Permalänk
Medlem

Passar färgerna? 800D

Sneglade in lite på det här med färgtema och guld av en användare här på forumet.
Tänkte då: svart och rött blir la fint?
Men vad tycker ni själva? Nu kommer inte grafikkorten vara luftkylda utan det blir 3 loopar.
Hursom så filmade jag lite av hur det ser ut för stunden.
Tips och förslag?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Förlåt om jag är trög, men vad är de du vill ha hjälpt med? Om svart och rött är snyggt att köra med? Vad jag ser i filmen så har du redan detta färgtema så varför undrar du över detta isf? Kommer du byta ut dina komponenter ifall majoriteten här på forumet tycker de ser illa ut eller?

Sen undrar jag va du ska med tre loopar till (Reservoir-radiator-pump x3)? Räcker de inte med en loop som tar både CPU och GPU? Kör du ordentligt stora radiatorer så kommer detta gå utmärkt.

Kolla även mitt galleri för lite mer inspiration om du vill ha, även fast jag kör med blått "tema" så kan du kanske få lite ideer om hur du ska bygga upp vattenkylningen?

EDIT: Ledsen om jag framstod som dryg i texten, inte alls meningen, men beskriv gärna lite mer vad du vill ha hjälp med så lovar jag att hjälpa till!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

3 loopar kommer behövas pga "lagom" överklockning till vardags.
Jo altså. Hur färgerna står dig i längden. Om jag sleevar samtliga kablar i svart/rött osv. Då är frågan om det i slutändan bara ser jävligt ut med all den röda färgen som "gömmer" de komponenterna som är i svart, vilket inte är tanken.
Hade tänkt sleeving, svarta/röda slangar alt. Transparant med färgning av svart/röd och kanske guld. Vill följa de färger som finns på moderkortet.
Så kort historia, kommer det se ut som en 5årings målning?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

3 loopar kommer behövas pga "lagom" överklockning till vardags.
Jo altså. Hur färgerna står dig i längden. Om jag sleevar samtliga kablar i svart/rött osv. Då är frågan om det i slutändan bara ser jävligt ut med all den röda färgen som "gömmer" de komponenterna som är i svart, vilket inte är tanken.
Hade tänkt sleeving, svarta/röda slangar alt. Transparant med färgning av svart/röd och kanske guld. Vill följa de färger som finns på moderkortet.
Så kort historia, kommer det se ut som en 5årings målning?

Nej de tror jag inte de kommer, många som jag har sett kör med den typen av färger, alltså svart och rött. Hela Republic och gamers serien från asus är ju i den färgskalan och de är ju riktigt snyggt, så kommer nog bli det på din.

Men jag betvivlar forfarande att du kommer behöva tre separata loopar i ditt system, så mycket värme kommer du aldrig få ut av en CPU och två GPUer...En pump, en reservoir, samt en stor 360mm radiator i toppen kommer räcka gott och väl.
Hur planerar du med att få plats med tre vattenkylningsloopar i chassit? Visst 800D är stort, men att få plats med tre pumpar, tre reservoirer samt tre radiatorer ser jag som svårt med tanke på att du gärna vill att de ska se bra ut också?

Vore intressant att höra hur du planerar för detta?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Nej de tror jag inte de kommer, många som jag har sett kör med den typen av färger, alltså svart och rött. Hela Republic och gamers serien från asus är ju i den färgskalan och de är ju riktigt snyggt, så kommer nog bli det på din.

Men jag betvivlar forfarande att du kommer behöva tre separata loopar i ditt system, så mycket värme kommer du aldrig få ut av en CPU och två GPUer...En pump, en reservoir, samt en stor 360mm radiator i toppen kommer räcka gott och väl.
Hur planerar du med att få plats med tre vattenkylningsloopar i chassit? Visst 800D är stort, men att få plats med tre pumpar, tre reservoirer samt tre radiatorer ser jag som svårt med tanke på att du gärna vill att de ska se bra ut också?

Vore intressant att höra hur du planerar för detta?

Visserligen kommer 3960X gå svalt men har provat 2st 5970 kort samt en 2600k och då räckte inte 2st 360 till.
Så kommer få köra en 360 i toppen till CPUn. 240 i bak för gpu1 och 240 i botten för gpu2.

Blir 3st 5.25 reservoirer.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Visserligen kommer 3960X gå svalt men har provat 2st 5970 kort samt en 2600k och då räckte inte 2st 360 till.
Så kommer få köra en 360 i toppen till CPUn. 240 i bak för gpu1 och 240 i botten för gpu2.

Blir 3st 5.25 reservoirer.

Okej, ja de är ditt bygge, men låter, som jag sagt, väldigt extremt i mina ögon...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Skall ta och slänga på vattenblocket på andra kortet och montera. Sen börja sleeva. Uuuurk.
Hade tänkt iaf 900-950 på GPU kärnorna så kommer bli för varmt om det skall tryckas in i en loop. Hursom. Får ta och skapa ett galleri sen fortsätta projektet där

Visa signatur

Star Citizen ❤