Permalänk

Ram Overklocka

Hur överklcokar man rramnes voltage? Sorry för fel ställa men jaja..

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem

google is your friend

googla ditt moderkort tillsammans med "overclock ram"

kan inte hjälpa dig mer än så tyvärr då du ej skrivit ut vad du har för något

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

google is your friend

googla ditt moderkort tillsammans med "overclock ram"

kan inte hjälpa dig mer än så tyvärr då du ej skrivit ut vad du har för något

Skrivet av kaihai123:

Hur överklcokar man rramnes voltage? Sorry för fel ställa men jaja..

Håller med Pumba

Du skall inte överklocka med späning, du skall väla rätt spänning till dina minnen.

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk

Då SB är ganska kinkiga med Ram volt så ska du inte höja den heller, sen varför ska du clocka volten? den clockar man ju inte? du ska nog läsa en massa guider innan du gör något för du verkar inte veta allt för mkt, inget illa menat men så att du inte pajar något!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Då SB är ganska kinkiga med Ram volt så ska du inte höja den heller, sen varför ska du clocka volten? den clockar man ju inte? du ska nog läsa en massa guider innan du gör något för du verkar inte veta allt för mkt, inget illa menat men så att du inte pajar något!

Helt rätt

Det som TS kan möjligtvis göra är att experimentera med timings o diverse...
Men om TS skulle vilja börja med att OC, så läs lite guider här på sweclockers först.
Finns fantastiskt många perssoner som har gjort det innan, och som säkert hjälper dig
Att överclocka minnen ger generellt ganska dålig
prestanadökning, däremot att OC processor och grafikkort kan väll ge en rejäl prestanda skjuts

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

ja antar att han menar att "överklocka" dom så att dom går i 1600MHz
då dom flesta går normalt i 1333MHz orginal och man är tvungen på dom flesta moderkort att "överklocka" minnena att gå i dom specade 1600MHz

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

ja antar att han menar att "överklocka" dom så att dom går i 1600MHz
då dom flesta går normalt i 1333MHz orginal och man är tvungen på dom flesta moderkort att "överklocka" minnena att gå i dom specade 1600MHz

Ja. där kan du ha rätt... om man köper 1600MHz minnen som bara arbetar i 1333MHz så kan det ju kännas lite surt.
Missade nog som många andra att det är "överklockning" att höja volten.

Till TS. var det svar till din fråga eller vill du på riktigt klocka dina minnen ?
Edit:
Och det viktigaste... vi skulle väl hjälpa TS
Vet inte hur pass hemma i bios inställningar du är men, att ställa upp volten till 1.65 brukar göra susen.
Men innan vare sig jag eller pumba (antar jag) kan svara så skulle det vara bra med lite mer information om systemet.

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Och det viktigaste... vi skulle väl hjälpa TS
Vet inte hur pass hemma i bios inställningar du är men, att ställa upp volten till 1.65 brukar göra susen.
Men innan vare sig jag eller pumba (antar jag) kan svara så skulle det vara bra med lite mer information om systemet.

nja g-skillz minnen brukar bara vilja 1.5 volt
men man brukar få ändra multipeln för att dom ska gå i 1600MHz

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.