AMD: FX-serien "Bulldozer" lanseras under fjärde kvartalet

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Tack 2good4you! kunde inte sagt det själv!

Ni andra kan inte ha mycket att tänka med?!, när första lanserings datumet kom ut, så var det 19 september och nu har man adderat till ca 15 dagar. om ni är så korkade så att ni sitter och väntar månader på Bulldozer när ni känner att ni behöver uppdatera eran dator, VARFÖR klagar ni på ynkliga ca 15 dagar?! det är inte så att amd sa från början att bulldozer skulle lanseras maj - juni. SKÄRP ER ni låter som ett par dagis barn som måste vänta 5 minuter för att få sin efterrätt efter maten!. Om ni nu är så tjockskalliga och tycker jorden går under pga dagar så undrar jag varför ni inte bara uppgraderade eran dator på en gång ?! som sagt Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Q4 innebär troligtvis november-december, så var du fick luft ifrån undrar jag ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kardizz:

Tack 2good4you! kunde inte sagt det själv!

Ni andra kan inte ha mycket att tänka med?!, när första lanserings datumet kom ut, så var det 19 september och nu har man adderat till ca 15 dagar. om ni är så korkade så att ni sitter och väntar månader på Bulldozer när ni känner att ni behöver uppdatera eran dator, VARFÖR klagar ni på ynkliga ca 15 dagar?! det är inte så att amd sa från början att bulldozer skulle lanseras maj - juni. SKÄRP ER ni låter som ett par dagis barn som måste vänta 5 minuter för att få sin efterrätt efter maten!. Om ni nu är så tjockskalliga och tycker jorden går under pga dagar så undrar jag varför ni inte bara uppgraderade eran dator på en gång ?! som sagt Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Och vi har inte alls väntat längre än så nej...

http://www.fudzilla.com/processors/item/21332-zambezi-bulldoz...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Kommer denna processor vara bättre än sandy bridge-e, som kommer snart?

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Your point being...?

Bara för att man har något bra innebär det inte att man inte vill ha något bättre snart.

Är inte det rätt uppenbart vad jag menar?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som oroar sig över hur dessa kommer stå sig? Vad har ni för förväntningar? Presterar dessa som sandybridge anser jag att det är ett nederlag med tanke på tillverknings förutsättningar och antal kärnor t.ex.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Tack 2good4you! kunde inte sagt det själv!

Ni andra kan inte ha mycket att tänka med?!, när första lanserings datumet kom ut, så var det 19 september och nu har man adderat till ca 15 dagar. om ni är så korkade så att ni sitter och väntar månader på Bulldozer när ni känner att ni behöver uppdatera eran dator, VARFÖR klagar ni på ynkliga ca 15 dagar?! det är inte så att amd sa från början att bulldozer skulle lanseras maj - juni. SKÄRP ER ni låter som ett par dagis barn som måste vänta 5 minuter för att få sin efterrätt efter maten!. Om ni nu är så tjockskalliga och tycker jorden går under pga dagar så undrar jag varför ni inte bara uppgraderade eran dator på en gång ?! som sagt Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Jaså,du sitter med information att Bd släpps den 1 oktober! Q4 betyder vad jag vet okt-dec och enligt nyheten"någon gång under Q4" så kan det lika gärna betyda lansering i december.Så läs rätt och sluta försök spela "bror duktig".

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Heh jag har väntat i ganska många år...

http://www.sweclockers.com/nyhet/7641-amd-bulldozer-ar-ingen-...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barak:

Citat:

Processorer baserade på Bulldozerkärnan kommer att dyka upp under andra halvan av 2009.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av skooglund:

Är inte det rätt uppenbart vad jag menar?

Alla vill inte vänta en månad till, även om de har relativt bra hårdvara - your argument is invalid.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Rickard11:

Q4 innebär troligtvis november-december, så var du fick luft ifrån undrar jag ...

I början av oktober är det som gäller nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Aha? Är dem verkligen 100 på det? Jag har för mig att det skulle lanseras för flera månader sen?

Permalänk
Medlem

Trist. Inte mycket tidigare än Ivy Bridge. Och tveksamt om de ens kan mäta sig med SB.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

jag sa inte att jag visste, jag sa "ca 15 dagar mer" sist jag kollade så är det en förkortning utav "cirka" vilket betyder ungefär, men men....

Q3 - Q4 betyder inte november - december.
snarare oktober - november

Själv så ska jag uppgradera iför BF3 vilket jag antar att de flesta siktar in sig på, och vad jag kan se så släpps spelet i slutet av oktober. Så dessa CA 15 dagar extra kommer inte sätta käppar i hjulen!
om det dröjer, får ja köra på det jag har.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Helt seriöst rätt förjävligt av dem.
Självklart ska man ha förståelse för förseningar etc, men att släppa 990 moderkort såpass mycket tidigare ger ju ett felaktigt intryck av att processorerna är på väg.

Hittills har hela bulldozer varit väldigt mycket hype, och väldigt lite konkret. Skulle inte förvåna mig att anledningarna tilll förseningarna är att de inte kan producera produkter som lever upp i närheten av hypen.

Skrivet av Kardizz:

jag sa inte att jag visste, jag sa "ca 15 dagar mer" sist jag kollade så är det en förkortning utav "cirka" vilket betyder ungefär, men men....

Q3 - Q4 betyder inte november - december.
snarare oktober - november
.

Q4 Är citatet, vilket brukar betyda mitten/slutet.. alltså november december.

Skrivet av Lösbonde:

Q4 Är citatet, vilket brukar betyda mitten/slutet.. alltså november december.

Edit: Tydligen har andreas fått reda på att det är oktober.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av happy_per:

Jaha suck...
Fårväl bli en SB då...tänkte vänta till "19 september" men Q4 kan betyda oktober men likväl december...
Men visst förstår jag AMD då det är mer pengar i server marknaden än "lös försäljningen" av CPUer.

Det som kittlar mest vore lite info om gaffekort AMD HD7xxx/Nvidia GTX6xx ....

Skrivet av Rickard11:

Q4 innebär troligtvis november-december, så var du fick luft ifrån undrar jag ...

Skrivet av f0kkeriet:

Aha? Är dem verkligen 100 på det? Jag har för mig att det skulle lanseras för flera månader sen?

Jag tror AMD gör allt för att få ut processorerna innan julhandeln. Varför skulle de "troligtvis" släppa dem i december?

Skrivet av medstud:

Trist. Inte mycket tidigare än Ivy Bridge. Och tveksamt om de ens kan mäta sig med SB.

Källa på det? Nej juste, det finns ju inte prestandasiffror än

Permalänk
Medlem

Känns som att AMD desperat försöker klocka cpu:erna högt nog för att prestera bra mot SB... De kommer förmodligen hamna i samma sits som innan ganska omgående. Dvs. sälja "föråldrade" precessorer som förmodligen är dyrare att tillverka än intels till ett lägre pris.

Man kan ju hoppas men men... Relativt snart får man väl se på riktigt hur bra/dåligt det är iaf

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

OK! Nu tar vi det igen! Långsamt för den slöa publiken!

AMD valde börja med att levera server/workstation versionen av bulldozer. Entusiast versionerna får vänta tills början av oktober! Orsaken är fm sk produkt stategi. DVS de stora elefanterna (HP,DELL) vill ha större processorer snabbt ! Den dåliga pc försäljningen gör att man satsar på servrar och workstations fn.
Konsument varianterna får vänta tills julförsäljningen börjar. Dvs Oktober! Irreterande JA! Men vi lever i en global värld och vi små svenska entusiaster får vackert vänta på att de stora elefanterna skall dansa färdigt.
MAO alla AMD boys får hålla 1 månad till!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lösbonde:

Helt seriöst rätt förjävligt av dem.
Självklart ska man ha förståelse för förseningar etc, men att släppa 990 moderkort såpass mycket tidigare ger ju ett felaktigt intryck av att processorerna är på väg.
--Text--

Tycker att det är bra att AM3+ korten funnits ett tag, på så sätt kan köpare lättare uppgradera när det blir dags.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

fy fan för amd alltså

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Sett att flera verkar tro att Ivy Bridge och Bulldozer skall komma ungefär samtidigt och att det gör att dom inte ser Bulldozer som ett alternativ , men om det stämmer att Ivy bridge blivit försenad till mars 2012 som rykten gör gällande så lär inte Ivy Bridge initialt påverka en lanseringen av Bulldozer. Sandy Bridge E lär dock bli en svårare nöt att knäcka även om lanseringen av den också har glidit i planeringen så förutsagt att Bulldozer lanseras i oktober så ser det i alla fall hyffsat ljust ut för Bulldozer lanseringen.

Lösbonde jag rekommenderar dig att läsa genom följande artikel på SemiAccurate, nedan finns även ett citat från artikeln.
http://semiaccurate.com/2011/09/07/bulldozer-finally-shipped-...
"Next on the list is yield, or lack thereof. The same problems that affect Llano affect Bulldozer, and we took a look at those earlier. The short version is that GloFo has problems with the 32nm SHP process, but they are still best in class. No other foundry can do a 32nm HKMG + strain process, so they are currently the only choice. AMD pays only per good die, so they are financially insulated from the yields."

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Hjälpsam

AMD är verkligen ondskefulla, fullt medvetet släpper de Bulldozer till sent på hösten, när de kunde släppt den i redan våras, allt detta för att jävlas med Sweclockers medlemmar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Men, kommer inte denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=451982#extra klara av att "driva" BF3?

Eller är jag helt efter i spelvärldens utveckling?

Lite trist att Amd kommer ut med BD så pass sent, så tätt inpå Intels nästa generation ger inte den bästa konkuransen.

Visa signatur

QC7

Permalänk

Okejjjjjj!!!

Permalänk
Medlem

Det är bara att hålla tummarna och hoppas att lanseringen sker så tidlig som den bara kan...

Visa signatur

Fractal define R6 » Corsair RM750X » Asus Z390-F » Intel i7 9700K » Asus Strix GTX 1080Ti » Corsair 32GB 3200Mhz » Samsung 970 Evo Plus 1Tb x2» Creative Soundblaster Z » Logitech Z-906 5.1 » Sennheiser HD 598 » Razer Blackwidow Elite » Mionix Naos 7000 » LG OLED48CX

Server: ODROID-H2+, ODROID-HC1

Permalänk
Medlem

Fy fan vad trött man blir! Hoppas verkligen att de "knäcker" som kebaben skulle sagt, när de väl kommer....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Om de finns ute för köp innan 20:e oktober så räcker det för mig!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Hmm skönt att jag köpte SB i mars då, annars skulle jag fortfarande väntat. Ska bli kul att se speccsen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Avstängd

AMD ligger illa till.

Bulldozer kommer i samma veva som SB-E som kommer vara mycket bättre och sno en stor del av rampljuset. (Om än i en helt annan prisklass)

Och 3-5 månader till så kommer Ivy Bridge i 22nm som antagligen kommer slakta Bulldozer på alla punkter, strömförbrukning, prestanda osv osv osv...(och detta i samma prisklass AMD kan försöka med priskrig som inte kommer gynna de alls Intel bygger i 22nm och kommer ha mycket högre marginaler)

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Skrivet av jamakika:

Kommer denna processor vara bättre än sandy bridge-e, som kommer snart?

spelar inte i samma liga top of teh line snb-e kommer gå för 10k+
detta är spekulationer men historien kommer nog ge mig rätt...

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

Ah, men perfekt ju! Då blir det en juldator i stället. Hade ändå inga pengar nu,