Corsair H100 i Antec Dark Fleet DF-85 Big Tower ?

Permalänk
Medlem

Corsair H100 i Antec Dark Fleet DF-85 Big Tower ?

Hej!

Är sugen på att testa ett vattenkylningssystem på cpu:n och då dras ju såklart ögonen till Corsairs Hydro H100.
Jag har aldrig testat vattenkylning och är därför lite orolig över hur den kommer få plats.
Corsair rekommenderar ju att radiatorn ska sitta i taket av chassit, men i Antec Dark Fleet DF-85 Big Tower är det 2 st 240mm-fläktar i taket, och de enda 120mm som finns sitter i stället i "baken" på chassit, v.g. se http://www.komplett.se/img/p/800/0b79ac2b-31ee-4c84-b421-40d7.... Detta gör ju att det kan bli ett längre avstånd till cpu:n, och då kanske inte vattenkablarna räcker.

Då till min fråga: Är det någon som har testat en 240mm-radiator, eller rent av H100:an, i detta, eller ett liknande chassi och som har lite feedback på det? Och är det någon som kanske rent av kört en push/pull-konfig på H100:an, och vet om det blev lite tajt?
Känns lite dumt att chansa. Skulle det inte funka får man ju köra på Antec Kühler i stället, men man förlorar ju ett par grader, och ljudnivå, på den radiatorn.

Tack!

Permalänk
Medlem

Vet inte om H100 får plats eller ej, men varför skulle du va tvungen att ta en Antec Kühler istället om det är så att den inte passar? H80 är billigare OCH kyler bättre än 920 enligt de tester jag sett och H100 snäppet bättre än H80.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

De flesta tester jag tittat på har lutat åt Antec's sida, men det finns väl lika många tester för som emot. Känns dock som det är ett lyxproblem gentemot om H100:an får plats eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Usbin:

De flesta tester jag tittat på har lutat åt Antec's sida, men det finns väl lika många tester för som emot. Känns dock som det är ett lyxproblem gentemot om H100:an får plats eller ej

Inte för att jag inte tror dig men har du lust att länka några för jag har bara hittat ett test där 920 slog H80 och där körde de 920 på maxfart och H80 på medium Om du har de nära till hands dvs
Kan väl för övrigt påpeka att en H100 inte passar i mitt Antec Twelve Hundred, vet inte hur stor skillnaden är i storlek och fläktutrymme på de 2 chassina men mitt är inte direkt litet.

Edit: och inte ens det testet slog 920n H80n om man kollar på testsiffrorna istället för diagrammet de gjort

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

OT, det är ett lyxproblem. Just nu undrar jag över H100:an.