Permalänk
Inaktiv

Tror ni det skulle funka?

Hej, tror ni det skulle funka att bygga in sin dator i denna? xD http://www.findit.fi/finImg/P8140471.JPG
Väntar ännu på måtten...

Permalänk
Medlem

Det hade varit fräck Tro det går, men vet ej hur svårt det är.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icecoool:

Det hade varit fräck Tro det går, men vet ej hur svårt det är.

Yepp Alltid varit lite gammalmodig av mig ;D (Kör en moped från 1957! )
Jo det skulle kunna bli svårt men jag har inte bråttom Det som jag undrar mest över är om moderkortet skulle rymmas :/
Och jag har även planer på att köra CF så det kan bli varmt

Permalänk
Avstängd

Allt går.

Permalänk
Medlem

Att bygga in en enkel standarddator med core i3 utan externt grafikkort är inga problem, ett sånt system drar kanske 80W i load och klarar sig med rätt små ventilationshål. Att bygga in en core i7 med dubbla värstinggrafikkort så att systemet drar 400W i load kräver 5 ggr mer kylning, så det blir helt olika lösningar beroende på vad du bygger in. Fast om du ställer den på små ben så kan du ha stora inflöden i botten (sätt dit galler), och stora utflöden där bak, så det går nog lösa också.
Men tänk på att även 80W behöver ventileras ut, så visst luftflöde behöver säkerställas oavsett.

Kör sen ett 3D benchmark och CPU benchmark samtidigt i minst 30min där du kollar temperaturerna för att trimma in fläkthastigheter & kylning.

Sen kan du lösa monteringen av alla komponenter etc genom att köpa ett billigt itx-chassi och ta bort väggar,tak & golv, dvs bara behålla stommen och placera stommen i radiolådan. Stommen behöver kanske förstärkas med lite diagonala balkar när man tagit bort väggar & tak.

Permalänk

In med ett mini-ITX så får det allt plats, och så kan du sätta en snygg display över temperatur osv där den nuvarande displayen sitter

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Inaktiv

>.< skulle isåfall måsta hitta ett mini ITX som stöder CF och bulldozer ^^

Permalänk
Medlem

Maxplosive, har du sett den här tråden?
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Skrivet av Maxplosive:

>.< skulle isåfall måsta hitta ett mini ITX som stöder CF och bulldozer ^^

Mini ITX har en pci-express plats. Svårt att få till CF då

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Fått veta måtten nu: Höjd 34 cm, Bredd 40 cm, Djup 26,5 :/ kan bli svårt