Google höststädar, lägger ned tio projekt

Permalänk
Melding Plague

Google höststädar, lägger ned tio projekt

IT-giganten Google satsar på att fokusera verksamheten och lägger ned utvecklingen av inte mindre än tio olika projekt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Aardvark var ju lite ballt men annars var det ju inga större förluster.

Permalänk

Mer projekt läggs ner..

Verkar som Google Health och Google PowerMeter lägger ner nu med, kanske old news iofs..

Permalänk
Medlem
Citat:

Redan den 14 september försvinner Google Desktop, inklusive API och alla "widgets". Tjänsten har i mångt och mycket spelat ut sin roll då motsvarande funktioner till stor del redan finns inbyggda i Windows 7 och Mac OS X.

Med samma tankesätt borde google lägga ned google+ för facebook finns redan och används av fler...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Med samma tankesätt borde google lägga ned google+ för facebook finns redan och används av fler...

Google+ är däremot såpass nytt att det inte går att bestämma om det kommer vara värt att behålla ännu, det är trots allt fortfarande i beta vad jag vet. Vad jag vet har alla produkter som de lägger ner nu ett par år i nacken, vilket är vad som krävs för att få en verklig bild om något är värt att behålla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asteroid:

Med samma tankesätt borde google lägga ned google+ för facebook finns redan och används av fler...

Finns väl mycket mer pengar i google+ dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Whaaat! Jag använder http://www.google.com/notebook/ flitigt. Fy om dom tar bort det! Tror ni dom gör det?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Whaaat! Jag använder http://www.google.com/notebook/ flitigt. Fy om dom tar bort det! Tror ni dom gör det?

"Don't worry if you're already a Google Notebook user! You can still access all your notebooks and data from this page (http://www.google.com/notebook/), as always. Just log in with the username you usually use with Notebook. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kizzm0:

"Don't worry if you're already a Google Notebook user! You can still access all your notebooks and data from this page (http://www.google.com/notebook/), as always. Just log in with the username you usually use with Notebook. "

Phew. Tack <3

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Saknar Aardvark lite

Permalänk

Fick ett mail förra veckan om att Google labs ska sluta utveckla app inventor och lägga över den som open source. Så nog storstädar de allt.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jappse:

Whaaat! Jag använder http://www.google.com/notebook/ flitigt. Fy om dom tar bort det! Tror ni dom gör det?

Kan väl lika gärna använda google docs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Whaaat! Jag använder http://www.google.com/notebook/ flitigt. Fy om dom tar bort det! Tror ni dom gör det?

Skrivet av Kizzm0:

"Don't worry if you're already a Google Notebook user! You can still access all your notebooks and data from this page (http://www.google.com/notebook/), as always. Just log in with the username you usually use with Notebook. "

Sådär har det stått i flera år nu. Om ni kollar det länkade blogginlägget så är det från Januari 2009.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Kan väl lika gärna använda google docs?

Då kan man ju lika gärna använda sin epost till att anteckna eller annat random. Har också börjar anteckna lite på google notes och tycker det är smidigt.

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Whaaat! Jag använder http://www.google.com/notebook/ flitigt. Fy om dom tar bort det! Tror ni dom gör det?

Från IDG:

Notebook
Google Notebook avslutas under kommande månader. All data i Notebook exporteras istället automatiskt till Google Dokument.

Skrivet av Kizzm0:

"Don't worry if you're already a Google Notebook user! You can still access all your notebooks and data from this page (http://www.google.com/notebook/), as always. Just log in with the username you usually use with Notebook. "

Det har stått där sen de slutade att utveckla notebook. Nu ska tjänsten avvecklas tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

Med samma tankesätt borde google lägga ned google+ för facebook finns redan och används av fler...

Ja precis för en Volvo är ju precis samma sak som en Lamborghini, båda rullar ju eller?

Nä det där var lite felmotiverat tycker jag. Google+ är nytänk, the end.

Permalänk
Medlem

Sålänge de inte tar bort allt för mycket så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte är intresserad av dem så bryr jag mig inte om de finns kvar eller ej ^^

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag har hört att de "lägger ner" användare också efter eget godtycke

Permalänk
Medlem

Kanske bra att dom rensar lite.
Känns som google har så mycket som man inte känner till. Gillar i stort sett alla deras tjänster annars.

Finns det någon smidig lista hos google där man kan kolla vad dom har för tjänster och vad man använder dom till.
Tex notebook hade jag ingen aning om men hade nog använt om jag visste.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Google Maps API vad eakt är det?
Hoppas de inte menar google maps som sådant?
Använder det nästan dagligen i trafiken med gps navigering. Bland det bästa gratis delarna google har att erbjuda efter sin egen sökmotor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Med samma tankesätt borde google lägga ned google+ för facebook finns redan och används av fler...

Så sant.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Google Maps API vad eakt är det?
Hoppas de inte menar google maps som sådant?
Använder det nästan dagligen i trafiken med gps navigering. Bland det bästa gratis delarna google har att erbjuda efter sin egen sökmotor.

Nejdå, de lägger ner utvecklingen av API för flash vilket inte är en större förlust. Du kan använda din GPS fortfarande utan problem.

Flash APIet används för att intrigera Google Maps när man skapar flashinnehåll. Men Google lägger nog inte ner det utan helt enkelt slutar att utveckla det vidare.

Permalänk
Skrivet av aliassund:

Jag har hört att de "lägger ner" användare också efter eget godtycke

Helt i deras rätt.. i min mening. Skapar ett företag en gratisprodukt och en person använder det på ett vis som de inte tycker om så ska det självklart vara helt i deras rätt att stänga av vederbörande.

Svensk poltik har lämnat ett spår i oss där vi förväntar oss att allt ska vara gratis och på konsumenternas vilkor "Skit i alla företag, om vi så alla behöver gå arbetslösa och urfattiga pga så får det vara så!(vi har ju trots allt oändligt med sossebidrag eller?!)" Tänk om de stora marknaderna hade samma sinnesjuka lagstiftning/attityd.. då hade ju alla länder haft lika värdelös entreprenörsratio som Sverige.

Ont:

Tror Google främst gör detta utifrån ett varumärke perspektiv, som flera skrivit tidigare så har majoriteten en "bra image" av googles produkter - de fungerar och oftast bättre än konkurrenterna. Youtube/gmail/sökmotorn/google maps/android är ju grunden till detta, det är därför google+ (kanske) kan lyckas. Men om folk börjar associera Google med skitprodukter.. ja då kommer det få förödande effekter på framtida (eventuellt) mer genomtänkta produkter.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

själv har jag avvecklat facebook för egen del, har inte ett jota där längre, och kontot nedstängd.
kommer inte bli nått nytt, eller kanske min katt vill ha ett

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

Med samma tankesätt borde google lägga ned google+ för facebook finns redan och används av fler...

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Google Sets också, http://labs.google.com/sets rätt cool funktion, testa skriva i typ i5 2500k och några fler delar så får man värsta inköpslistan

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Var ganska tråkigt när de avslutade google411 också

Skrivet av jaomi:

Google Sets också, http://labs.google.com/sets rätt cool funktion, testa skriva i typ i5 2500k och några fler delar så får man värsta inköpslistan

Den där grejjen verkar rätt användbar, hoppas de inte tar ner den sidan bara

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Given URL is not

Det står Given URL is not till höger om Facebook Like ikonen för den här artikeln. Vad sjutton betyder det?... det bildar ju inte ens en hel mening för att man ska kunna bilda en uppfattning om vad felet är.

Har det något att göra med att Google lägger ner dessa projekt eller är det ett internt tekniskt fel hos Sweclockers? Här nedan ser ni en bild på det.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Okej, efter ett antal uppdateringar av sidan så försvann nu det konstiga meddelandet. Det där är tydligen Twitter länken som beter sig onormalt av någon anledning. Undrar varför...

Ni ser den här nedan...

Tack ändå! Nu fungerar skiten så man kan twittra om det.

I övrigt så håller jag med Google, de borde lägga ner de mindre projekten och projekt som inte har någon framtid och istället satsa på de välkända produkter och tjänster som de erbjuder. Men jag hade gärna sett att de behöll Aardvark, eller att de för över tekniken i något nytt eller ett befintligt projekt.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111