Permalänk
Medlem

CPU Kylare som fästs med skruv???

Ska fixa till en äldre dator med en Pentium 4 3,6 GHz i där CPU kylaren har gått sönder. Det finns egentligen inga krav mer än att hitta en ny kylare som passar...

CPU-Z talar om att det är socket 775 LGA men den gamla kylaren satt fast med skruv i gängade hål i moderkortet (eller där kanske är en platta bakom moderkortet?). Alla kylare jag tittar på har ju dock bara fästanordningar i plast som ska klickas i.

Funkar det med sådana med klick-fästanordning? Något jag behöver göra för att få det att funka? Finns det någon kylare med "rätt" fästanordning, dvs skruvar?

Permalänk
Medlem

Köp en kylare som passar 775 så får du med allt du kommer behöva. Man har en platta under moderkortet och en "ram" på ovansidan runtom cpun som du sen "klickar" fast kylaren på. alt att man har fästen som är skruvade i plåten bakom som du beskriver.

Men som jag sa om du köper vilken kylare som helst som säger sig passa 775 så får du med allt du behöver för just den kylaren. Ett tipps kan ju vara att se på marknaden om någon har en gammal 775 stockkylare att sälja tex. Bör du kunna få riktigt billigt.

Permalänk
Medlem

cooler master hyper 212+ är sån du måste skruva fast, väldigt populär då den inte kostar många kr och kyler bra.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...