betala det igen bara dom inte snålar på viktiga saker som skärmpanelen. Gärna 6gb ram och minst 256gb SSD.

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolandGarros:

Problemet är bara att INGENTING på en dator från -08 ska vara bättre än en från 2011 oavsett vad man betalat. Tror jag betalade 15k. Skulle gärna betala det igen bara dom inte snålar på viktiga saker som skärmpanelen. Gärna 6gb ram och minst 256gb SSD.

Det finns ju fortfarande datorer idag med högre upplösningar, men tror inte designdatorerna hade superupplösning på den tiden heller.

Kollar man i businessegmenten så går ofta upplösningarna upp. Tyvärr tycker jag att full-hd blivit lite väl vanligt idag, jobbigt att titta på på skärmar mindre än 17" enligt mig.

Letar själv i första hand efter en tunn bärbar med bra batteritid och ~13"-14" med högre upplösning än den som erbjuds här. Gärna under 10k i pris också..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas på att Asus levererar UP med bättre skärm-upplösning, men fan va Lenovo'n var snygg.

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Det finns ju fortfarande datorer idag med högre upplösningar, men tror inte designdatorerna hade superupplösning på den tiden heller.

Kollar man i businessegmenten så går ofta upplösningarna upp. Tyvärr tycker jag att full-hd blivit lite väl vanligt idag, jobbigt att titta på på skärmar mindre än 17" enligt mig.

Letar själv i första hand efter en tunn bärbar med bra batteritid och ~13"-14" med högre upplösning än den som erbjuds här. Gärna under 10k i pris också..

Mitt minimum krav är 1440x900. Det fungerar fint. Men jag vill att den ska vara lättre, tunnare och ha bättre batteritid än den jag har nu.

Hoppas Lenovo gör en variant i Thinkpadseien också!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk

Det är totalt bortom mitt förstånd att inte fler PC-datorer i aluminium eller dylikt har släppts, särskilt supertunna sådana. Jag skulle hellre amputera benet än att köpa en Macbook, så det här är extremt välkommet för min del. Mer sånt här!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Det är totalt bortom mitt förstånd att inte fler PC-datorer i aluminium eller dylikt har släppts, särskilt supertunna sådana. Jag skulle hellre amputera benet än att köpa en Macbook, så det här är extremt välkommet för min del. Mer sånt här!

Med tanke på alla stämningar nu kanske de flesta varit oroliga för att de skulle bli för lika något stämningsbenäget företags produkter?

Dock en väldigt positiv utveckling med fler snygga datorer!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W