Crucial M4 SSD får ny firmware med bättre prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Trevligt! Har haft denna SSD nån månad nu, den är grym, men roligt om den blir ännu bättre Men... CD-skiva? The fuck?

För mig fungerade det hur bra som helst att uppgradera med en USB-sticka. Det är bara att använda Universal USB Installer med "Try Unlisted Linux ISO (new Syslinux)".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

Va irriterande beställde nyss en SSD >.<

vad blev det ?

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

javisst kan den gåsönder eller kanske pajja all data på disken, men oddsen är väldigt låga. och jag kan inte se hur det kan vara så svårt att bränna en skiva, starta om och sen skriva "yes". så jag tror att om du lyckas skriva ett inlägg här på forumet kan du utan problem klara av en update!

njaa, eftersom jag precis köpte den för en vecka sedan så vet jag inte, är mer än nöjd med den som jag har nu, och tror inte jag kommer märka någon större skillnad, men vi får se om jag orkar updatea

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Gött, haft min i ca 2 veckor, riktigt nöjd, men eftersom det var min första SSD så kan jag inte säga mer än att det är snabbt

Tycker att windows 7 har startat sakta (från bios till windows LOGIN, inte efter du loggat in!) Får se när jag uppdaterat om det blir märkbart snabbare, återkommer.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av Bulan75:

vad blev det ?

OCZ Agility 3 120gb. Dock kostade de bara 1450.
Sen 60gb för 800.

Permalänk

Det verkar väldigt krångligt att uppdatera den
Är det någon här på forumet som har lust att göra en liten listguide på svenska hur man ska uppdatera den?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

bränn ut isofilen med ex imgburn(bränn som en image/isofil).
starta om datorn.
följ instruktionerna som kommer upp när cdn bootar(man skriver bara yes när den frågar om man vill uppdatera firmware så är det klart).
färdigt.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

bränn ut isofilen med ex imgburn(bränn som en image/isofil).
starta om datorn.
följ instruktionerna som kommer upp när cdn bootar(man skriver bara yes när den frågar om man vill uppdatera firmware så är det klart).
färdigt.

Fast det står ju massa saker att man måste ändra från ahci mm...

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

glömde själv att ändra från ahci men det funkade fint ändå

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Men varifrån kan man beställa den?! Finns ju inte en ända pålitlig återförsäljare som har den wtf? Pixmania är väl sisådär, är ju jäkligt struligt om det blir problem då företaget är beläget i Frankrike och nej idioterna på Komplett vill jag inte att någon nämner som pålitlig -__-

Någon som kan säga varifrån de lyckats köpa den?

Permalänk

Köpte min på JME Data utan problem.

Visa signatur

The flower would also have been acceptable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lelle91:

Men varifrån kan man beställa den?! Finns ju inte en ända pålitlig återförsäljare som har den wtf? Pixmania är väl sisådär, är ju jäkligt struligt om det blir problem då företaget är beläget i Frankrike och nej idioterna på Komplett vill jag inte att någon nämner som pålitlig -__-

Någon som kan säga varifrån de lyckats köpa den?

köpte min på komplett, är inte det pålitligt så vettefan?
tycker komplett ligger i samma klass som inet

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

köpte min på komplett, är inte det pålitligt så vettefan?
tycker komplett ligger i samma klass som inet

+1

aldrig haft problem med komplett och fick hem him m4 snabbt och smidigt

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

köpte min på komplett, är inte det pålitligt så vettefan?
tycker komplett ligger i samma klass som inet

Tycker inte att Komplett går ens att jämföra med varken frakttiden eller servicen som Inet har. Det kanske bara är jag som har haft otur med Komplett men har aldrig haft såååå mycket problem med en webbbutik som komplett

Köpte ett grafikkort hos komplett vilket var defekt, skickade tillbaka (2 gånger) men de ansåg på nåt vänster att det fungerade. Gick till en PC verkstad (litade inte riktigt på kompletts uttalande) och de provade med 5 olika moderkort, gjorde diagnostisk undersökning och de kunde konstatera utan problem att VGA kortet var stendött -__- Sitter här nu ett år senare och 1500 kr fattigare + utan något grafikkort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lelle91:

Tycker inte att Komplett går ens att jämföra med varken frakttiden eller servicen som Inet har. Det kanske bara är jag som har haft otur med Komplett men har aldrig haft såååå mycket problem med en webbbutik som komplett

Köpte ett grafikkort hos komplett vilket var defekt, skickade tillbaka (2 gånger) men de ansåg på nåt vänster att det fungerade. Gick till en PC verkstad (litade inte riktigt på kompletts uttalande) och de provade med 5 olika moderkort, gjorde diagnostisk undersökning och de kunde konstatera utan problem att VGA kortet var stendött -__- Sitter här nu ett år senare och 1500 kr fattigare + utan något grafikkort...

Underligt. Jag har alltid haft skitsnabba leveranser. Dager efter, som Inet. Har reklamerat utan problem också. Superduktig support!

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna disk häromdagen. Får hem den imorgon hoppas jag.. Kan ni som har denna 128 gb M4 .crucial skriva lite om den.. Någon som haft några problem... är den snabb ? Ge era erfarenheter helt enkelt! Hur är senaste firmware osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Jag köpte denna disk häromdagen. Får hem den imorgon hoppas jag.. Kan ni som har denna 128 gb M4 .crucial skriva lite om den.. Någon som haft några problem... är den snabb ? Ge era erfarenheter helt enkelt! Hur är senaste firmware osv?

Fick hem en i förra veckan. Den är väldigt.... fin. I sin lilla låda Har tyvärr inte fått in de i datorn ännu, men jag har bara läst gott om den.
Ny firmware ska ge en liten prestandaökning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lelle91:

Men varifrån kan man beställa den?! Finns ju inte en ända pålitlig återförsäljare som har den wtf? Pixmania är väl sisådär, är ju jäkligt struligt om det blir problem då företaget är beläget i Frankrike och nej idioterna på Komplett vill jag inte att någon nämner som pålitlig -__-

Någon som kan säga varifrån de lyckats köpa den?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=873561
Kolla betygen på butiken, typ allt över 7 är pålitligt, JME Data, Net2World, Komplett är bara några som ligger lågt i pris och är grymma att ha o göra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Jag köpte denna disk häromdagen. Får hem den imorgon hoppas jag.. Kan ni som har denna 128 gb M4 .crucial skriva lite om den.. Någon som haft några problem... är den snabb ? Ge era erfarenheter helt enkelt! Hur är senaste firmware osv?

fick min förrförra veckan, och är helnöjd med den
dock är det min första ssd då jag har tyvärr inget o jämföra med förutom hdd, och DÅ är det skillnad
har inte provat den nya firmwaren än heller då jag redan är mer än nöjd med hastigheterna, och orkar/vågar inte nu

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Måste man bränna till CD? Kan man inte bränna till DVD?

Permalänk
Skrivet av 1k2ka:

Måste man bränna till CD? Kan man inte bränna till DVD?

DVD går precis lika bra.

Visa signatur

The flower would also have been acceptable.