Permalänk

Vattenkylning av i7 920 och GTX480 SLI

Med Battlefield 3 i antågande så är det dags att börja bygga upp en ny rigg. Har läst runt i trådarna både här och lite andra forum och fått ganska ok koll på läget men skulle ändå vilja dra inköpet förbi lite vattenkylnings-veteraner

Vad tror ni om denna setup. Kommer inte att köra p&p konf på radiatorerna kan tilläggas.
Funderade på dualloop ett tag men verkar inte göra någon större skillnad tempmässigt.

Komponenter som skall kylas
Intel Core i7 920 @ 4Ghz+
Geforce GTX480 SLI som kommer OC:as

Kommer bygga detta i ett Xigmatek Elysium

Vattenkylningen
Pump - Alphacool VPP655
Top/res - XSPC reservoar/top för D5

Front radiator (gfx) - XSPC RX480 (4x120mm)
Top radiator (cpu) - XSPC RX360 (3x120mm)

CPU Block - XSPC Rasa
GPU Block - 2x Koolance VID-NX480 - Redan inhandlade och monterade
Anslutning mellan GFX-korten - SLI-H2O-Anslutning

Övrigt
Slang - 4m Masterkleer 10/16 UV Red (better safe than sorry )
Nipplar - 10x Rak SM10/16 G1/4 - Black nickel
Nipplar - 4x adapter 45 roterbar silver (köpes iaf raka skulle skapa problem någonstans)

Fläktar - 10x Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850
Fläktkontroller - T-Balancert MiniNG

Tänkta loopen
Pump/Res -> RX360 -> CPU -> GPU/GPU -> RX480 -> Pump/Res...

(Har inte tagit med vattnet+medel som ska gå i loopen, ska börja kolla på den biten nu)

Permalänk

Ingen som har nått att säga verkar det som, ska man tolka det som att prylarna är OK?

Permalänk
Medlem

kan iaf säga att jag sitter med samma CPU block och det funkar sjukt bra! lätt installation och kändes stabilt följer med nån sort kylpasta till det också..:)

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Skrivet av samme28:

kan iaf säga att jag sitter med samma CPU block och det funkar sjukt bra! lätt installation och kändes stabilt följer med nån sort kylpasta till det också..:)

Ah bra! Hoppar nog kylpastan som följer med men ingen nackdel att det är lättinstallerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av undertext:

Ah bra! Hoppar nog kylpastan som följer med men ingen nackdel att det är lättinstallerat

jo gjorde samma sak jag, den var vit och påminde om trälim så jag skippade den också

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom