Permalänk
Medlem

CF nätagg?

Tjenamors!
Det är så att jag taggar inför Bf3 och har länge funderat över ett köp av ett till 6970

Min fråga är, hur vet man hur mycket nätdelsförsörjning man behöver för att driva dessa kort bra, i allmänhet också?

Finns det någon regel för hur många W som behövs eller är det bara så länge Nätaggets watt är tillräcklig och att sladdarna räcker så är det lugnt?

Tackar för svar!

Puss hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindeen:

Min fråga är, hur vet man hur mycket nätdelsförsörjning man behöver för att driva dessa kort bra, i allmänhet också?

Vad har du för dator nu?

Skrivet av lindeen:

Finns det någon regel för hur många W som behövs eller är det bara så länge Nätaggets watt är tillräcklig och att sladdarna räcker så är det lugnt?

Nej, någon särskild regel finns inte, men du ska inte bara kolla på antalet watt när du kikar på nätagg. Ange din budget och som jag frågade först, vilken dator du ska driva.

Permalänk
Medlem

Jag har ett sabertooth x58kort och på det så sitter det en i7a 950, corsairs 12gb cl9 och 6970 som sagt = )

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindeen:

Jag har ett sabertooth x58kort och på det så sitter det en i7a 950, corsairs 12gb cl9 och 6970 som sagt = )

Men vad har du för nätagg idag?

Jag driver ett system med många diskar och endel fläktar.. överklockad processor och 2st 6950 på Corsairs 750W.. 6970 drar inte mycket mer ström kan jag inte tänka mig!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Har ett CX600, korten drar lika mycket ström har jag för mig, så det ska nog inte vara någon skillnad alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindeen:

Har ett CX600, korten drar lika mycket ström har jag för mig, så det ska nog inte vara någon skillnad alls

CX600 är corsair? jag tror att de kan bli ganska tungt för nätagget..
Jag trivs ju med att ha lite marginal.. jag tror på att grejerna håller längre om dom inte belastas till 100%..
Jag skulle rekommendera en uppgradering på nätagget.. minst 750w.. men inte alls säkert att du behöver..
Men de kan göra mycket skada om de går fel.. :/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag är helt säker på att mitt inte pallar eftersom den inte har sladdar till det .. Men har funderat på ett 750 watt och tror att det är lagom