Permalänk
Medlem

Nytt chassi?

Tjena alla SweClockers!

Det är såhär att jag behöver ett nytt chassi då mitt nuvarande är väldigt slitet o trasigt. Jag behöver ett chassi som är stort, stilrent och som inte ska va sådär jätte tungt så man lätt kan ta med datorn på LAN. Helst under 1500kr.

MVH Alex!

Permalänk
Medlem

Hur stort skall det vara? Fulltower eller miditower? Lian Li har annars aluminiumchassin som inte väger mycket och de är stilrena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Hur stort skall det vara? Fulltower eller miditower? Lian Li har annars aluminiumchassin som inte väger mycket och de är stilrena.

Ehm, midtower tror jag. Är inte så insatt, vad är skillnad mellan midtower & fulltower?

Permalänk

Storleken.

Permalänk
Medlem

Jag behöver mid/fulltower, tror jag klarar mig på ett stort midtower om man kan säga så?

Permalänk
Medlem

Ett Fractal design arc är ju jävligt läckert.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

För LAN : mAtx.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Stilrent = passar in eller följer stilen i rummet eller vad det nu är så på ett lan kan ett haf vara väldigt stilrent
Arc kanske? Lättare och mycket bättre luftflöde än r3 och är rätt så "stilrent".

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2