Full fart i SweClockers Marknad

Permalänk
Medlem

Kanske borde vi göra som mod säger och flytta över förslagsdiskussionen till feedback-tråden? Håller med om att ett omdömessystem, även om det bara är ett simpelt sådant, hade varit mums. Både för säljare och köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Problemet vid dessa kampanjer är att det finns massor med säljare, men inga köpare, för att alla siktar in sig på att just sälja.

Föresten glöm inte att kolla in mina annonser.

Om jag svarar på en annons som är populär (nyare saker) så får jag oftast som svar att den redan är såld!
Så att det inte finns köpare har du helt fel i!!

Klart att folk passar på att lägga in en annons när det inte kostar något, och om det är gamla saker, får man ha lite mer tållamod!!

Prova o lägg in ett 6970 för rätt pris på marknaden, och du får slå dig fram

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om jag svarar på en annons som är populär (nyare saker) så får jag oftast som svar att den redan är såld!
Så att det inte finns köpare har du helt fel i!!

Klart att folk passar på att lägga in en annons när det inte kostar något, och om det är gamla saker, får man ha lite mer tållamod!!

Prova o lägg in ett 6970 för rätt pris på marknaden, och du får slå dig fram

Visst är det så, *suck* jag har visst bara gammalt skräp och sälja.

Menar bara att det blir snedfördelat, plus att man kanske inte orkar leta säljes utan lägger en köpes i stället.

Dock tror inte jag att det blir bättre kvalité på annonserna om de kostar, man vill ju ha en så bra annons som möjligt för att sälja oavsett pris?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag nog vi kan släppa annonsmarknaden fri. Det skulle efter ett tag garanterat höja antalet besökare ytterligare på sweclockers vilket gör att swe tjänar mer pengar.

Problemet är som många redan skrivit och också swec red att det blir oordning och mycket skräp annonser som kommer ut när det är gratis.
Detta tror jag går att lösa genom att man modererar annonsmarknanden precis som forumet. Sköter man sig inte får man en varning. Flera varningar och man blir avstängd. Man kan också se till att inte tillåta helt nya medlemmar att lägga in annonser för att slippa att personer skapar nya konton för att annonsera med.
Även som det redan sagts att strukturera upp annonssystemet en aning mer än idag är en god ide.

Själv tycker jag annonsmarkanden är en kul och bra ide. Den blir väldigt nischad eftersom det är ett sådant forum. Perfekt för att hitta prylar som man aldrig hittar på blocket. Tyvärr känns det som att även om det är lite pengar för en annons, att priset verkligen gör marknaden till en sömnens kammare. Man tittar in lite då och då eftersom man ändå inte förväntar sig några direkta intressanta saker.

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Som t.ex., man säljer en processor och ett par minnen i samma annons, då skall dessa hittas vid sök under "processorer" samt "minnen" även fast annonsen i sig ligger under "uppgraderingspaket". Kanske inte världens bästa exempel men tror ni fattar poängen.

Preeeecis! Jag lade ut en annons med blandade prylar och tvingades lägga den under "övrigt". Inte så bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Preeeecis! Jag lade ut en annons med blandade prylar och tvingades lägga den under "övrigt". Inte så bra!

Precis. Själv letar jag efter en Core i3, men verkar totalt omöjligt att hitta i marknaden pga. detta :/

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Alltså tror inte folk är snåla,Är nog mer det är av lathet att inte orka skriva ett sms för att lägga in annonsen eller så vet dom inte om att marknaden finns :S:S:S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Tycker det var lite bra timing att det kom precis efter jag skänkt bort en Phenom II X4 920 + MSI K9A2 Platinum + 2GB corsair dominator + Corsair TX650 på swec marknaden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av str8forthakill:

Tycker det var lite bra timing att det kom precis efter jag skänkt bort en Phenom II X4 920 + MSI K9A2 Platinum + 2GB corsair dominator + Corsair TX650 på swec marknaden

Du är riktigt generös Med tanke på att det där kan inbringa minst 1000 kr. Speciellt på Tradera.