Google Android "Ice Cream Sandwich" i oktober-november

Permalänk
Melding Plague

Google Android "Ice Cream Sandwich" i oktober-november

Googles Eric Schmidt avslöjar i en intervju att nästa version av mobila operativsystemet Google Android lanseras inom ett par månader.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

internally known as Ice Cream Sandwich for some reason

Gillar att de skämtar med varandra med kodnamnen internt

Permalänk
Medlem

Dags att börja spara, Nexus Prime ska då fan bli min!

Permalänk

Optimus Prime ! måste ha

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det kommer att gå att uppdatera sin Asus transformer till detta !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Blir klockrent att ersätta sin nexus s med en prime till vintern då!

Visa signatur

BOOOM

Permalänk

Längtar tills man kan ladda in denna i min Samsung GS2

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpps till SGS i9000

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Den nya Samsung Note (?) med den enorma skärmen skulle nog vara ett passande exemplar eftersom tablet o telefon slås ihop både som hårdvara o som mjukvara nu

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Kommer det till Samsung Galaxy S2?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så släpper dom Ice Cream Sandwich till desire hd. Men man vet aldrig.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Förhoppningsvis så släpper dom Ice Cream Sandwich till desire hd. Men man vet aldrig.

Om inte officiellt så kommer det garanterat ut som custom ROM på xda/andra sidor.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Förhoppningsvis så släpper dom Ice Cream Sandwich till desire hd. Men man vet aldrig.

Det är htc du pratat om.. sämre företag att ge ut mjukvarouppdateringar får man leta efter..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Det är htc du pratat om.. sämre företag att ge ut mjukvarouppdateringar får man leta efter..
Skickades från m.sweclockers.com

Jag hittade ett - LG.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eltarion:

Det är htc du pratat om.. sämre företag att ge ut mjukvarouppdateringar får man leta efter..

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung, LG?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Samsung, LG?

Har aldrig provat LG.

Har dock en Samsung Galaxy 5, den fick sina updates relativt fort.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att de klämmer in en grym ljuskänslig kamera lins, och typ 12mp video full HD

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Skrivet av cider123:

Samsung, LG?

Samsung har väl dock blivit rätt duktiga senaste året. För LG är det dock fortsatt trögt kan jag hålla med om.

Permalänk
Medlem

Samsung har som sagt blivit mycket bättre på uppdateringar, som utlovat. Visst kan man klaga på vissa saker, men det är stor skillnad mot förr...

Galaxy S var ju värdens snabbaste mobil vid lanseringen och stog ensam på toppen ett bra tag. Galaxy S II återtog den platsen med ganska små förbättringar, så jag tror nog att i9000 klarar att köra ICS bättre än de flesta mobiler. SGS II borde ju självklart få uppdateringen, men frågan är om det är lika självklart för Samsung att gå längre bak än så?

OM det händer, så får man nog flytta Samsung till topplistan över företag som tillhandahåller uppdateringar. Det är som att HTC skulle ge uppdateringen till Desire, det verkar långsökt. Man får nog trixa in den själv, med hjälp av swedroid...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Dom gillar verkligen sötsaker där. HAHA!!!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk

fan asså haha vi med optimus 2x väntar fortfarande på 2.3.. för att sedan få 2.4.. för att sedan äntligen få icecream.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Enligt rykten så sägs det komma en officiell Google spel app typ Game Center, mycket snabbare webbläsare, nya kamera funktioner m.m.

Några läckta bilder (väldigt tidig version av ice cream sandwich):

13 things we might see with release of Android 4.0 in Q4 och Leak is this what ice cream sandwich will look- ike we certainly hope so

Permalänk
Medlem

Fantastiskt intressant konferens måste jag säga. Mycket intressant att höra hur denna guru förklarar skillnaden mellan Microsoft och Apple tex. Styrker ännu mer min åsikt om att jag för allt i livet inte kan förstå hur någon lätt tekniskt bevandrad person kan vilja köra OSX eller något av Apples system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasr:

Blir klockrent att ersätta sin nexus s med en prime till vintern då!

Google kommer att uppdatera Nexus S till Ice Cream Sandwich också. Prime kommer iofs få HD upplösning (1280×720), dock med Pentile teknologi, så det kan vara värt att vänta...

http://www.oled-display.net/google-nexus-prime-with-super-amo...

Permalänk

Gött, orka koda olika appar för olika mobil och pads.
Det blir nog att köpa en nalle efter detta os har släpps, jag är tveksam till att köpa en andriod telefon innan, då jag har hört hur dåliga tillverkarna är med att uppgradera sina mobiler. Dock väntar jag också på blutooth 4 med sitt Bluetooth low energy läge som också kommer snart, vilket innebär att man kan bygga mycket roligt till nallen, utan att för dens skull ha slut på batteriet innan man har lämnat lägenheten.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Läste att alla som släpper Androidlurar numera måste uppdatera dem 18 månader efter release. I9000 hamnar inom den tidsramen, så man kan ju hoppas...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClAyMan:

Fantastiskt intressant konferens måste jag säga. Mycket intressant att höra hur denna guru förklarar skillnaden mellan Microsoft och Apple tex. Styrker ännu mer min åsikt om att jag för allt i livet inte kan förstå hur någon lätt tekniskt bevandrad person kan vilja köra OSX eller något av Apples system.

Alltså, att det till varenda jäkla nyhet här på Sweclockers ska finna någon som lägger en onyanserad kommentar om Apples grejer.

Vad i hela friden är det som gör Mac OS X till ett sämre operativsystem för "tekniskt bevandrade"?

Jag får nog anses "lätt tekniskt bevandrad" (jobbar med IT-support hela dagarna).
Vad är det du inte begriper med mitt val?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Alltså, att det till varenda jäkla nyhet här på Sweclockers ska finna någon som lägger en onyanserad kommentar om Apples grejer.

Vad i hela friden är det som gör Mac OS X till ett sämre operativsystem för "tekniskt bevandrade"?

Jag får nog anses "lätt tekniskt bevandrad" (jobbar med IT-support hela dagarna).
Vad är det du inte begriper med mitt val?

Lyssna på konferensen så får du se att jag inte är den enda med denna verklighetsuppfattning. Apple döljer avancerade funktioner, Microsoft gör det inte. I Microsofts Windows är de tekniska bitarna blottade, i Apples OS är de det inte. I Apples system görs allt för att underlätta för användare, i Microsofts system ska man ha så många val som möjligt.

Jag, som är tekniskt bevandrad, tycker om friheten att kunna göra vad jag vill. Vill lösa problem på mer än ett sätt. Gå in i register och justera/ta bort/ändra precis allt. Jag har dock begränsad erfarenhet av Apples motsvarighet, men för mig (och Eric) skalar Apple av. Jag tror ingen ifrågasätter Apples affärsmetod - att underlätta. Underlätta != teknisk frihet. I min värld alltså.

Jag är extremt mycket för Linux och alla dess olika versioner, men för mig försvinner ofta användarupplevelsen med ett så pass blottlagt system. Användarvänligheten har fått lida för mycket, till fördel för teknisk frihet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClAyMan:

Lyssna på konferensen så får du se att jag inte är den enda med denna verklighetsuppfattning. Apple döljer avancerade funktioner, Microsoft gör det inte. I Microsofts Windows är de tekniska bitarna blottade, i Apples OS är de det inte. I Apples system görs allt för att underlätta för användare, i Microsofts system ska man ha så många val som möjligt.

Jag, som är tekniskt bevandrad, tycker om friheten att kunna göra vad jag vill. Vill lösa problem på mer än ett sätt. Gå in i register och justera/ta bort/ändra precis allt. Jag har dock begränsad erfarenhet av Apples motsvarighet, men för mig (och Eric) skalar Apple av. Jag tror ingen ifrågasätter Apples affärsmetod - att underlätta. Underlätta != teknisk frihet. I min värld alltså.

Jag är extremt mycket för Linux och alla dess olika versioner, men för mig försvinner ofta användarupplevelsen med ett så pass blottlagt system. Användarvänligheten har fått lida för mycket, till fördel för teknisk frihet.

Bra, där kom det. ”Jag har begränsad erfarenhet av Apples motsvarighet”.
Mac OS X är ju Unix. Du kan trixa med en hel del. Eller är det något särkilt du är ute efter?

Håller med om att Apple som standard erbjuder rätt spartanskt med inställningsmöjligheter (även om det mesta är där, jag saknar exempelvis inget nämnvärt), men det hindrar ju inte en från att trixa själv.
Registret anses ju generellt vara en av akilleshälarna för Windows, så att det enbart skulle vara av godo känns lite tveksamt tycker jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Inaktiv

Snälla, kan vi få nån tråd utan att det blir ett Apple vs Microsoft.