Utbyggd filkopiering i Windows 8

Permalänk
Entusiast
Skrivet av som99:

Ser du inget annat än office som välanvända x86 program under windows som du tror folk skulle vilja använda på en ARM apparat... Med ARM pratar jag självklart inte enbart mobiler utan även annan utrustning som skulle lämpa sig att använda ARM till som strömsnåla små laptops etc, det skulle underlätta att kunna använda sina nuvarande program utan att förlita sig på att företagen släpper en w8 ARM version av sina program, då menar jag allt man använder regelbundet som är bättre och mer kompletta i x86 versioner, allt från VLC, uTorrent, Winrar, Mail klienter, webbläsare, kompilatorer, äldre spel för oss som gillar retro, listan går göra väldigt lång med vad man skulle vilja kunna ta med sig till sin ARM maskin, Jag sitter själv på en OpenPandora och jag är medveten om att den inte skulle klara W8 men med ångström och en ny linuxkärna presterar den RIKTIGT bra för att vara ARM i många sammanhang.

Nu säger jag inte att det kommer finnas i W8 utan det är vad jag skulle önska och hoppas på.

Det var ett exempel på ett program där jag ser möjliga komplikationer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Classic Shell, mostsvarande "7 Taskbar Tweaker" och liknande.

Håller med, tror inte jag skulle palla med Win7 utan Classic Shell. ( http://classicshell.sourceforge.net )
Förstår inte varför Microsoft tog bort det..

Tack och lov så finns det ju folk med lite hjärnceller borta på sourceforge, så liknande för W8, lär ju dyka up.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Håller med, tror inte jag skulle palla med Win7 utan Classic Shell. ( http://classicshell.sourceforge.net )
Förstår inte varför Microsoft tog bort det..

Tack och lov så finns det ju folk med lite hjärnceller borta på sourceforge, så liknande för W8, lär ju dyka up.

Hoppas verkligen på det. Själv satt jag kvar på Win XP ett år extra eller så då jag letade efter program som faktiskt skulle göra Win 7 användbart (Hade testat datorer med Win 7 standard, vilken mardröm!)

Förstår inte varför Microsoft ska vara så knepiga, dom kunde väll ha låtit användare själva bestämma hur dom vill använda sin egna dator.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Man kan i.a.f stänga av Aero-funktionen för dem som inte diggar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

ändra genvägen till explorer till
%SystemRoot%\explorer.exe /E,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
så ser du alla enheter när du kör igång den..

Tack!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.